zelfgemaakt functie overal aanroepen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
erwt
Contacteer:

zelfgemaakt functie overal aanroepen

Bericht door erwt » 08 sep 2004, 14:52

Ik weet niet of dit onderwerp hier thuis hoort, maar ik probeer het gewoon.

Ik zit met het volgende probleem: ik heb een zelfgemaakt functie (php) gemaakt die iets op het scherm schrijft. Wat ik zou willen is om die functie in een template aan te roepen.

Ik loop hier al heel lang mee maar ik weet het echt niet. Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? ik heb de functie in /includes/functions.php gezet.

BVD

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 08 sep 2004, 15:15

Binnen templates kan je alleen PHP variabelen aanroepen, geen functies. Sla het dus eerst op in een var en stuur hem naar de template dmv het $template object.

Dit doe je het beste in includes/page_header.php, omdat je de {VARIABELE} dan in elke template file kunt aanroepen. Zoek

Code: Selecteer alles

$template->assign_vars(array(
en plaats er iets bij zoals:

'FUNCTIE' => functie(),

erwt
Contacteer:

Bericht door erwt » 15 sep 2004, 15:16

ik heb nu een hele lange string met daarin het zelfgemaakt menu in includes/page_header.php gezet:

$CFMenu = "<a href=\" " . {U_PORTAL} . " \" target=\"_top\" onClick=\"MM_nbGroup
maar nu wil ik dus {U_PORTAL} en {U_INDEX} er automatisch invoegen, maar deze URL's worden later aangemaakt volgens mij. Het werkt in ieder geval niet.

Weet iemand hoe ik dit wel werkend kan maken?

Luuk

Bericht door Luuk » 15 sep 2004, 15:20

volgens mij kun je geen variabelen die je in html bestanden toepast in een .php toepassen. probeer eens ipv {U_PORTAL} portal.php te gebruiken
Afbeelding

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 15 sep 2004, 23:16

Luuk schreef:volgens mij kun je geen variabelen die je in html bestanden toepast in een .php toepassen.
Ik weet het wel zeker, logisch ook, alleen bestanden die je door de parser jaagt (*.tpl's in het geval van phpBB) worden voorzien.

In een PHP bestand gebruik je gewoon

append_sid('index.'.$phpEx)
en

append_sid('portal.'.$phpEx)

Gesloten