database onbereikbaar na aanval ?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
VGM
Contacteer:

database onbereikbaar na aanval ?

Bericht door VGM » 24 dec 2004, 18:13

Hoi mensen ik ben gewoon altijd een 10-tal mensen op mijn forum te hebben ,deze morgen echter waren er plots heel veel tot zelfs 60 mensen op het forum en allemaal Amerikaanse die mijn teller niet kon meten(nedstat) ,ik had mijn forum nog niet geupgrade omdat ik niet weet hoe dat moet :( het is dus nog een 2.0.4 heeft het met dat nieuwe virus te maken ?

sinds vanmiddag ligt mijn database eruit ,ik had namelijk de host gemeld over die bezoekers deze morgen ,ik kan mog wel mijn files bereiken maar met moeite

wat kan ik nu doen ,ik wil natuurlijk graag updaten maar er staan wat mods in ,de patch heb ik gedownload ,waar moet ik die nieuwe files in uploaden ? ik ben een echte leek
Laatst gewijzigd door VGM op 25 dec 2004, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

VGM
Contacteer:

Bericht door VGM » 25 dec 2004, 09:58

hij doet het weer ,ondertussen iemand gevonden die mij gaat helpen ,al weet hij het ook niet van die patch ,we gaan dus overschrijven en daarna die mod terugzetten.

jammer dat ik nog steeds de oorzaak niet ken wat er gisteren is gebeurd

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 dec 2004, 13:16

VGM schreef:hij doet het weer ,ondertussen iemand gevonden die mij gaat helpen ,al weet hij het ook niet van die patch ,we gaan dus overschrijven en daarna die mod terugzetten.
Dat is een optie; handmatig upgraden kan ook maar dat kost je erg veel tijd. Hoe, lees je onder andere hier. De handmatige upgrades vind je hier:

phpBB 2.0.4 to 2.0.5 Code Changes
phpBB 2.0.5 to 2.0.6 Code Changes
phpBB 2.0.6 to 2.0.7 Code Changes
phpBB 2.0.7 to 2.0.8 Code Changes
phpBB 2.0.8 to 2.0.10 Code Changes
phpBB 2.0.10 to 2.0.11 Code Changes

Gesloten