Een foutmelding tijdens het registeren

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
CoNiO

Bericht door CoNiO » 19 sep 2004, 13:08

mijn forum draait op ns1.dnsregistraties.be en ns2.dnsregistraties.be

By the way, ik heb net eens 'account activatie' uitgezet. Vroeger stond hij dat een gebruiker zichzelf moest regsiteren via zijn email adres. Ik heb dit nu uit gezet, en toch blijft die foutmelding komen.

CoNiO

Bericht door CoNiO » 19 sep 2004, 13:09

Welja, ik moet er wel bijvertellen dat ik het forum 2 weken geleden verplaatst heb van server. Waarschijnlijk is er daar iets fout gegaan.

Dennis

Bericht door Dennis » 19 sep 2004, 13:11

CoNiO schreef:mijn forum draait op ns1.dnsregistraties.be en ns2.dnsregistraties.be

By the way, ik heb net eens 'account activatie' uitgezet. Vroeger stond hij dat een gebruiker zichzelf moest regsiteren via zijn email adres. Ik heb dit nu uit gezet, en toch blijft die foutmelding komen.
ns staat voor NaamServer, das je DNS, die zet namen om in iP addressen.

En je kijgt dezelfde SMTP error, das raar want dan maak je geen gebruik van e-mail.

CoNiO

Bericht door CoNiO » 19 sep 2004, 13:15

uhm. Ik heb net eens een email proberen te sturen naar info@daxforum.be vanuit mijn pandora email adres. en daar krijg ik ook een foutmelding terug. Dus ik denk dat het probleem ergens ligt bij de beheerders van de server waar het forum opstaat.

CoNiO

Bericht door CoNiO » 19 sep 2004, 13:16

DAMnet schreef:
CoNiO schreef:En je kijgt dezelfde SMTP error, das raar want dan maak je geen gebruik van e-mail.
Ik krijg niet dezelfde error. Een andereen. Maar het is toch ook een error.

CoNiO

Bericht door CoNiO » 19 sep 2004, 13:19

deze foutmelding krijg ik nu : Dus zonder email registratie

Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : /home/joerie/www/daxforum.be/includes/emailer.php

Dennis

Bericht door Dennis » 19 sep 2004, 13:21

CoNiO schreef:uhm. Ik heb net eens een email proberen te sturen naar info@daxforum.be vanuit mijn pandora email adres. en daar krijg ik ook een foutmelding terug. Dus ik denk dat het probleem ergens ligt bij de beheerders van de server waar het forum opstaat.
Idd

Code: Selecteer alles

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<info@daxforum.be>
   (reason: User unknown)

----- Transcript of session follows -----
info: Mailbox does not exist 

550 5.1.1 <info@daxforum.be>... User unknown
Maar je moet ook een GELDIG e-mail adres invullen

CoNiO

Bericht door CoNiO » 19 sep 2004, 13:24

Ik heb zelf ook nog een heleboel andere domeinen bij diezelfde persoon gekocht. En de rest van de emailadressen werkt ook niet. Dus ik denk dat ik het probleem daar ergens moet zoeken.

Dennis

Bericht door Dennis » 19 sep 2004, 13:26

CoNiO schreef:deze foutmelding krijg ik nu : Dus zonder email registratie

Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : /home/joerie/www/daxforum.be/includes/emailer.php
Ik heb TEST ff gedaan verwijder dat account maar.
Hij zal als nog SMTP gebruik maken, omdat hij dan een WELKOM e-mailtje stuurt, dus door Account activering aanzetten uit te zetten is het gebruik van mail bij het registren van een account nog wel van toepassing.

Dus, je moet ff je e-mail settings goed zetten, afzender moet bestaan (id het domein van jou??)

CoNiO

Bericht door CoNiO » 19 sep 2004, 13:28

Hij zal als nog SMTP gebruik maken, omdat hij dan een WELKOM e-mailtje stuurt, dus door Account activering aanzetten uit te zetten is het gebruik van mail bij het registren van een account nog wel van toepassing.
Het staat uit.
Dus, je moet ff je e-mail settings goed zetten, afzender moet bestaan (id het domein van jou??)
ja, het domein is van mij. 'k Heb al van alles geprobeerd om die email settings goed te zetten. Ik heb zelfs al mijn pandora email adres ingevuld. En zelfs dat lukt ook niet.

Dennis

Bericht door Dennis » 19 sep 2004, 13:30

CoNiO schreef:Ik heb zelf ook nog een heleboel andere domeinen bij diezelfde persoon gekocht. En de rest van de emailadressen werkt ook niet. Dus ik denk dat ik het probleem daar ergens moet zoeken.
Dat zal dan denk wel.

Zet dan tijdelijk Gebruik SMTP Server voor email uit.

CoNiO

Bericht door CoNiO » 19 sep 2004, 13:31

alles staat uit. Zowel 'Account activering aanzetten' en 'smtp server' staan uit. En toch nog een foutmelding. :?

Dennis

Bericht door Dennis » 19 sep 2004, 13:38

CoNiO schreef:alles staat uit. Zowel 'Account activering aanzetten' en 'smtp server' staan uit. En toch nog een foutmelding. :?
Vreemd welke versie heb jij van PHPBB??

Ik heb 2.08 en net getest, valse mailserver opgegeven en toen uitgezet en kreeg geen error...maar omdat alles op een server draait, blijkt hij dan via de local host te mailen.

Dus hij zal dus ALTIJD willen mailen lijtk het hier op.

Hoe het dan uit te zetten is weet ik niet....maar zou ook maar eens contact opnemen met de hoster van jouw domein, dat je e-mail niet gerelayed wordt.

Dennis

CoNiO

Bericht door CoNiO » 19 sep 2004, 13:39

Ik draai de 2.10 versie.

Ik heb zo'n voorgevoel dat hun mailserver plat ligt. En misschien daardoor die foutmelding krijg.

Dennis

Bericht door Dennis » 19 sep 2004, 13:40

CoNiO schreef:Ik draai de 2.10 versie.

Ik heb zo'n voorgevoel dat hun mailserver plat ligt. En misschien daardoor die foutmelding krijg.
ja das duidelijk, dus hun contacten, maar hoe e-mail in FORUM uit te zetten is weet ik niet.

CoNiO

Bericht door CoNiO » 20 sep 2004, 14:44

pfff, nogaltijd niet opgelost. Ze hebben hun mailserver enzo herstart, maar mijn forum heeft nogaltijd dezelfde foutmelding. Iemand enig idee aub ?? Ik ben nogal radeloos ... . :?

CoNiO

Bericht door CoNiO » 20 sep 2004, 15:12

Da's de foutmelding :

Afbeelding

Gesloten