Nieuw host..overzetten
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Nieuw host..overzetten
Dit is al de 2e keer dat ik het vraag, maar deze keer gaat het echt gebeuren. We zijn met de website naar een andere host gegaan, maar nu willen we ook het forum, wat eerst op een andere host draaide, naar dat domein overhevelen.
Mijn vraag dus, hoe doe ik dit zonder posts, users etc te verliezen? Alleen nuttige antwoorden plz..dit is echt ffies belangrijk.
Alvast bedankt!
Mijn vraag dus, hoe doe ik dit zonder posts, users etc te verliezen? Alleen nuttige antwoorden plz..dit is echt ffies belangrijk.
Alvast bedankt!
Scootervragen.nl :: Scooters, freaks and fun combined
Meld je ook aan als scooters je niet interesseren

haha lekker slim "ik heb deze vraag ook al gesteld en nog steeds geen antwoord"...wat heb ik dan aan dat onderwerp?
zou je de oude database op één of andere manier kunnen kopieren vanuit mysql?

Ja, je kan via PhpMyAdmin een dump maken van de database, die je daarna weer via PhpMyAdmin invoegt op de nieuwe locatie. Dan moet je via PhpMyAdmin nog wat waardes veranderen in de tabel phpbb_config (o.a. cookie pad e.d.) en dan is je forum klaar voor gebruik. Loop wel eerst nog even je admin paneel goed na.Stylo schreef:haha lekker slim "ik heb deze vraag ook al gesteld en nog steeds geen antwoord"...wat heb ik dan aan dat onderwerp?![]()
![]()
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
Nu moet iedereen in twee forums antwoord geven op dezelfde vraag... zet gewoon in dat topic dat jij hetzelfde probleem hebtStylo schreef:haha lekker slim "ik heb deze vraag ook al gesteld en nog steeds geen antwoord"...wat heb ik dan aan dat onderwerp?![]()
![]()

© 2003 M@rten Productions BV. Niets uit deze post mag worden gekopieerd en/of gequote zonder schriftelijke toestemming van de auteur.
Blijf op de hoogte van al het nieuws! WORDT LID!!
Blijf op de hoogte van al het nieuws! WORDT LID!!
ok...dan geef ik maar meteen antwoord op mn eigen vraag en die van dubock, ben d'r namelijk al achter...
maak eerst ffies een backup van je huidige forum. dan moet je hetzelfde forum downen van je oude host, vervolgens ffies linkjes aanpassen in de scripts dan de boel weer uppen naar je nieuwe host. Vervolgens de install opnieuw doen (vergeet dus niet de mappen contrib en isntall up te loaden) en dan ga je in het admin panel naar restore database en browse je de backup die je gemaakt hebt...simpel
maak eerst ffies een backup van je huidige forum. dan moet je hetzelfde forum downen van je oude host, vervolgens ffies linkjes aanpassen in de scripts dan de boel weer uppen naar je nieuwe host. Vervolgens de install opnieuw doen (vergeet dus niet de mappen contrib en isntall up te loaden) en dan ga je in het admin panel naar restore database en browse je de backup die je gemaakt hebt...simpel

-
- Contacteer:
heb al vaker ellende met backup's restoren gehad, zijn ook ettelijke topics over te vinden op de diverse phpBB forum's ... Na lang zoeken heb ik de software van http://www.mysqlstudio.com gedownload en gekocht (educational licence) Dit is echt een geweldig pakket om je mysql database van huis uit te beheren... het maken van backup's is een peace of cake.... het restoren doe je met twee vingers in de neus.. heel simpel allemaal....
Ik maak zelfs automatisch elke dag om 2 uur een backup van mijn (26mb) grote database naar mijn eigen mysql server thuis... ideaal...
Robert
Ik maak zelfs automatisch elke dag om 2 uur een backup van mijn (26mb) grote database naar mijn eigen mysql server thuis... ideaal...
Robert
kan je dat ook met die test versie doen? al is het maar een mallig want dan gebruik ik die even.robert_waanders schreef:heb al vaker ellende met backup's restoren gehad, zijn ook ettelijke topics over te vinden op de diverse phpBB forum's ... Na lang zoeken heb ik de software van http://www.mysqlstudio.com gedownload en gekocht (educational licence) Dit is echt een geweldig pakket om je mysql database van huis uit te beheren... het maken van backup's is een peace of cake.... het restoren doe je met twee vingers in de neus.. heel simpel allemaal....
Robert
??