In welke file zit het extern mail gebeuren?.
Na enkele mods ingebouwd te hebben kom ik erachter dat de nieuw aanmelders geen activate mail krijgen, maar ook de leden krijgen geen mail over de topic's waar ze op geaboneert zijn.

Heeft het mailgebeuren voor jouw aanpassingen wel gefunctioneerd?The Sting schreef:Hallo All,
Na enkele mods ingebouwd te hebben kom ik erachter dat de nieuw aanmelders geen activate mail krijgen, maar ook de leden krijgen geen mail over de topic's waar ze op geaboneert zijn.
Het heeft goed gewerkt, maar ik heb ook een userlist voor de admin ingebouwd en daar zou het wel een fout gegaan kunnen zijn???.DaMysterious schreef:Heeft het mailgebeuren voor jouw aanpassingen wel gefunctioneerd?The Sting schreef:Hallo All,
Zo ja, ben ik bang dat er iets fout is gegaan tijdens het modden. De instellingen voor externe mail zijn onderaan in het hoofdconfiguratiemenu te vinden. Daar kun je de mailserver van jouw IP opgeven voor directe verzending. Als je daar niets opgeeft gaat de mail standaard via het in php.ini opgegeven e-mailaddres mits je provider dit toestaat (ik ga ervan uit dat je niet zelf host).
Enige mogelijkheid om hier achter te komen is een roll-back, of restore van de situatie van voor de aanpassingen lijkt me.The Sting schreef:
Het heeft goed gewerkt, maar ik heb ook een userlist voor de admin ingebouwd en daar zou het wel een fout gegaan kunnen zijn???.
Maar ik weet niet waar ik moet zoeken.
Ondek nu dat mas mail en activate message wel werkt als ik via mijn eigen smpt laat lopen, zegt dat jouw iets.DaMysterious schreef:Enige mogelijkheid om hier achter te komen is een roll-back, of restore van de situatie van voor de aanpassingen lijkt me.The Sting schreef:
Het heeft goed gewerkt, maar ik heb ook een userlist voor de admin ingebouwd en daar zou het wel een fout gegaan kunnen zijn???.
Maar ik weet niet waar ik moet zoeken.
Zat iets bij de provider fout.jrf schreef:The Sting,
Ben jij er ooit achter gekomen waar het aan lag ?
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
Mail via php.ini werkt (welkomsmails e.d. worden gewoon goed verzonden), maar zoals jij ook melde worden de "account geactiveerd" mails niet verzonden.
Mocht jij een oplossing gevonden hebben, dan hoop ik die te kunnen/mogen na-apen![]()
Thx, Jrf