Er staan geen reacties in dit onderwerp
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Er staan geen reacties in dit onderwerp
dit probleem heb ik al heel lang.
mijn forum is nu in totaal 2x verhuisd.
ik heb echter enkele berichten verloren.
nu is het zo, dat een bepaalde topic 3 pagina's heeft, maar de laatste leeg is. dit komt omdat er enkele berichten zijn weggevallen dus.
een voorbeeld hiervan is de topic van nightwish:
http://www.muziekforumonline.nl/phpBB2/ ... c.php?t=38
als je daar naar pagina 2 gaat, krijg je de tekst "Er staan geen reacties in dit onderwerp"
nu heb ik al eens via phpmyadmin het aantal berichten in dat topic goed gezet, in de topics_table dacht ik.
toen was het weer goed, maar na het posten van een bericht of zo ging het meer mis.
ook heb ik een mod geinstalleerd, maar die lost het ook niet op:
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=1608
ik heb zo een stuk of 10 topics waarbij het misgaat, behalve als er genoeg berichten staan.
hoe kan ik dit oplossen?
mijn forum is nu in totaal 2x verhuisd.
ik heb echter enkele berichten verloren.
nu is het zo, dat een bepaalde topic 3 pagina's heeft, maar de laatste leeg is. dit komt omdat er enkele berichten zijn weggevallen dus.
een voorbeeld hiervan is de topic van nightwish:
http://www.muziekforumonline.nl/phpBB2/ ... c.php?t=38
als je daar naar pagina 2 gaat, krijg je de tekst "Er staan geen reacties in dit onderwerp"
nu heb ik al eens via phpmyadmin het aantal berichten in dat topic goed gezet, in de topics_table dacht ik.
toen was het weer goed, maar na het posten van een bericht of zo ging het meer mis.
ook heb ik een mod geinstalleerd, maar die lost het ook niet op:
ik heb zo een stuk of 10 topics waarbij het misgaat, behalve als er genoeg berichten staan.
hoe kan ik dit oplossen?
- WebSiteNet
- Contacteer:
Ik heb in dat topic het aantal berichten getelt en ik kom op 25 uit. Ga ik in viewforum het aantal berichten bekijken (wat er achter staat) dan zie ik 31. En op basis van die 31 maakt hij die pagination.
Hier heb je mischien wat aan:
Hier heb je mischien wat aan:
P.T. schreef:ook heb ik een mod geinstalleerd, maar die lost het ook niet op:
lol
- WebSiteNet
- Contacteer:
Re: Er staan geen reacties in dit onderwerp
P.T. schreef: nu heb ik al eens via phpmyadmin het aantal berichten in dat topic goed gezet, in de topics_table dacht ik.
- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
wat heb ik gedaan:
naar de topics_table gegaan, nightwish opgezocht en daar topic_replies van 31 veranderd naar 25.
nu heb ik viewforum.php ververst.
pagina 2 blijft bestaan, maar hij begint nu bij 25.
in "antwoorden" staat nog 31
andere topics met een 2de pagina hebben ook 25 als start op de 2de pagina.
topic_replies is ondertussen terug gesprongen op 31.
ik klik op pagina 2, en meteen staat er weer 31 in de database.
tevens stond bij "antwoorden" wel 25, maar dat is nu ook weer 31.
naar de topics_table gegaan, nightwish opgezocht en daar topic_replies van 31 veranderd naar 25.
nu heb ik viewforum.php ververst.
pagina 2 blijft bestaan, maar hij begint nu bij 25.
in "antwoorden" staat nog 31
andere topics met een 2de pagina hebben ook 25 als start op de 2de pagina.
topic_replies is ondertussen terug gesprongen op 31.
ik klik op pagina 2, en meteen staat er weer 31 in de database.
tevens stond bij "antwoorden" wel 25, maar dat is nu ook weer 31.
- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebmasterX
- Contacteer:
Shaloom ben ook maar weer es terug want had het zelfde probleem als hier beschreven werdt.
Wat is nu de oorzaak van dit probleem hier komt ie:
Er is volgens mij een versie geweest van phpbb met een bug of na een installatie van een user prune mod met een bug bij het verwijderen van gebruikers. Wat hoort het forum te doen bij het verwijderen? Hij hoort alle sporen te wissen van die gebruiker en heel belangrijk in dit geval hij moet in de posts table poster_id op -1 zetten en post_username de username van de gebruiker invullen. Doet hij dit niet dan ontstaat het volgende probleem.
Bij de pagina index van een topic telt hij het aantal berichten en dus ook die van de verwijderde gebruikers. Nu open jij die topic via het laatste bericht. Dan klopt opeens zijn telling niet meer omdat hij namelijk user gegevens wilde ophalen van een gebruiker die niet meer bestaat. Zou je die user_id wijzigen in -1 dan heb je het probleem opgelost.
Snap je het nog niet? Hier een scriptje die het voor je doet
Uiteraard gebruiken op eigen risico!!!!
Mvg,
WebmasterX
Wat is nu de oorzaak van dit probleem hier komt ie:
Er is volgens mij een versie geweest van phpbb met een bug of na een installatie van een user prune mod met een bug bij het verwijderen van gebruikers. Wat hoort het forum te doen bij het verwijderen? Hij hoort alle sporen te wissen van die gebruiker en heel belangrijk in dit geval hij moet in de posts table poster_id op -1 zetten en post_username de username van de gebruiker invullen. Doet hij dit niet dan ontstaat het volgende probleem.
Bij de pagina index van een topic telt hij het aantal berichten en dus ook die van de verwijderde gebruikers. Nu open jij die topic via het laatste bericht. Dan klopt opeens zijn telling niet meer omdat hij namelijk user gegevens wilde ophalen van een gebruiker die niet meer bestaat. Zou je die user_id wijzigen in -1 dan heb je het probleem opgelost.
Snap je het nog niet? Hier een scriptje die het voor je doet

Uiteraard gebruiken op eigen risico!!!!
Code: Selecteer alles
<?php
define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = './';
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx);
$sql = "SELECT poster_id FROM " . POSTS_TABLE . " ORDER BY post_id ASC";
if( !$result = $db->sql_query($sql) )
{
echo 'GENERAL_ERROR, "Error getting post_ids from phpbb_post_text';
}
while ( $row = $db->sql_fetchrow($result) )
{
set_time_limit(60);
$sql2 = "SELECT user_id FROM " . USERS_TABLE . " WHERE user_id = '".$row['poster_id']."'";
if( !$result_user = mysql_unbuffered_query($sql2) )
{
echo 'GENERAL_ERROR, "Error getting user_ids from phpbb_users';
}
flush();
ob_flush();
$outcome = $db->sql_fetchrowset($result_user);
if($outcome[0]['user_id'] != $row['poster_id'])
{
$update_sql = "UPDATE " . POSTS_TABLE . " SET poster_id = '-1', post_username = 'Unknown User' WHERE poster_id = '".$row['poster_id']."'";
if( !$result_update = mysql_unbuffered_query($update_sql) )
{
echo 'GENERAL_ERROR, "Error updating posts table';
}
echo $update_sql."<br>";
echo $row['poster_id']."\n";
}
}
echo "done!!!";
?>
WebmasterX
- WebmasterX
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
Maar waar moet je die van WebmasterX neerzetten dan??? En zie je dan iets in je adminpaneel dan of zo???
Mja, ik durf er bijna niet meer aan te beginnen eigenlijk, want ik heb gisteren ook iets los gelaten op mijn forum en toen waren dus alle posttellingen weg bij de namen van de bezoekers
En nou was ik er wel weer achter gekomen, dat je dat terug kon zetten met de backup van je database, maar uhmmm die was dus niet goed en dus ben ik bang, dat dat verloren is
Khad namelijk een backup via het adminpaneel gemaakt en daar had ik al geen goed gevoel over en nou las ik dus gisteren ook, dat je beter een backup kan maken via de database zelf, dus dat ga ik ook maar voortaan doen...
Khad er trouwens dit op los gelaten: Post Count Resync
Mja, ik durf er bijna niet meer aan te beginnen eigenlijk, want ik heb gisteren ook iets los gelaten op mijn forum en toen waren dus alle posttellingen weg bij de namen van de bezoekers

En nou was ik er wel weer achter gekomen, dat je dat terug kon zetten met de backup van je database, maar uhmmm die was dus niet goed en dus ben ik bang, dat dat verloren is

Khad namelijk een backup via het adminpaneel gemaakt en daar had ik al geen goed gevoel over en nou las ik dus gisteren ook, dat je beter een backup kan maken via de database zelf, dus dat ga ik ook maar voortaan doen...

Khad er trouwens dit op los gelaten: Post Count Resync