foutmelding cannort modify header information

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
ErikVeenje

foutmelding cannort modify header information

Bericht door ErikVeenje » 16 nov 2004, 13:36

Hoi de volgende fout melding krijg ik. Kan iemand me vertellen wat ik fout heb gedaan.

Warning: fopen(./cache/blitzedlist.html): failed to open stream: Permission denied in /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/index.php on line 103

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/index.php on line 104

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/index.php on line 105

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/index.php:103) in /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/includes/page_header.php on line 634

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/index.php:103) in /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/includes/page_header.php on line 636

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/index.php:103) in /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/includes/page_header.php on line 637

-=|Rik|=-

Bericht door -=|Rik|=- » 16 nov 2004, 13:49

Heb je een mod proberen te installeren?
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.

ErikVeenje

Bericht door ErikVeenje » 16 nov 2004, 14:11

nee ik kreeg bij installatie een melding dat ik iets moest veranderen in de config doormiddel van ftp

Toen heb ik mijn databasenaam host en dergelijke in de config ingevoerd.

Dat is het enige abnormale.
Owja normaal gebruikte in een localhost om naar de database te gaan nu gebruik ik daar de server naam voor.

Ik snap uberhaupt niet waarom ik iets moest veranderen.

Kan iemand mij hier omtrent advies geven

Cheeta
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 16 nov 2004, 15:18

gebruik je lycos was een mod om dit probleem op te lossen
Don't mess with BD and save the Cheeta's!

ErikVeenje

Bericht door ErikVeenje » 16 nov 2004, 15:34

nope, ik snap er echt helemaal niks meer van.
Laatst gewijzigd door ErikVeenje op 16 nov 2004, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Coen

Bericht door Coen » 16 nov 2004, 15:42

Kortom je files zijn niet goed ge-upload of staan in een verkeerde directory! :bier:

ErikVeenje

Bericht door ErikVeenje » 16 nov 2004, 15:51

dit geeft hij na het installatie form weer:

Your config file is un-writeable at present. A copy of the config file will be downloaded to your computer when you click the button below. You should upload this file to the same directory as phpBB 2. Once this is done you should log in using the administrator name and password you provided on the previous form and visit the admin control center (a link will appear at the bottom of each screen once logged in) to check the general configuration. Thank you for choosing phpBB 2.

Since FTP extensions are enabled in this version of PHP you may also be given the option of first trying to automatically FTP the config file into place.

Choose Download Method
Attempt to FTP config file into place
Just send the file to me and I'll FTP it manually

Hopelijk begrijp je er iets van.
alvast bijvoorbaat dank voor je hulp,
Doei, Erik Veenje

Coen

Bericht door Coen » 16 nov 2004, 15:55

CHMOD je config.php VOOR de installatie naar 777

NA de installatie meteen weer terug CHMODden naar 644

Zo zou het moeten werken

Luuk

Bericht door Luuk » 16 nov 2004, 15:55

Chmodd het bestand config.php nar 777 en na de installatie weer terug naar 644.
Afbeelding

Coen

Bericht door Coen » 16 nov 2004, 16:01

Luuk schreef:Chmodd het bestand config.php nar 777 en na de installatie weer terug naar 644.
Dat zeg ik... ;)

ErikVeenje

Bericht door ErikVeenje » 17 nov 2004, 09:46

Hij doet het nog steeds niet.
Kan het eraan liggen dat ik mijn database op een andere server heb dan de site?

Voorheen gebruikte ik lycos en toen zat de database en site allebij bij lycos.

Nu heb ik een eigen domeinnaam en een aparte server voor de database.

Owja, het ligt niet aan het chmodden geloof ik. DAt heb ik al geprobeerd

Misschien ligt het aan het script. al doet hij het onder mijn localhost wel goed???

Nouja, morgen ga ik maar eens proberen om de normaal phpbb versie te installeren. (ik probeerde eerst de vitrax premodded te installeren).

ik baal, zonde van al die tijd :lol:

Doei, Erik

-=|Rik|=-

Re: foutmelding cannort modify header information

Bericht door -=|Rik|=- » 17 nov 2004, 16:11

ErikVeenje schreef:Hoi de volgende fout melding krijg ik. Kan iemand me vertellen wat ik fout heb gedaan.

Warning: fopen(./cache/blitzedlist.html): failed to open stream: Permission denied in /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/index.php on line 103

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/index.php on line 104

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/index.php on line 105

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/index.php:103) in /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/includes/page_header.php on line 634

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/index.php:103) in /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/includes/page_header.php on line 636

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/index.php:103) in /var/www/e/erikveenje.nl/HTML/forum/includes/page_header.php on line 637
Bestaat de file cache/blitzedlist.html wel? En is die gechmod op 777?
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.

ErikVeenje

Bericht door ErikVeenje » 19 nov 2004, 22:03

Ben effe gestopt met het proberen. de file blitzedlist heb ik namelijk nog niet op het web gevonden en ik heb geen zin om de doorverwijzingen te verwijderen (heb ook geen idee hoe dat moet).

Ben op dit moment effe bezig met :
http://phpbbfm.net/phpBBFM/index_fm.php
Een nieuw volledig premodded forum. Ik ben benieuwd wat dit te bieden heeft. In ieder geval 15mb aan bestanden :( .

Doei, Erik
ps. zal wel laten blijken als het mij bevalt en als de installatie wel lukt :D .

Bee

Bericht door Bee » 19 nov 2004, 23:10

ErikVeenje schreef:Ben effe gestopt met het proberen. de file blitzedlist heb ik namelijk nog niet op het web gevonden en ik heb geen zin om de doorverwijzingen te verwijderen (heb ook geen idee hoe dat moet).

Ben op dit moment effe bezig met :
http://phpbbfm.net/phpBBFM/index_fm.php
Een nieuw volledig premodded forum. Ik ben benieuwd wat dit te bieden heeft. In ieder geval 15mb aan bestanden :( .

Doei, Erik
ps. zal wel laten blijken als het mij bevalt en als de installatie wel lukt :D .
Jeck, is dat niet.... phpBBFM? Dat is zo overloaded, 400 mods ofzo, dat werkt echt traag. Zelfs grind gaat sneller door een trechter dan phpBBFM.
... Maar ik modereer (nog) niet.

ErikVeenje

Bericht door ErikVeenje » 19 nov 2004, 23:21

Ow, kan jij mij iets beters adviseren? Dat zou wel fijn zijn.

Ik ben namelijk op zoek naar een premodded forum dat een fotoalbum + een attachment mod heeft. Bijvoorkeur een portal

Owja, en die goed functioneert :lol: .

Doei, Erik

Bee

Bericht door Bee » 20 nov 2004, 09:37

Als je premodded wil, zou ik phpBB plus gebruiken: http://www.phpbb2.de
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gesloten