Dringend hulp gevraagd
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Dringend hulp gevraagd
hallo,
kan iemand phpbb op mijn site upgraden of installeren want ik begrijp er echt helemaal niks van php is nieuw voor mij daarom als je het wilt doen pm me dan astublieft en geef ik je mijn wachtwoord en inlognaam.
Het probleem dat ik heb is dat de persoon die me de vorige instaleerde niet meer te bereiken is en we hebben van onze provider een mail ontvangen waar ze ons melden dat er problemen zijn met de huidige versie 2.0.5. het zou een bug bevaten.
Alvast bedankt
Toni.
http://www.fanatiek-fcbarcelona.be
kan iemand phpbb op mijn site upgraden of installeren want ik begrijp er echt helemaal niks van php is nieuw voor mij daarom als je het wilt doen pm me dan astublieft en geef ik je mijn wachtwoord en inlognaam.
Het probleem dat ik heb is dat de persoon die me de vorige instaleerde niet meer te bereiken is en we hebben van onze provider een mail ontvangen waar ze ons melden dat er problemen zijn met de huidige versie 2.0.5. het zou een bug bevaten.
Alvast bedankt
Toni.
http://www.fanatiek-fcbarcelona.be
Hallo,Spambot schreef:Ik zou niet zo met m'n inloggegevens zwaaien als ik jou was, we kunnen je begeleiden als je wilt upgraden.
Bedankt voor U snelle antwoord :thumb: .
Ik weet dat ik op deze manier risicos neem maar ik begrijp er echt niks van. ik ben al een heel tijd aan het kijken hoe ik er moderators kan maken bijvoorbeeld zonder succes (ik log in via MSYQL).
En omdat ik toch nog geloof dat de mensen te vertrouwen zijn of toch de meerderheid ervan.
Groetjes
Toni
De meerderheid, maar wat als je nou juist die minderheid treft? Ik raad het je sterk af!
Als je gewoon duidelijke vragen stelt kun je altijd rekenen op hulp. Om moderators te maken hoef je niets met SQL te doen, je gaat gewoon naar het Administratie Paneel, en klik je in het kopje "User Admin" op permissies. Vervolgens zoek je een gebruiker op, en die kan je dan moderator maken van verschillende fora. Je kan deze permissies ook aan een groep geven, iedere gebruiker die je in die groep stopt is dat automatisch moderator.
Als je gewoon duidelijke vragen stelt kun je altijd rekenen op hulp. Om moderators te maken hoef je niets met SQL te doen, je gaat gewoon naar het Administratie Paneel, en klik je in het kopje "User Admin" op permissies. Vervolgens zoek je een gebruiker op, en die kan je dan moderator maken van verschillende fora. Je kan deze permissies ook aan een groep geven, iedere gebruiker die je in die groep stopt is dat automatisch moderator.
Het probleem is dat ik vroeger moderator was en nu nietmeer. Ik was de enige dus niemand anders heeft de Administratie Paneel. Ik ook niet meer.
De vraag die ik heb is hoe update ik van phpBB 2.05 naar de laatste versie.
Verlies ik dan al de gegevens die ik al op de hudige forum heb staan?
En kan ik me terug als moderator zetten of is dat niet meer mogelijk?
Alvast bedankt
Toni
De vraag die ik heb is hoe update ik van phpBB 2.05 naar de laatste versie.
Verlies ik dan al de gegevens die ik al op de hudige forum heb staan?
En kan ik me terug als moderator zetten of is dat niet meer mogelijk?
Alvast bedankt
Toni
Ik snap niet hoe het kan dat je zelf geen "moderator" bent (je bedoeld waarschijnlijk ook "administrator"). Heb je wel toegang tot de database, met phpMyAdmin? Open dan de tabel "phpbb_users", klik op browse en zoek jou gebruikersnaam op. Verander dan de waarde van het veld "user_level" in "1".
Upgraden naar de nieuwe phpBB versie kan gewoon zonder je gegevens te verliezen. Heb je veel aanpassingen gemaakt aan je forum? Of wil je gewoon 2.0.11 installeren en gebruik maken van je oude database?
Upgraden naar de nieuwe phpBB versie kan gewoon zonder je gegevens te verliezen. Heb je veel aanpassingen gemaakt aan je forum? Of wil je gewoon 2.0.11 installeren en gebruik maken van je oude database?
Hallo daar,Spambot schreef:Ik snap niet hoe het kan dat je zelf geen "moderator" bent (je bedoeld waarschijnlijk ook "administrator"). Heb je wel toegang tot de database, met phpMyAdmin? Open dan de tabel "phpbb_users", klik op browse en zoek jou gebruikersnaam op. Verander dan de waarde van het veld "user_level" in "1".
ik heb het verandert naar 1 bij "user_level" maar er is niks verandert. ik bedoel niet wat je bedoeld met Heb je veel aanpassingen gemaakt aan je forum? Of wil je gewoon 2.0.11 installeren en gebruik maken van je oude database? het ideal zou zijn upgraden zonder te veel veranderingen en dat ik dan alles kan beheren. In het verleden kon ik onderaan de pagina van de forum alles veranderen nu heb ik dat niet meer. Ik kon dus anderen ook moderator maken.
Ja ik kan in de phpMyAdmin via onze webserver.
Groetjes
Als je geen mods hebt geïnstalleerd, kun je gewoon je forum verwijderen (allen het bestan config.php moet je goed bewaren!) en de nieuwe bestanden van phpBB 2.0.11 uploaden (maar niet de mappen contrib/ en install/). Daarna zet je het bestan config.php weer terug op zijn plaats, en kan je je nieuwe forum gebruiken (alle berichten en instellingen blijven onveranderd).
Maar als je mods heb geïnstalleerd heb je kans dat er problemen onstaan! Dan zou je handmatig alles moeten bijwerken, bij de aankondigingen staan artikelen met uitleg hierover.
--
Misschien dat je per ongeluk de admin link hebt verwijderd. Ga eens naar je forum, en zet "/admin/index.php" achter het adres. Kom je dan bij het paneel?
Maar als je mods heb geïnstalleerd heb je kans dat er problemen onstaan! Dan zou je handmatig alles moeten bijwerken, bij de aankondigingen staan artikelen met uitleg hierover.
--
Misschien dat je per ongeluk de admin link hebt verwijderd. Ga eens naar je forum, en zet "/admin/index.php" achter het adres. Kom je dan bij het paneel?
Misschien dat je per ongeluk de admin link hebt verwijderd. Ga eens naar je forum, en zet "/admin/index.php" achter het adres. Kom je dan bij het paneel?[/quote]
Ik kom zo inderdaad in het paneel. Handig hoor. Maar als ik via Gebruikers Beheer, Permissies mij als moderator probeer te activeren krijg ik het volgende error :
Couldn't update private forum permissions
DEBUG MODE
SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax near ' 1)' at line 2
INSERT INTO phpbb_auth_access (forum_id, group_id, auth_mod) VALUES (1, , 1)
Line : 388
File : /opt/www/freirea/web/www.fanatiek-fcbarcelona.be/forum/admin ... g_auth.php
Maar ik ben al eenstap verder.
Ik kom zo inderdaad in het paneel. Handig hoor. Maar als ik via Gebruikers Beheer, Permissies mij als moderator probeer te activeren krijg ik het volgende error :
Couldn't update private forum permissions
DEBUG MODE
SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax near ' 1)' at line 2
INSERT INTO phpbb_auth_access (forum_id, group_id, auth_mod) VALUES (1, , 1)
Line : 388
File : /opt/www/freirea/web/www.fanatiek-fcbarcelona.be/forum/admin ... g_auth.php
Maar ik ben al eenstap verder.
De middelste waarde is leeg, wellicht ligt het daar aan. Het lijkt erop dat je bestanden enigzins beschadigd zijn (waarschijnlijk door eigen toe doen). Dat blijkt ook wel uit het geval dat je admin link weg is. Als ik jou was zou ik gewoon een nieuw forum opzetten op de manier die ik hierboven beschreef (laat je oude nog forum wel gewoon even staan, voor het geval dát).VALUES (1, , 1)
De volledige versie inderdaad. Omdat jij geen mods hebt en daarmee een compleet standaad phpBB installatie, kan dat geen problemen opleveren. Voer daarna wel de update uit in de /install/ map. Zie ook dit topic daarvoor.