Hoe verhuis ik mijn oude berichten naar een nieuw forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Daweny

Hoe verhuis ik mijn oude berichten naar een nieuw forum

Bericht door Daweny » 14 nov 2004, 19:53

Hoi allemaal,

Mijn forum draait nu op 2.0.6 en ik wil verhuizen naar de nieuwste versie.
Hoe kan ik de berichten het makkelijkst en efficient verhuizen.
Is de enigste mogelijkheid handmatig? De nieuwe versie is al geinstalleerd.

Groetjes daweny

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 14 nov 2004, 20:12

Je kunt beter je eigen forum gewoon updaten in plaats van alles verhuizen, dat lijkt me een stuk makkelijker ;)
Of moest die verhuizing sowieso?
Barki.nl

Daweny

Bericht door Daweny » 14 nov 2004, 20:35

Ja het moest sowieso, omdat we naar een andere host gaan. Verder zitten er in het oude forum teveel bugs, die we niet kunnen oplossen.
jh0nny schreef:Je kunt beter je eigen forum gewoon updaten in plaats van alles verhuizen, dat lijkt me een stuk makkelijker ;)
Of moest die verhuizing sowieso?

Bee

Bericht door Bee » 14 nov 2004, 20:59

Kijk eens naar dit artikel uit de kennisbank: http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=8
... Maar ik modereer (nog) niet.

dikzak

Bericht door dikzak » 16 nov 2004, 07:00

hallo,
ik ben geheel nieuw op dit forum en met phpBB. voor zover van belang: ik ben al een paar jaar gepensioneerd, werkte ongeveer 20 jaar als computerprogrammeur, de laatste tijd meestal met Visual Basic 6.0

ik heb de vraag gekregen om een bestaand forum (in verband met ruimte en bugs op het bestaande forum) over te zetten naar een nieuwe host. het oude forum bestond al een tijdje voordat ik ermee in aanraking kwam.

een nieuwe hosting provider (die een grotere opslag en meer trafic belooft) is gevonden en daarop kun je met een paar buttonklikken hun versie van phpBB2 installeren. dat blijkt te zijn versie 2.0.10. onderaan het forum staat als copyright:

Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group

ik heb inmiddels de tutorial, zoals aan Daweny werd aanbevolen, gelezen en begrepen, maar ik vind niet bij de hosting provider de aanbevolen programmatuur phpMyAdmin. kan ik dat er zomaar bij installeren? in welke directory zou dat dan kunnen of moeten?

er is dus nu een oud forum bij de ene provider met ruim 30 mb aan databestanden en een nieuw leeg forum bij de andere provider. bij het nieuwe forum is een mogelijkheid 'restore' gevonden, maar dat werkt niet. ik kan het aanzetten en dan wordt ruim 10 minuten de indruk gewekt dat er wordt ge-upload en dan wordt uiteindelijk gemeld dat er geen bestand is overgezet. het nieuwe forum blijkt dan ook nog steeds leeg.

ik hoop op de juiste hint, waarvoor bij voorbaat mijn dank.

met vriendelijke groet,
Hans

toetertje

Bericht door toetertje » 16 nov 2004, 11:25

misschien heb je toegang tot de command prompt op je nieuwe host? Dan kun je gewoon in mysql (neem aan dat je dat gebruikt) je sql-dump runnen en je database is gevuld en al. De phpBB van je hosting zal er dan mee moeten kunnen werken.

Of je phpMyAdmin zou kunnen gebruiken weet ik eigenlijk niet, dat kan wellicht dichtgetimmerd zijn.

Vraag het even aan je hostingclub, die weten daar vast iets over. Installeer het iig niet 'zomaar' standaard want dan staan al je databases open voor de wereld en dat wil je niet denk ik. Pas daarom op zijn minst je user en wachtwoord aan.

-=|Rik|=-

Bericht door -=|Rik|=- » 16 nov 2004, 12:22

http://www.phpmyadmin.net/home_page/

Hier downloaden en dan gewoon in een map uploaden. Zoals er gezegd werd de gegevens van het wachtwoord veranderen :)
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.

dikzak

Bericht door dikzak » 24 nov 2004, 06:12

ik laat me niet zo gauw uit het veld slaan en ga ook niet na elke komma zeuren dat het niet werkt.

maar het werkt dus niet. het programma phpMyAdmin gedownload en naar de nieuwe server / host gekopieerd. maar ik zie nergens een mogelijkheid om welk programma dan ook te runnen. geen exe of zo, alleen *.php bestanden. hoe start ik dan het programma?

ik heb wel een download van ruim 40 MB van de oude host en van een klein bestandje van de nieuwe host, in feite een leeg forum. dat bestand kan ik natuurlijk met een eenvoudige teksteditor openen en bekijken. in de eerste regel vind ik wel de naam van de host / de naam van het forum, maar nergens een wachtwoord. als ik de naam in de eerste regel van de backup van het oude forum wijzig in de naam van het nieuwe forum en dat bestand dan probeer te uploaden naar de nieuwe host zou dat wellicht moeten werken. ik gebruik daarvoor nu de mogelijkheid van 'restore' in het menu van 'admin' maar ook al lijkt het een tijdje bezig te zijn, er wordt steeds afgesloten met de mededeling dat er geen bestand is geupload en het nieuwe forum blijft dus ook leeg.

nog iemand met een leuk voorstel? bij voorbaat dank.

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 24 nov 2004, 09:00

Het zou toch vrij makkelijk moeten zijn hoor, gewoon downloaden die hap en dan krijg je als het goed is de map phpMyAdmin, deze installeer je in de root en niet in de forumroot ;).
Dus dan krijg je zoiets:
http://www.domein.nl/forum en
http://www.domein.nl/phpMyAdmin
Dat laatste tik je in en dan zie je als het goed is (moet wel config bestand aanpassen geloof ik, maar dat staat allemaal in de install) zie je dan het gebeuren. :bier:
Barki.nl

dikzak

Bericht door dikzak » 25 nov 2004, 06:50

het lijkt erop, dat ik nu phpMyAdmin aan het werk heb gekregen.

nu moet config dus nog aangepast worden en ook daarmee ben ik geloof wel een eind gevorderd. alleen wordt de toegang tot de server geweigerd, omdat de user onbekend is.

in een heel klein lettertype wordt de onderstaande foutmelding weergegeven. door knippen en plakken is het leesbaar te maken. er wordt door het programma op een of andere manier gebruik gemaakt van een IPadres dat niet door mij is ingevoerd en dat ik ook niet kan vinden om het aan te passen.

'for security reasons' heb ik de gebruikersnaam en het password maar vervangen door resp xxx en nnn

1045 - Access denied for user: 'xxxx@nn.nn.nn.nnn' (Using password: YES)

Gesloten