na het uploaden
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
na het uploaden
Ik heb in 1 keer de map phpBB upgeload op mijn lycos server, maar nu moet ik hem installeren toch?? maar hoe?????
Re: na het uploaden
Zie de link onderaan mijn post. Daar staat alles beschreven.MyXtiK Man schreef:Ik heb in 1 keer de map phpBB upgeload op mijn lycos server, maar nu moet ik hem installeren toch?? maar hoe?????
Deze vraag is trouwens al 9999999999999999999999999999 keer gesteld en beantwoord. Een beetje zoeken kan ook geen kwaad hoor.

MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
-
Die op de server staan natuurlijk, anders zou het natuurlijk weinig uitmaken.MyXtiK Man schreef:Dat CHMODden doe je dat met files die op de server staan of met bestanden die op je schijf staan???

-
Die moet je in PhpBB 2.0.4 zelf aanmaken. Hij werkt dan wel gewoon als je hem goed CHMOD.MyXtiK Man schreef:Waar haal jij images/avatars vandaan??? die staat bij mij nie in me map van phpbb, ook nie op me schijf.....
-
de map images/avatars is inderdaad gewoon een map. In deze map moet je nog wel even nog een map maken met de naam gallery. Het adres daarnaar wordt dan dus images/avatars/gallery.MyXtiK Man schreef:o het is dus gewoon een map/??????
Je moet in de map images alleen de map avatars CHMODden. Dat is alles.MyXtiK Man schreef:en daarna avatars CHMODden???
Re: na het uploaden
RTF!MyXtiK Man schreef:Ik heb in 1 keer de map phpBB upgeload op mijn lycos server, maar nu moet ik hem installeren toch?? maar hoe?????

Mijn forum --> http://www.quac.nl/forum
wat een advies allemaal over modden enzow... erg leuk allemaal maar als je je forum voor de eerste keer upload dan ga je gewoon naar de url waar je um installed hebt. bijv: members.lycos.nl/<je user name>/install.php !!!
als je dat doet en je krijgt een download of een heleboel onzin op je scherm... controleer dan ff of je de PHP en MySQL geactiveerd hebt !
als je dat doet en je krijgt een download of een heleboel onzin op je scherm... controleer dan ff of je de PHP en MySQL geactiveerd hebt !
What We Do In Life... Echoes In Eternity !!!
Het installeren van phpBB 2.0.4 forums op Lycos.nl.
Eerst gaan we zien of je database geactiveerd hebt.
1) Je logt in op je lycos account.
2) rechts zie je bouw je site met daaronder 'php4u/mysql' click hierop
3) op de volgende pagina zie je bovenaan in het midden 2 dingen staan 'database beheerder' en webftp' indien je dit niet ziet, staat er een grote lange link, click hierop, en je database is geactiveerd.
4) click op database beheerder, er komt nu een pop-up met helemaal van boven je database naam uw website naam_nl_db (schrijf deze naam ergen op want die heb je nog nodig.)
5) sluit dit scherm zonder iets te doen.
ten tweede, het uploaden van je website.
1) je hebt de file ge-unzipped en dan zie je aan structuur, met directories onder het bestand phpBB.
2) Nu moet je elke bestande oploaden met behoud van die directory structuur. (dit kun je doen via een ftp of met de webftp van lycos)
3) Nadat alle bestanden geupload zijn ga je eventjes op je website controleren of hij de config.php ook mee heeft geupload. Indien niet moet je deze file gewoon maken op de site. je moet er niets invullen aangezien deze file een grote heeft van 0 kb.)
Ten derde de installatie van je forum
1) je zet de installatie url in je browers.
http://members.lycos.nl/je website naam/je forum naam/install.install.php
(zie well dat je 'je website naam' en 'je forum naam' vervangd door je eigen namen)
2) als diet goed gelukt is dan kom je op een scherm waar je verschillende dingen moet invullen.
De eerste drie dingen laar he maar staan het kan geen kwaad.
DNS : Localhost (niets anders)
Database naam: je website naam_nl_db (dit heb je voordien moeten noteren)
Database user: Je lycos login naam
Database passwoord: Je lycos login passwoord
phpprefix: phpBB_ (laat zo maar staan)
Forum e-mail adress: hier vul je 1 van je eigen e-mail adressen in.
volgende 3 velden mag je zo laten, is al inorde.
Adminsitrators name: de naam die je gaat gebruiken op de forum vull je hiet in.
Administrator passwoord: hier vul je je forum passwoord in.
Admisnitrator password (retype): hier vul je indentiek hetzelfde in als adminsitrator password, dit is gewoon voor confirmatie.
Dan klik je gewoon op install, end dan op Finish.
3) als alles goed verlopen is moet je nu een bericht zien die vraagt om volgende directories op je website onder de forum te verwijderen, namelijk de /contrib en /install directories. deze directories moeten volledig verwijderd worden, ook de naam van de directory.
4) als dit gedaan is ga je terug naar je forum, and kan je gewoon inloggen.
Ten vierde.
Indien je problemen hebt met een redirect naar de lycos home pagine als je wil inloggen dan moet je dit downloaden
Het is een zip, unzip op je harde schijf en dan zie je 2 bestanden, upload die naar je websited onder de /includes directory, login op je website en probleem opeglost.
Zo simple is het om een phpBB forum te installeren op lycos, maar het duurt wel langer om de handleiding te schrijven.
Veel geluk met je Forum.
Eerst gaan we zien of je database geactiveerd hebt.
1) Je logt in op je lycos account.
2) rechts zie je bouw je site met daaronder 'php4u/mysql' click hierop
3) op de volgende pagina zie je bovenaan in het midden 2 dingen staan 'database beheerder' en webftp' indien je dit niet ziet, staat er een grote lange link, click hierop, en je database is geactiveerd.
4) click op database beheerder, er komt nu een pop-up met helemaal van boven je database naam uw website naam_nl_db (schrijf deze naam ergen op want die heb je nog nodig.)
5) sluit dit scherm zonder iets te doen.
ten tweede, het uploaden van je website.
1) je hebt de file ge-unzipped en dan zie je aan structuur, met directories onder het bestand phpBB.
2) Nu moet je elke bestande oploaden met behoud van die directory structuur. (dit kun je doen via een ftp of met de webftp van lycos)
3) Nadat alle bestanden geupload zijn ga je eventjes op je website controleren of hij de config.php ook mee heeft geupload. Indien niet moet je deze file gewoon maken op de site. je moet er niets invullen aangezien deze file een grote heeft van 0 kb.)
Ten derde de installatie van je forum
1) je zet de installatie url in je browers.
http://members.lycos.nl/je website naam/je forum naam/install.install.php
(zie well dat je 'je website naam' en 'je forum naam' vervangd door je eigen namen)
2) als diet goed gelukt is dan kom je op een scherm waar je verschillende dingen moet invullen.
De eerste drie dingen laar he maar staan het kan geen kwaad.
DNS : Localhost (niets anders)
Database naam: je website naam_nl_db (dit heb je voordien moeten noteren)
Database user: Je lycos login naam
Database passwoord: Je lycos login passwoord
phpprefix: phpBB_ (laat zo maar staan)
Forum e-mail adress: hier vul je 1 van je eigen e-mail adressen in.
volgende 3 velden mag je zo laten, is al inorde.
Adminsitrators name: de naam die je gaat gebruiken op de forum vull je hiet in.
Administrator passwoord: hier vul je je forum passwoord in.
Admisnitrator password (retype): hier vul je indentiek hetzelfde in als adminsitrator password, dit is gewoon voor confirmatie.
Dan klik je gewoon op install, end dan op Finish.
3) als alles goed verlopen is moet je nu een bericht zien die vraagt om volgende directories op je website onder de forum te verwijderen, namelijk de /contrib en /install directories. deze directories moeten volledig verwijderd worden, ook de naam van de directory.
4) als dit gedaan is ga je terug naar je forum, and kan je gewoon inloggen.
Ten vierde.
Indien je problemen hebt met een redirect naar de lycos home pagine als je wil inloggen dan moet je dit downloaden
Het is een zip, unzip op je harde schijf en dan zie je 2 bestanden, upload die naar je websited onder de /includes directory, login op je website en probleem opeglost.
Zo simple is het om een phpBB forum te installeren op lycos, maar het duurt wel langer om de handleiding te schrijven.

Veel geluk met je Forum.