mini forum
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

mini forum
hoihoi weet iemand het volgende ?
ik vind phpbb super,
maar ik vind het nogal groot en het heeft
veel vind ik overbodige functies zoals een
super uitgebreid profiel enzo weet iemand mss hoe je phpbb kunt verkleinen zowel in bestanden als in gebruik ik had grag een klein forumpje die eigenlijk niet heel de site opslurpt ...
heefd imand een idee reacties zijn welkom
ik vind phpbb super,
maar ik vind het nogal groot en het heeft
veel vind ik overbodige functies zoals een
super uitgebreid profiel enzo weet iemand mss hoe je phpbb kunt verkleinen zowel in bestanden als in gebruik ik had grag een klein forumpje die eigenlijk niet heel de site opslurpt ...
heefd imand een idee reacties zijn welkom
Dit is best wel een intressante vraag. Ik vraag mij alleen af, gaat het hier om zo min mogelijk bandbreedte gebruiken, of om gewoon snel te kunnen werken.
In ieder geval, je zou de volgende dingen kunnen doen:
- Templates opruimen
Verwijder uit de templates de opties die je niet nodig vindt. Dan kunnen die in ieder geval niet meer gebruikt worden. Voor sommige heb je wel mods nodig, zo kan je bijvoorbeeld het registratieformulier pas aanpassen na het installeren van een mod.
- Bedenk welke functies je niet nodig hebt.
Er zijn aardig wat functies. Als je nooit gebruikt maakt van groepen, verwijder je die link ernaar uit de template. Eventueel kan je de bestanden daarbij betrokken ook nog weghalen.
- Je eigen template zonder overbodige functies
Dit is misschien nog wel het beste idee. Maak een lite template, met alleen de opties die jij wil gebruiken, eventueel aangepast met mods, en gebruik die. Zo heb je je eigen (lite) versie van phpBB.
Leuk dat je juist phpBB lite wil hebben, terwijl veel mensen het juist pro willen hebben.
In ieder geval, je zou de volgende dingen kunnen doen:
- Templates opruimen
Verwijder uit de templates de opties die je niet nodig vindt. Dan kunnen die in ieder geval niet meer gebruikt worden. Voor sommige heb je wel mods nodig, zo kan je bijvoorbeeld het registratieformulier pas aanpassen na het installeren van een mod.
- Bedenk welke functies je niet nodig hebt.
Er zijn aardig wat functies. Als je nooit gebruikt maakt van groepen, verwijder je die link ernaar uit de template. Eventueel kan je de bestanden daarbij betrokken ook nog weghalen.
- Je eigen template zonder overbodige functies
Dit is misschien nog wel het beste idee. Maak een lite template, met alleen de opties die jij wil gebruiken, eventueel aangepast met mods, en gebruik die. Zo heb je je eigen (lite) versie van phpBB.
Leuk dat je juist phpBB lite wil hebben, terwijl veel mensen het juist pro willen hebben.
phpBB strippen is tamelijk zinloos, omdat er ook al verschillende systemen bestaan die juist met het uitgangspunt van simplistme zijn ontworpen. Kijk bijvoorbeeld eens naar Phorum.
- WebSiteNet
- Contacteer:
bedankt
maar versie 1.1 is wel nog niet zo veilig denk ik (of ben ik verkeerd)
en kun je bijvoorbeeld de functie polls uitschakelen
en trouwens die kleinere forums houden niet veel steeek of zijn gewoon een koiei van phpbb
een eigen template maken is nog wel een goed ide .. bedankt :thumb:
thx all
svennson
en kun je bijvoorbeeld de functie polls uitschakelen
en trouwens die kleinere forums houden niet veel steeek of zijn gewoon een koiei van phpbb
een eigen template maken is nog wel een goed ide .. bedankt :thumb:
was dat strippen ?? of was het een typfout??phpBB strippen is tamelijk zinloos
thx all
svennson
ow oke
ow oke euhm is daar iets verkeerd aan ??
nee toch ofwel ??
rt svennson
nee toch ofwel ??
rt svennson
oke
heb je nog enkele voorbeelden als je ze niet wil posten pm me dan aub

Hier wat bekende, maar er zijn honderden forum scripts te vinden op het web, de ene ingewikkelder dan de andere.
toch bedacht
mss blijf ik toch wel bij phpbb kwestie omdt het zo 'makkelijk' modbaar is
het eenige wat me tegenhoud is dat ik al geen kanten weet hoe het admin paneel veranderbaar is weet iemand hier een mod voor om een pagina in het acp te maken ?? met dingen die ik wil instellen op mijn site bv ??
svennson
het eenige wat me tegenhoud is dat ik al geen kanten weet hoe het admin paneel veranderbaar is weet iemand hier een mod voor om een pagina in het acp te maken ?? met dingen die ik wil instellen op mijn site bv ??
svennson
oejeoj
oej dat is niet zo makkelijk
dus deze regels moeten er zo uitzien
dus deze regels moeten er zo uitzien
Code: Selecteer alles
<?
define('IN_PHPBB', 1);
if( !empty($setmodules) )
{
$filename = basename(__FILE__);
$module['Section_Name']['Menu_Text'] = $filename;