Super groot forum met veel mod en .... zeok hulp

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 26 nov 2004, 11:23

doet dat maar eens na
Elkaar na-apen is toch niet je doel, althans niet die van mij 8)
Volgens mij snap jij de kritieken niet helemaal, een mod installeren kan vrijwel iedereen wel die kan lezen en niet bang is om wat fout te doen.
Maar waar het volgens mij echt om draait bij support is het helpen bij de wat grotere fouten zoals parse error on ... etc. of dat iemand een bepaalde quote verkeerd zet dan wil diegene daar ook een antwoord op hebben en dan niet zoiets als:
* Zet een back-up terug van je bestanden
* Installeer alles nog een keer opnieuw of
* Ga al je bestanden na en kijk of er wat verkeerd staat ...
Want dat moeten jij, en je andere gasten van je supportgroep dan zelf zien te vinden want wat heb je anders aan support?
Daarnaast heb ik in je voorbeeld board nergens een mod gezien die aangepast is van de standaard modificatie en ik vraag me dan ook af of je die kennis bezit om iets echt aan te passen en dus ook om iets op te lossen voor je toekomstige support-zoekers indien die fouten tegenkomt.

En aan je taalgebruik hier en php/mod kennis heb ik zo'n vermoeden dat het gedoemd is te mislukken :bier:
Barki.nl

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 26 nov 2004, 11:41

Zie het gewoon als een aanvulling op de andere support fora. phpBBnl is heel supportgericht, phpBBextreem zal meer mods hebben (bij mod release op dit forum zie ik er namelijk niet echt veel). Mandrake roept mensen ook op om te helpen zodat hij niet in z'n eentje support hoeft te geven.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 26 nov 2004, 16:35

Spambot schreef:phpBBextreem zal meer mods hebben
En waar komen die vandaan dan? Ik stem met jh0nny in dat ik, op dit moment, weinig origineels verwacht van Mandrake, als het op mod ontwikkeling aan komt.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 26 nov 2004, 19:17

Ik denk eerder een verzameling van mods.. En dan in het Nederlands.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 27 nov 2004, 14:28

Spambot schreef:Ik denk eerder een verzameling van mods.. En dan in het Nederlands.
Ah, origineel.

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=12865
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=12668

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 27 nov 2004, 15:37

Tsja, maar als niemand het doorzet.. :roll:

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 27 nov 2004, 15:39

He! Ik zet het wel door! Ik ben eerst bezig met het goed maken, en dan pas layout... :o

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 27 nov 2004, 21:13

Je bent nu ook teammember bij phpBBextreem :)

Bee

Bericht door Bee » 28 nov 2004, 18:20

Ik doe een voorstel.

Ik stel voor dat jullie gaan samenwerken, dat heeft namelijk voordelen.

Samen ben je sterker dan één, en kan je dus meer. Ik denk dat je beter het forumgedeelte kan laten zitten, maar meer een downloaddatabase kan maken met thema's, vertalingen, mods, dat soort dingen, en dat je dan voor support doorstuurt naar http://www.phpbb.nl . Uiteraard worden jullie dan de 'Onofficiële Nederlandse Mod en Stijl database', eventueel zelfs onderdeel van phpBB.nl (maar daar ga ik niet over).

Het maken van twee supportsites heeft gewoon niet zoveel zin, want zo verlies je weer overzicht, en nederland is niet zo heel groot, en heeft dus waarschijnlijk ook relatief weinig phpBB gebruikers.

De vraag is nu, hoe ga je de database aanpakken. Hoe wil je overleggen, discussieren. Je zou handleidingen kunnen schrijven en die eventueel in een tutorialsite kunnen plaatsen, maar een echt supportforum? Nee, laat dat maar over aan phpbb.nl . Hier zitten vele experts.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Mandrake Linux
Contacteer:

Bericht door Mandrake Linux » 28 nov 2004, 21:36

ow....
en http://www.phpbb2.nl ? dan he ?
en wat dan nog
het gaat bij ons meer over de mods en het NEDERLANDS !!!
;)

Bee

Bericht door Bee » 28 nov 2004, 21:44

Ten eerste: dat is maar een kleine site. De berichtenteller telt voor het volledige webmastercity.nl systeem, en is daarom zo groot.

Ten tweede, zijn leunen een beetje op phpBB.nl, kijk bijvoorbeeld maar naar de phpbb.nl awards die ze aankondigen.

Ten derde, ze leveren ook support voor messageboard.nl, en daardoor is het overzicht kwijt.

Ten vierde, door middel van een slechte stylesheet kan je niet zien hoe het quoten daar gebeurt.

En nou en, dan zijn er twee supportsites. Moeten het er dan drie worden? Je kan toch veel beter gewoon een database maken met taalbestanden ter download, en mods, en templates. Dat is toch ook veel overzichtelijker?

Mandrake Linux
Contacteer:

Bericht door Mandrake Linux » 28 nov 2004, 22:14

:D
kunnen we ook doen :D

Bee

Bericht door Bee » 28 nov 2004, 22:17

Mandrake Linux schreef::D
kunnen we ook doen :D
Daar had ik het in het vorige bericht ook over, maar misschien had je dat niet gezien :idea:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 29 nov 2004, 11:14

bee schreef:Ten derde, ze leveren ook support voor messageboard.nl, en daardoor is het overzicht kwijt.
Sterker nog, zo goed als alle vragen slaan op de goedkope Messageboard forums, en zijn van een laag niveau. phpbb.nl is echt de enige serieuze plek voor de gevorderde forumbeheerders.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 30 nov 2004, 17:11

mosymuis schreef:
Spambot schreef:phpBBextreem zal meer mods hebben
En waar komen die vandaan dan? Ik stem met jh0nny in dat ik, op dit moment, weinig origineels verwacht van Mandrake, als het op mod ontwikkeling aan komt.
Ik heb er net twee handige modjes gelanceerd :bier:

Hoofdletter Check

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 30 nov 2004, 17:36

jij != mandrake

Bee

Bericht door Bee » 30 nov 2004, 17:44

mosymuis schreef:jij != mandrake
Nee, maar ik heb op die link gedrukt, en wat zie ik staan: Spambot, Administrator.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 30 nov 2004, 17:51

Dat heb ik ook gezien, hoor. ;) Ik zei dat ik weinig origineels verwachte van Mandrake, niet van zijn forum. Nu Spambot ook meedoet stijgen zijn kansen. Maar laat ik er maar niets inhoudelijks meer over zeggen, ik wacht wel gewoon af hoe het verder verloopt met phpBBextreem.

Toch blijf ik van mening dat het absoluut onnodig is om een nieuw Nederlands phpBB forum te starten, aangezien je alles wat je daar kan, ook hier kunt doen. Sterker nog; wat indeling betreft is phpBBextreem praktisch een kloon. De enige reden die ik kan zien in het starten van een nieuw board door Mandrake en Spambot, is de drang naar macht en een leuke rank. :roll:

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 30 nov 2004, 18:00

Het is een leuk project, en lijkt me een mooie aanvulling op phpbb.nl. Een verschil is dat we daar alle mods ook op het forum zelf loslaten. We zullen mensen vaak zat doorverwijzen naar phpBB.nl, en hopelijk ook andersom :)

Bee

Bericht door Bee » 30 nov 2004, 18:11

En ik maar denken dat we weer een Premod versie van phpBB kregen, naast al die andere die je op phpbbhacks kan vinden, en ook nog door te zoeken met google...

Plaats reactie