database fout bij installatie
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

database fout bij installatie
Hallo,
Ik ben nieuw hier,sorry als het een herhaaldelijke vraag is,maar kon het niet vinden. Ik ben met een vriend samen bezig om een forum op te zetten.Ik heb alles geupload.Er is via de site admin een mysql database aangemaakt en via phpmyadmin krijg ik te zien dat er geen database is.Verder is mijn config.php leeg.Als ik naar de site toe ga krijg ik wel gewoon de install pagina te zien,maar zodra ik de gegevens heb ingevuld krijg ik dus te zien dat hij niet kan connecten naar de database.De config.php en de phpmyadmin zijn de enige dingen waar ik nu mee vast loop
Ik ben nieuw hier,sorry als het een herhaaldelijke vraag is,maar kon het niet vinden. Ik ben met een vriend samen bezig om een forum op te zetten.Ik heb alles geupload.Er is via de site admin een mysql database aangemaakt en via phpmyadmin krijg ik te zien dat er geen database is.Verder is mijn config.php leeg.Als ik naar de site toe ga krijg ik wel gewoon de install pagina te zien,maar zodra ik de gegevens heb ingevuld krijg ik dus te zien dat hij niet kan connecten naar de database.De config.php en de phpmyadmin zijn de enige dingen waar ik nu mee vast loop
Dan kan je gewoon geen DB's aanmaken, dit gaat via je host. Veel hosts geven sowieso maar één DB.
Laatst gewijzigd door ElbertF op 26 dec 2004, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bas
- Contacteer:
Ja, elke host IS één host... Je bedoelt zeker database...Spambot schreef:Dan kan je gewoon geen DB's aanmaken, dit gaat via je host. Veel hosts geven sowieso maar één host.
.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Heb in de admin van de host(zoals cpanel,maar wat ik hier heb is geen cpanel) een database aangemaakt,maar volgens phpmyadmin bestaat er geen database en ik kan er daar ook geen aan maken, zowel als ik er nog geen heb als ik er wel een heb aangemaakt in de admin van de host. In de config.php is alles aangekruisd(dus 777 gedaan via het ftp programma).
Dit zijn even wat gegevens:
databasenaam: domein_nl_db
database user: zelfde als bij inloggen op de admin
pasword: zie database user
prefix for tables: phpbb_
dsn/server staat op localhost
database type: mysql 3x (kan kiezen uit: mysql 3x en 4x, postgresql 7x, ms sql server 7/2000, ms acces [odbc], ms sql server [odbc]).
Wat doe ik hier fout?
Dit zijn even wat gegevens:
databasenaam: domein_nl_db
database user: zelfde als bij inloggen op de admin
pasword: zie database user
prefix for tables: phpbb_
dsn/server staat op localhost
database type: mysql 3x (kan kiezen uit: mysql 3x en 4x, postgresql 7x, ms sql server 7/2000, ms acces [odbc], ms sql server [odbc]).
Wat doe ik hier fout?
Die phpmyadmin, heb je die zelf geupload, of zat hij er al op?
Als ik even naar mijn situatie kijk: Ik moest zelf zorgen dat ik een forum uploadde, maar de phpmyadmin was al beschikbaar. Ik had niet standaard een database, die moest ik er apart bijhuren voor ongeveer 10 euro (excl. BTW) per jaar. Met PLESK moest ik zelf een database en een gebruiker/wachtwoord creëren (PLESK is een uitgebreid administratieprogramma waar ik goede overzichten krijg van mijn webruimte: bezoek, directorystructuur, dataverkeer, etc.). De gegevens die ik daarbij nodig had stonden in de inloggegevens die mij kort na aanvraag gemaild werden.
Databases worden of niet, of één keer aangemaakt. Voor meerdere databases moet men vaak extra betalen.
Als ik even naar mijn situatie kijk: Ik moest zelf zorgen dat ik een forum uploadde, maar de phpmyadmin was al beschikbaar. Ik had niet standaard een database, die moest ik er apart bijhuren voor ongeveer 10 euro (excl. BTW) per jaar. Met PLESK moest ik zelf een database en een gebruiker/wachtwoord creëren (PLESK is een uitgebreid administratieprogramma waar ik goede overzichten krijg van mijn webruimte: bezoek, directorystructuur, dataverkeer, etc.). De gegevens die ik daarbij nodig had stonden in de inloggegevens die mij kort na aanvraag gemaild werden.
Databases worden of niet, of één keer aangemaakt. Voor meerdere databases moet men vaak extra betalen.