Vreemd
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- CG bandicoot
- Contacteer:
Vreemd
Ik heb net een test gedaan met phpBB 2.0.11.
Ik teste hierbij dat als je je board uitschakelde en uitlogde dat je niet meer in kon loggen. Echter is dit dus niet zo. login.php is gewoon toegankelijk. Je kunt dan gewoon inloggen. En als je admin bent kun je dan gewoon nog in het ACP komen en het board weer inschakelen waardoor hij weer toegankelijk is. Ik weet niet of dit al bekend was maar het is in ieder geval handig voor diegene die dit nog niet wisten. Die hoeven tenminste niet meer bang te zijn
Ik teste hierbij dat als je je board uitschakelde en uitlogde dat je niet meer in kon loggen. Echter is dit dus niet zo. login.php is gewoon toegankelijk. Je kunt dan gewoon inloggen. En als je admin bent kun je dan gewoon nog in het ACP komen en het board weer inschakelen waardoor hij weer toegankelijk is. Ik weet niet of dit al bekend was maar het is in ieder geval handig voor diegene die dit nog niet wisten. Die hoeven tenminste niet meer bang te zijn
Dan mag dat ook wel aangepast worden in de gebruiksaanwijzing van dit forum, want daarin staat vermeld dat als je het forum disabled, en daarna uitlogged, je inderdaad geen toegang meer hebt tot het forum...
Hoi trouwens ..
<newbie is>
Hoi trouwens ..

<newbie is>

Meneer Installeer Dat hebben we toch maar weer mooi opgelost! Radio Cafe - Gezellige muziek terwijl jij internet!
- WebSiteNet
- Contacteer:
- CG bandicoot
- Contacteer:
Waarom wél? Alles wat ik zou kunnen wensen heb ik al dankzij mods, of kan ik zelf maken als eigen uitbreiding. phpBB 2.2 heeft daar weinig aan toe te voegen.Spambot schreef:Waarom niet?
Dus ik zou al mijn mods moeten gaan ugraden, met het risico dat ik het overgrote deel zelf zal moeten gaan herstellen omdat daar geen updates voor zijn? Nee dankje.Spambot schreef:Zelfs grote mods zul kunnen upgraden naar 2.2.
Integendeel, de eerste releases zullen ongetwijfeld security bugs met zich mee brengen. Minder als voorheen, omdat ik mag hopen dat ze zich dit keer wel richten op zaken als error_reporting en register_globals, maar ze zullen bestaan.Spambot schreef:En het zal ongetwijfeld weer een aantal verbeteringen in veiligheid met zich meebrengen.
Omdat de 2.0.x reeks nu al zo lang actief is hebben ontzettend veel security groepen het pakket doorgelicht, en is het gros van de fouten weggewerkt of zelfs preventief voorkomen, zoals de in release van phpBB 2.0.10. Hier werden mogelijke toekomstige XSS hacks die te wijten waren aan niet gedeclareerde variabelen, buiten werking gezet.
Het risico van een nieuw open source systeem is altijd groter. Dit betekent niet dat het onveilig zou zijn, veiligheid is zoiezo relatief, ik geef alleen aan het iets is om rekening mee te houden.
- CG bandicoot
- Contacteer: