Probleem met forumupgrade van 1.4.4 naar 2.0.10
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Probleem met forumupgrade van 1.4.4 naar 2.0.10
Bij het upgraden van het 1.4.4 naar 2.0.10 krijg ik de foutmelding:
Warning: set_time_limit(): Cannot set time limit in safe mode in /usr/local/psa/home/vhosts/clubracerv2.clubracer.be/httpdocs/phpBB2/install/upgrade.php on line 55
iemand een idee wat dit kan betekenen?
Warning: set_time_limit(): Cannot set time limit in safe mode in /usr/local/psa/home/vhosts/clubracerv2.clubracer.be/httpdocs/phpBB2/install/upgrade.php on line 55
iemand een idee wat dit kan betekenen?
- desert spider
Als ik de handleiding die ik hier kan vinden goed begrepen heb, moet het mogelijk zijn.desert spider schreef:is het mogelijk om van versie 1 naar 2 te gaan?
2.4 Upgrade
2.4.1 Upgrade from 1.x
Before upgrading we strongly recommend that you do a full backup of your database! If you are unsure how to achieve this, please ask your hosting provider for advice. Once you have backed up your database, you should follow the basic instructions given for New Installations above. However, instead of selecting Install as the Installation Method, you should select Upgrade.
Laatst gewijzigd door Icesailor op 27 sep 2004, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- desert spider
2.4.1 is een regelnummer uit de handleiding http://www.phpbb.nl/gebr_aanw_EN.php en niet de versiedesert spider schreef:2.4.1 bestaat niet
waar heb je deze "update" van daan

- WebSiteNet
- Contacteer:
Als ik de foutmelding lees zie ik dat hij het niet kan doen omdat de zogenaamde 'safe mode' aan staat.
Je kan thuis even apache, php en mysql installeren (of een bestaand pakket, zie ook info in de zoekfunctie) en daar de upgrade uitvoeren en het resultaat uploaden naar je webruimte en in phpmyadmin doen.
Je kan thuis even apache, php en mysql installeren (of een bestaand pakket, zie ook info in de zoekfunctie) en daar de upgrade uitvoeren en het resultaat uploaden naar je webruimte en in phpmyadmin doen.
-
Safe_mode is een beveiligingsoptie op de server. Zeer verstandig dat je provider die heeft aangezet! Ik vermoed dan ook dat ze deze echt niet voor jouw gaan uitzettenIcesailor schreef:Ik wil eerst de oplossing "safe modus" uitschakelen proberen. Heeft iemand echter een idee hoe dat moet?

De oplossing is scripts vermijden die deze ellende nodig hebben. Of zoals gesuggereerd wordt om het even op een privé server te doen. In jouw geval is het slechts een eenmailige actie. Op zich is het installeren van Apache, PHP en MySQL prima te doen, zeker als het maar om een tijdelijke testserver gaat...
Henk van de Kamer
auteur Het Lab
auteur Het Lab
Bedankt Henk en iedereen die meehielp voor de verduidelijking.
Dus een lokale versie van php, mysql en apache is dus de enige oplossing.
Nu heb ik gezocht naar die phptriad zoals eerder werd voorgesteld, ik vind echter maar een versie niet jonger dan 2002. Zijn er nog andere goede en zeer gebruiksvriendelijke installaties?
NB. Ik ben een echte leek in het opzetten van zulke server.
Dus een lokale versie van php, mysql en apache is dus de enige oplossing.
Nu heb ik gezocht naar die phptriad zoals eerder werd voorgesteld, ik vind echter maar een versie niet jonger dan 2002. Zijn er nog andere goede en zeer gebruiksvriendelijke installaties?
NB. Ik ben een echte leek in het opzetten van zulke server.
-
De enige wil ik niet zeggen, maar waarschijnlijk wel de gemakkelijkste route. Plus dat je er ook nog wat van leertIcesailor schreef:Dus een lokale versie van php, mysql en apache is dus de enige oplossing.

Windows neem ik aan? Zoek in Google dan eens op WAMP. Zo vond ik vrij snel http://www.wampserver.com/en/index.php en dat ziet er op het eerste gezicht goed uit...Icesailor schreef:Zijn er nog andere goede en zeer gebruiksvriendelijke installaties?
Ik was nog even aan het zoeken in de code naar die bewuste regel. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de phpBB programmeurs iets maken dat afhankelijk is van een slechte beveiliging op een server

Henk van de Kamer
auteur Het Lab
auteur Het Lab
-
Re: Probleem met forumupgrade van 1.4.4 naar 2.0.10
Ik heb even de code opgezocht:Icesailor schreef:iemand een idee wat dit kan betekenen?
Code: Selecteer alles
set_time_limit(0); // unlimited execution time
Jouw provider heeft waarschijnlijk ergens hard een limiet ingesteld en deze kan jij dus niet overrulen met deze contsructie. Omdat je ook het risico niet wilt lopen dat de server halverwege het script stopt vanwege een timeout, lijkt het mij ook niet slim om deze regel weg te halen. Tenzij je database lekker klein is. Ofwel de beste en betrouwbaarste oplossing is dus toch de suggestie om de conversie op een lokale server te doen die geen beperkingen heeft...
Henk van de Kamer
auteur Het Lab
auteur Het Lab