hulp nodig bij installatie database

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Basman

hulp nodig bij installatie database

Bericht door Basman » 03 dec 2004, 23:22

Ik ben bezig met installatie van mijn forum maar kom niet verder vanwege foutmelding database dit is de melding:

phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Nou begrijp ik dus hieruit dat ik een database moet instellen! maar hoe doe ik dit cq wat moet ik doen?

alvast bedankt
Bas

The Sting

Re: hulp nodig bij installatie database

Bericht door The Sting » 03 dec 2004, 23:50

Basman schreef:Ik ben bezig met installatie van mijn forum maar kom niet verder vanwege foutmelding database dit is de melding:

phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Nou begrijp ik dus hieruit dat ik een database moet instellen! maar hoe doe ik dit cq wat moet ik doen?

alvast bedankt
Bas
config.php al nagekeken?.
Met groet, The Sting

Coen

Bericht door Coen » 04 dec 2004, 09:56

Basman schreef:[...]
[...]
Je moet een database aanmaken die helemaal leeg is... Onthoud de naam van je database. Tijdens de installatie vul je dit in, boven je password! :thumb: Vergeet niet dat tijdens de installatie de database helemaal leeg moet zijn! :bier:

Zie ook (voor verdere en uitgebreidere uitleg: de Kennis Bank :idea:

Basman

Bericht door Basman » 05 dec 2004, 02:18

Prophecy schreef:
Basman schreef:[...]
[...]
Je moet een database aanmaken die helemaal leeg is... Onthoud de naam van je database. Tijdens de installatie vul je dit in, boven je password! :thumb: Vergeet niet dat tijdens de installatie de database helemaal leeg moet zijn! :bier:

Zie ook (voor verdere en uitgebreidere uitleg: de Kennis Bank :idea:
Ik snap er echt geen zak van, moet ergens een database invullen / aanmelden maar hoe wat waar doe ik dit dan? moet ik gewoon een map openen in mijn ftp programma op mijn website? wat voor pasword moet ik doen? ik weet echt niet hoe het werkt en op die site kom ik er al helemaal niet uit. hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik moet doen.

bedankt
Bas

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 05 dec 2004, 11:48

Dit kan je beter aan je host vragen. Soms heb je een admin paneel waar je zelf databases kan aanmaken, in andere gevallen is dit al gebeurd en moet je alleen de gegevens er bij zoeken (deze staan wellicht op je contract).

Gesloten