Aanpassen activatie mailtje
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Aanpassen activatie mailtje
Kan iemand mij vertellen hoe en waar ik het mailtje kan aanpassen wat naar de beheerder gestuurd wordt voor het activeren van een nieuw account?
Ik wil dat er een variabele in opgenomen word. Ik maak gebruik van de XDATA Mod en ik wil dat de inhoud van het extra veld wat ik daarmee gemaakt heb in het mailtje meesturen.
Is dit overigens überhaupt mogelijk? Of weet iemand een andere manier?
Ik wil dat er een variabele in opgenomen word. Ik maak gebruik van de XDATA Mod en ik wil dat de inhoud van het extra veld wat ik daarmee gemaakt heb in het mailtje meesturen.
Is dit overigens überhaupt mogelijk? Of weet iemand een andere manier?
- WebSiteNet
- Contacteer:
Het is zeker mogelijk, maar lastig wordt het wel omdat Xdata alle velden dynamisch in de database bewaart. Wanneer je de velden er hardcoded in zou hebben gezet (met een mod als deze) was het een peulenschil.
ow, vet... ik ben hier ook in geïntresseerd, ik was dit al eerder van plan namelijk!! maar toen werd gezegd dat dat niet kon met xdata!!mosymuis schreef:Het is zeker mogelijk, maar lastig wordt het wel omdat Xdata alle velden dynamisch in de database bewaart. Wanneer je de velden er hardcoded in zou hebben gezet (met een mod als deze) was het een peulenschil.
zou je het willen uitleggen Mosymuis??
Open
includes/usercp_register.php
Zoek
Plaats eronder
Open
language/lang_dutch/user_welcome.tpl OF
language/lang_dutch/user_welcome_inactive.tpl
Plaats ergens
En vervang user_field overal met de naam die jij het gegeven hebt. Let op het gebruik van hoofdletters.
includes/usercp_register.php
Zoek
Code: Selecteer alles
else
{
$emailer->assign_vars(array(
'SITENAME' => $board_config['sitename'],
'WELCOME_MSG' => sprintf($lang['Welcome_subject'], $board_config['sitename']),
'USERNAME' => preg_replace($unhtml_specialchars_match, $unhtml_specialchars_replace, substr(str_replace("\'", "'", $username), 0, 25)),
'PASSWORD' => $password_confirm,
'EMAIL_SIG' => str_replace('<br />', "\n", "-- \n" . $board_config['board_email_sig']),Code: Selecteer alles
'USER_FIELD' => $user_field,language/lang_dutch/user_welcome.tpl OF
language/lang_dutch/user_welcome_inactive.tpl
Plaats ergens
Code: Selecteer alles
{USER_FIELD}Hmmm doe wwarschijnlijk iets verkeerd, maar krijg het niet voor elkaar...
Zoals gezegd ben ik een leek (sorry)....
Ik heb precies de MOD geinstalleerd zoals aangegeven met het voorbeeldveld "info". Kan je mij zeggen welke code ik dan moet toevoegen?
Ik dacht 'INFO' => $info, en dan {INFO} in de TPL, of zit ik er helemaal naast?
Ik heb precies de MOD geinstalleerd zoals aangegeven met het voorbeeldveld "info". Kan je mij zeggen welke code ik dan moet toevoegen?
Binnen je script blijkt het toch $info en INFO te moeten zijn. Werkt dat?mosymuis schreef:Dan zou het USER_INFO en $user_info moeten zijn.stimpy68 schreef:Ik heb precies de MOD geinstalleerd zoals aangegeven met het voorbeeldveld "info". Kan je mij zeggen welke code ik dan moet toevoegen?