Help Help Help

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
MarBar

Help Help Help

Bericht door MarBar » 10 sep 2004, 21:39

Ik krijg de volgende melding als ik mijn forum wil benaderen

SQL Error : 1146 Table 'xxx_nl.phpbb_auth_access' doesn't exist

SELECT aa.forum_id, u.user_id, u.username FROM phpbb_auth_access aa, phpbb_user_group ug, phpbb_groups g, phpbb_users u WHERE aa.auth_mod = 1 AND g.group_single_user = 1 AND ug.group_id = aa.group_id AND g.group_id = aa.group_id AND u.user_id = ug.user_id GROUP BY u.user_id, u.username, aa.forum_id ORDER BY aa.forum_id, u.user_id

Line : 220
File : /home/sites/site57/web/phpbb/phpBB2/index.php

Wie o wie helpt mij uit de brand!!

tnx Marcel

Coen

Bericht door Coen » 10 sep 2004, 21:53

je hebt wrs een mod geïnstalleerd, waarvan je de SQL querries niet (of niet goed) hebt uitgevoerd, probeer dit eens (opnieuw) te doen! :D

MarBar

Bericht door MarBar » 10 sep 2004, 22:09

dank voor je antwoord, maar ik heb geen mod geplaatst (op de chatbox na maar dat is al een tijd geleden) en heeft tot eergisteren perfect gedraaid.

Eergisteren kreeg ik de volgende melding? :cry:

Error in posting

DEBUG MODE

SQL Error : 1030 Got error 122 from table handler

INSERT INTO phpbb_posts_text (post_id, post_subject, bbcode_uid, post_text) VALUES (1193, 'Roadshow Limburg', '4d5d4baaf3',

Line : 282
File : /home/sites/site57/web/phpbb/phpBB2/includes/functions_post.php

Hierop heb ik in de database het volgende bestand verwijderd phpbb.posts.text en deze weer opnieuw aangemaakt

Coen

Bericht door Coen » 10 sep 2004, 22:22

MarBar schreef: [...]
Hierop heb ik in de database het volgende bestand verwijderd phpbb.posts.text en deze weer opnieuw aangemaakt
ik denk dat je db dat niet zo leuk vond...maar ik zelf weet weinig van handmatig SQL's uitvoeren of zelf maken, dus ik ben bang dat ik je hierbij niet kan helpen....

of probeer de SQL file van de chatbox nog eens te draaien, misschien maakt deze een aanpassing in de database field die je hebt aangepast? :roll:

mosymuis
Contacteer:

Re: Help Help Help

Bericht door mosymuis » 11 sep 2004, 01:24

MarBar schreef:SQL Error : 1146 Table 'xxx_nl.phpbb_auth_access' doesn't exist
Prophecy schreef:je hebt wrs een mod geïnstalleerd
Nee, deze tabel zit standaard in phpBB. Het verbindt de groepen aan de forumrechten. Waarom deze weg is zal je zelf moeten uitvogelen; neem eerst eens een kijkje in je phpMyAdmin om te kijken wat er allemaal veranderd is. Neem anders contact op met je host voor uitleg.

MarBar schreef:SQL Error : 1030 Got error 122 from table handler

INSERT INTO phpbb_posts_text (post_id, post_subject, bbcode_uid, post_text) VALUES (1193, 'Roadshow Limburg', '4d5d4baaf3',

Line : 282
File : /home/sites/site57/web/phpbb/phpBB2/includes/functions_post.php
Hier is de query verkeeerd, een fout in je PHP bestanden dus.

MarBar schreef:Hierop heb ik in de database het volgende bestand verwijderd phpbb.posts.text en deze weer opnieuw aangemaakt
Dan heb je nu dus al je posts gewist. Hopelijk heb je een backup?

Prophecy schreef:of probeer de SQL file van de chatbox nog eens te draaien, misschien maakt deze een aanpassing in de database field die je hebt aangepast? :roll:
Die zal geen aanpassingen gemaakt hebben in de hier genoemde tabellen.

Gesloten