De 'dreiging' blijft?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Ink

De 'dreiging' blijft?

Bericht door Ink » 24 dec 2004, 14:38

Goedemiddag,

De update naar 2.0.11 lijkt gelukt.
Bij het registreren wordt inderdaad om een code gevraagd en als dat het belangrijkste kenmerk van de update is is het dus allemaal OK.

Maar ... ik houd dus de hele dag als gast 'een crawl googlebot' EN mijn 'onderschrift is anders.

Hier staat: Powered by phpBB 2.0.11 © 2001, 2004 phpBB Group | Copyright 2002 / 2003 phpBB.nl All Rights Reserved.

Bij mij staat: Powered by phpBB 2.0.11 © 2001, 2002 phpBB Group

Ik had de subSilver een beetje verbouwd met een kleurtje hier en een logootje daar, maar omdat ik het verhaal van de registratiecode daar nog moet toevoegen heb ik voor de zekerheid de originele subSilver weer 'aangezet' om daar wel de zekerheid van de registratiecode te hebben.

Goed. Hoe weet ik nu zeker dat alles inderdaad goed is gegaan en dat ik niet alsnog door die googlebot opgevreten wordt?

Groetjes van Ink

O, als je het wilt zien: http://www.huisinfrankrijkforum.nl

mosymuis
Contacteer:

Re: De 'dreiging' blijft?

Bericht door mosymuis » 24 dec 2004, 15:31

Ink schreef:Bij het registreren wordt inderdaad om een code gevraagd en als dat het belangrijkste kenmerk van de update is is het dus allemaal OK.
Uiterlijk is dat het belangrijkste kenmerk, maar in principe is het maar bijzaak, zie het als een lokkertje, van deze update. De werkelijke wijziging zit in viewtopic.php.

Ink schreef:Hier staat: Powered by phpBB 2.0.11 © 2001, 2004 phpBB Group | Copyright 2002 / 2003 phpBB.nl All Rights Reserved.

Bij mij staat: Powered by phpBB 2.0.11 © 2001, 2002 phpBB Group
Jouw footer is zoals hij standaard word aangeleverd, hier is hij door ons aangepast. ;) Geen enkele reden tot zorgen dus.

Ink schreef:Goed. Hoe weet ik nu zeker dat alles inderdaad goed is gegaan en dat ik niet alsnog door die googlebot opgevreten wordt?
Allereerst wordt je niet opgegeten door Googlebot; de worm die via een url binnenkomt in één van je topics is de werkelijke boosdoener. Daarnaast richt Google geen schade meer aan, omdat deze de gebruikte zoekquery heeft geblokkeerd. Nu wordt het uitkijken voor de Yahoo crawler. Om je toch gerust te kunnen stellen: ik heb je forum gecheckt en je bent veilig voor deze exploit.

Ink

Bericht door Ink » 24 dec 2004, 16:40

mosymuis schreef:De werkelijke wijziging zit in viewtopic.php.
Wat is die wijziging? Kan ik dat verschil zien?
mosymuis schreef:Om je toch gerust te kunnen stellen: ik heb je forum gecheckt en je bent veilig voor deze exploit.
Dank je! Ik zal wat regelmatiger hier checken voor updates enzo :oops: .

Groetjes en chapeau voor dit forum :thumb: !

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 24 dec 2004, 16:49

Ink schreef:
mosymuis schreef:De werkelijke wijziging zit in viewtopic.php.
Wat is die wijziging? Kan ik dat verschil zien?
Nee, de wijziging is aan het oppervlak niet zichtbaar.
mosymuis schreef:Dank je! Ik zal wat regelmatiger hier checken voor updates enzo :oops: .
Als extra voorzorgsmaatregel kan je je ook abonneren op de mailing list:
http://www.phpbb.com/support/ :idea:

Gesloten