VOORPAGINA FORUM IS WEG.

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
De Grijze Buffel
Contacteer:

VOORPAGINA FORUM IS WEG.

Bericht door De Grijze Buffel » 06 dec 2004, 16:33

Houwdie whiskids. :idea:

Ik ben bij mij op de site de voorpagina van m'n forum kwijt!!!
Ik heb de domeinnaam willen veranderen omdat de site een andere naam gaat krijgen en ik wist niet hoe dat moest.
Daardoor heb ik volgens mij board/forum verandert via frontpage en daar is het fout gegaan. De computer heeft gevraagd of ik het (volgens mij) in een text file moest wegschrijven en daar heb ik ja op geantwoord. De rest van het forum is nog wel aanwezig. Wie heeft er een antwoord om dit op te lossen?

P.s.: het antwoord graag in simpel nederlands. :idee:

http://www.achterhetglaasje.com/board/viewforum.php?f=1
http://www.mtc-heerhugowaard.com

BVD EN DE GAROETEN. :thumb:
DGB.
Ciejoemeebieleeter, DGB.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 06 dec 2004, 18:13

De domeinnaam? Je bedoeld de titel van het forum? Die kan je namelijk gewoon in het Admin Controle Paneel veranderen.

Welk bestand heb je als tekstbestand weggeschreven? Kan je de extentie (*.txt) niet gewoon terug veranderen naar *.php?

De Grijze Buffel
Contacteer:

Bericht door De Grijze Buffel » 06 dec 2004, 20:00

yes, i now.

De titel van het forum uit het c-panel heb ik diverse malen veranderd maar dat is het probleem ook niet.

Wat het probleem is, is je volgende vraag over het bestand dat ik weggeschreven heb in de verkeerde taal, want ik weet niet welk bestand dat was en dat was dus ook mijn eerste vraag. Is er een standaard naam voor de voorpagina van het forum om dat bestand op te zoeken in m'n data-base van het board of dat ik het in kan typen in m'n explorer-balk.

IK BEN DE VOORPAGINA VAN M'N FORUM KWIJT, DUS HELP MIJ AUB MET OPLOSSINGEN.
Ciejoemeebieleeter, DGB.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 06 dec 2004, 20:37

De voorpagina is opgebouwd uit verschillende bestanden. Maar je kan in je mappen waarschijnlijk maar één bestand vinden dat geen *.tpl extensie, maar *.txt heeft toch?

Maar ik denk dat het het bestand templates/subSilver/overal_header.tpl is.

De Grijze Buffel
Contacteer:

Bericht door De Grijze Buffel » 06 dec 2004, 21:44

je wordt bedankt,

is er ook een programma waar ik die tpl bestanden mee kan openen en kan lezen.
Ciejoemeebieleeter, DGB.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 06 dec 2004, 22:28

Rechtermuisknop op het bestand, en dan "openen met". En dan kies je bijvoorbeeld "kladblok" of elke andere tekstverwerker of html editor.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 06 dec 2004, 23:44

De Grijze Buffel schreef:is er ook een programma waar ik die tpl bestanden mee kan openen en kan lezen.
Daar heb je je antwoord al op gekregen.
:arrow: http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=14668

Wat betreft de oorzaak van je probleem, dit is zo goed als zeker te wijten aan het niet updaten van je forum naar phpBB 2.0.11. Zie voor meer info mijn reactie in een soortgelijk topic: klik.

De Grijze Buffel
Contacteer:

Bericht door De Grijze Buffel » 06 dec 2004, 23:48

als ik wil upgraden krijg ik een melding na ongeveer 2 minuten dat de upgrade is afgebroken en dat er geen enkel bestand is verzonden.
Ik heb wel iets gelezen over upgraden maar dat is mij even te technisch en via het c-panel lukt het dus ook niet.
Ciejoemeebieleeter, DGB.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 06 dec 2004, 23:51

De Grijze Buffel schreef:als ik wil upgraden krijg ik een melding na ongeveer 2 minuten dat de upgrade is afgebroken en dat er geen enkel bestand is verzonden.
Hoe probeer je het nu dan? Via cPanel? Ik weet niet hoe het daarin zou moeten, maar het verbaast me niets dat het je daarin niet lukt.

De Grijze Buffel schreef:Ik heb wel iets gelezen over upgraden maar dat is mij even te technisch
Toch zal het moeten, zelf of door iemand anders. Als je geen modificaties hebt geïnstalleerd is het een kwestie van bestanden vervangen op je FTP server, anders kan je de walktrough van phpbb.com doorlopen, alsof het een mod was. Als je hier vragen over hebt kan je ze altijd stellen. Zoek wel eerst even of het niet eerder is bersproken.

De Grijze Buffel
Contacteer:

Bericht door De Grijze Buffel » 07 dec 2004, 14:22

zoals ik gelezen heb van mosymuis moet ik (index htm) upgraden, maar kan iemand in simpele woorden vertellen of laten zien hoe dat gaat.
Ciejoemeebieleeter, DGB.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 07 dec 2004, 14:23

Nee, er zijn meer bestanden die je moet upgraden. Lees deze aankondiging even door: http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=14279

En als je nog steeds niet weet met welk programma je je bestanden moet uploaden:
mosymuis schreef:Daar heb je je antwoord al op gekregen.
:arrow: http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=14668

De Grijze Buffel
Contacteer:

Bericht door De Grijze Buffel » 07 dec 2004, 18:22

Ik weet nu hoe ik bestanden kan openen en kan lezen maar het feit blijft dat ik m'n frontpage van m'n forum kwijt ben en ik niet weet hoe ik die terug kan krijgen op m'n site. Ik heb al diverse opties gekregen met verwijzingen maar dat maakt het voor mij niet duidelijker. Ik ben bang als ik iets fout doe dat mijn probleem alleen maar groter wordt en niet beter. Ik ben een leek en zou niemand weten (in m'n omgeving) die me daar bij kan helpen, vandaar dat ik jullie hulp in probeer te roepen. Ik heb ook al diverse malen gelezen: vraag de hulp van je host maar die is ook afwezig. Mijn site is http://www.achterhetglaasje.com of http://www.mtc-heerhugowaard.com

Heb geduld met mij en help ajb.
Ciejoemeebieleeter, DGB.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 07 dec 2004, 18:29

De Grijze Buffel schreef:Ik weet nu hoe ik bestanden kan openen en kan lezen
Weet je ook hoe je bestanden moet uploaden?

Heb je een FPT programma? Weet je je FTP adres?

De Grijze Buffel
Contacteer:

Bericht door De Grijze Buffel » 07 dec 2004, 18:47

Ik weet niet hoe ik moet up-loaden en ik heb smart-ftp.
Ciejoemeebieleeter, DGB.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 07 dec 2004, 18:52

Hoe kun je dan een site beheeren? Heeft iemand anders het forum er voor je opgezet?

Ik zou eerst maar eens gaan kijken hoe je dat programma gebruikt, er zitten vast help-documenten bij. Of zoek een tutorial op het internet, dit heeft weinig met phpBB te maken. :wink:

De Grijze Buffel
Contacteer:

Bericht door De Grijze Buffel » 07 dec 2004, 19:11

de site beheer ik zelf en de bestanden van de site zijn allemaal in frontpage gemaakt en dat uploaden is geen probleem want html begrijp ik wel, maar het forum is er inderdaad door een ander opgezet en het werkt naar behoren al een jaar lang. maar nu heb ik blijkbaar een foutje gemaakt met het forum waardoor ik de voorpagina kwijt ben, de rest doet het nog want de gebruikers kunnen nog steeds inloggen en berichten schrijven en beantwoorden en zien. Alleen weet ik niet hoe ik bestanden van het forum kan up-loaden. Ik heb wel op 26 november nog een data-base backup gemaakt dus als het goed is moet ik nog wel alle bestanden hebben maar ik weet niet hoe ik verder moet om mijn voorpagina terug te toveren.
Ciejoemeebieleeter, DGB.

Bee

Bericht door Bee » 07 dec 2004, 20:24

Iig een ding onthouden. Frontpage is niet het meest intelligente programma wat er bestaat, zacht gezegd, het zuigt.

PHP bestanden open je in een teksteditor, zoals kladblok (notepad) of wordpad.

Uploaden doe je met een FTP programma, bijvoorbeeld FileZilla: http://filezilla.sourceforge.net

En als laatste, ik denk dat er geen aanpassingen zijn gemaakt, dus probeer met het programma FileZilla wat ik hierboven heb aangegeven, uit een vers pakket het bestand index.php terug te zetten in de forum map online.
... Maar ik modereer (nog) niet.

De Grijze Buffel
Contacteer:

Bericht door De Grijze Buffel » 07 dec 2004, 20:32

Oke, ik gebruik smart ftp.

hoe kom ik aan index.php uit een vers pakket (wat is dat)en hoe zet ik die terug.

Ik ben bang om fouten te maken en steeds dieper het gat in te zakken.
Ciejoemeebieleeter, DGB.

Bee

Bericht door Bee » 07 dec 2004, 20:56

De Grijze Buffel schreef:Oke, ik gebruik smart ftp.

hoe kom ik aan index.php uit een vers pakket (wat is dat)en hoe zet ik die terug.

Ik ben bang om fouten te maken en steeds dieper het gat in te zakken.
Niet bang zijn. Een vers pakket is een downloadpakket van phpBB, te downloaden vanaf http://www.phpbb.com . Dat pak je uit op je eigen computer, en daarna upload je met Smart FTP het bestand index.php naar de map waar het forum op de server staat.

Even doorbijten, als er iets misgaat met het bestand gaat er niets verloren. De data staat namelijk in de database.
... Maar ik modereer (nog) niet.

De Grijze Buffel
Contacteer:

Bericht door De Grijze Buffel » 07 dec 2004, 21:11

oke, ik heb gekeken bij de verwijzing van phpbb maar er zijn zoveel pakketten om de downloaden dus weet ik nu weer niet welke ik moet hebben. (Ik heb electro van phpbb 2.0.6.).
Lekker hè, zo'n leerling.
Ciejoemeebieleeter, DGB.

Gesloten