Wat zijn functies die je in een forumsysteem verwacht
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Wat zijn functies die je in een forumsysteem verwacht
De laatste tijd ben ik met verschillende forumsystemen wezen prutsen, en bij de meeste was het altijd net een functie die ontbrak, of functies die nutteloos waren, of vreemde indelingen. Daarom wil ik graag drie vragen stellen, een soort enquete dus.
1. Je hebt een vanilla phpBB systeem geinstalleerd, klaar om mee te starten. Welke functies vind je daarin overbodig?
2. Je hebt nog steeds datzelfde systeem. Welke functies vind je dat er ontbreken, en die er wel nodig zijn? (niet meer dan 10 svp)
3. Hoe zou jij de indeling van een bericht willen zien. Dus vind je de indeling met de knoppen onderaan en bovenaan handig, of zou je kleine iconen willen zien?
Ikzelf zal even mijn antwoorden geven:
1:
- Polls. Deze functie wordt bijna nooit echt zinnig gebruikt.
- Privéberichten. Er zijn diverse andere systemen die veel effectiever werken en minder database ruimte opvullen. Wel zou het handig zijn om 'contact admin' functie te houden
2:
- Geadvanceerde groepen. Waarin je bijvoorbeeld op het aantal posts automatisch in een groep wordt geplaatst, met permissies.
- Mail de beheerder functie, waarmee je snel kan mailen naar het beheer
- Meld dit bericht bij de crew. Trolls/Flames kunnen zo snel verwijderd worden
3: Ik vind dat voor bepaalde functies kleine plaatjes ook handig kunnen zijn. Kleine icoontjes met bijv. een Bloem (ICQ), Y! (Yahoo), rennend poppetje (CSIM/AIM) en groen poppetje/vlinder (MSN), die in de balk aan de zijkant staan.
1. Je hebt een vanilla phpBB systeem geinstalleerd, klaar om mee te starten. Welke functies vind je daarin overbodig?
2. Je hebt nog steeds datzelfde systeem. Welke functies vind je dat er ontbreken, en die er wel nodig zijn? (niet meer dan 10 svp)
3. Hoe zou jij de indeling van een bericht willen zien. Dus vind je de indeling met de knoppen onderaan en bovenaan handig, of zou je kleine iconen willen zien?
Ikzelf zal even mijn antwoorden geven:
1:
- Polls. Deze functie wordt bijna nooit echt zinnig gebruikt.
- Privéberichten. Er zijn diverse andere systemen die veel effectiever werken en minder database ruimte opvullen. Wel zou het handig zijn om 'contact admin' functie te houden
2:
- Geadvanceerde groepen. Waarin je bijvoorbeeld op het aantal posts automatisch in een groep wordt geplaatst, met permissies.
- Mail de beheerder functie, waarmee je snel kan mailen naar het beheer
- Meld dit bericht bij de crew. Trolls/Flames kunnen zo snel verwijderd worden
3: Ik vind dat voor bepaalde functies kleine plaatjes ook handig kunnen zijn. Kleine icoontjes met bijv. een Bloem (ICQ), Y! (Yahoo), rennend poppetje (CSIM/AIM) en groen poppetje/vlinder (MSN), die in de balk aan de zijkant staan.
overbodig:
- groepen (enkel een groep voor admin/mod is genoeg)
- woord censuur (bij mijn forum niet in gebruik en in de admin er uit gesloopt)
missend:
- report post functie
- makkelijk gebruikers zoeken in admin
- duidelijke statistieken die volledig naar wens zijn in te stellen
indeling bericht:
- alle contact mogelijkheden verwijderen (zie daarvoor het profiel) en gewoon zo min mogelijk knoppen..
- groepen (enkel een groep voor admin/mod is genoeg)
- woord censuur (bij mijn forum niet in gebruik en in de admin er uit gesloopt)
missend:
- report post functie
- makkelijk gebruikers zoeken in admin
- duidelijke statistieken die volledig naar wens zijn in te stellen
indeling bericht:
- alle contact mogelijkheden verwijderen (zie daarvoor het profiel) en gewoon zo min mogelijk knoppen..
- WebSiteNet
- Contacteer:
1.
-Woord censuur.
-Niet toegstane namen.
2.
-Uitgebreide permissies en subforums.
-Zoiets als de junior admin mod.
-Betere db backup.
-search index rebuild knop.
3.
-De knoppen aim/msn/yahoo/icq kunnen weg wat die gebruikt niemand echt. Als je iets wil bekijken daarover ga je toch naar het profiel.
-In de code is het zo'n rare constructie met hr wat ik anders zou doen.
-Woord censuur.
-Niet toegstane namen.
2.
-Uitgebreide permissies en subforums.
-Zoiets als de junior admin mod.
-Betere db backup.
-search index rebuild knop.
3.
-De knoppen aim/msn/yahoo/icq kunnen weg wat die gebruikt niemand echt. Als je iets wil bekijken daarover ga je toch naar het profiel.
-In de code is het zo'n rare constructie met hr wat ik anders zou doen.
- WebSiteNet
- Contacteer:
Soms verander je wel eens wat aan je forum. phpBB 2.2 heeft daarom een functie die de search index opnieuw opbouwd dus alle berichten opnieuw doorzoekt naar woorden en dat zo de search index weer schoon is en betere resultaten geven.
Hier voor is nu een mod maar het zou erg handig zijn als het er an standaard inzat.
Snap je het ongeveer?
Hier voor is nu een mod maar het zou erg handig zijn als het er an standaard inzat.
Snap je het ongeveer?

- WebSiteNet
- Contacteer: