Iclude anders dan alleen horizontaal

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
sukkelaap

Iclude anders dan alleen horizontaal

Bericht door sukkelaap » 06 sep 2004, 18:32

Ik weet dat je in php met een inculde een pagina kan oproepen maar hoeveer dat ik het weet is dat je dat alleen horizontaal oevr de blz kan doen dus net als de header, body en de footer dat je dus boven, midden en onder hebt.

Is het ook mogelijk om links, midden en rechts te hebben?

Of iets dat je een pagina hebt en daarin maak je een vierkant van 10 bij 10 cm waar een inculde in moet laden?

eXo
Contacteer:

Bericht door eXo » 06 sep 2004, 18:50

Het heeft volgens mij niks heeft het te maken met boven, midden, en onder.
Het zijn gewoon delen die het makkelijker en efficienter maken.
(overall header en footer zijn namelijk altijd hetzelfde en hoef je dus maar ik keer toe te voegen)

Het bovenste deel overallheader zou net zo goed het linker deel kunnen zijn en index-body net zo goed midden en daarna overall_footer rechts.

Hangt allemaal af van de html die in dat deel geparsed word.

Toch mensendie er echt verstand van hebben? :P
@14krpm

sukkelaap

Bericht door sukkelaap » 06 sep 2004, 20:10

Maar als ik dus een pagina maak met een menu balk link hoe maak je dan het script.

Of heeft het te maken met de html codes die je dus in de includes bestanden zet zoals dat je in de header (left in dit geval) een table begint en je eindigd in die tweede ofzow?

eXo
Contacteer:

Bericht door eXo » 06 sep 2004, 21:47

Ok, dus als ik het goed begrijp wil je een menu links van je forum? Je hebt daarvoor alleen eeen goede kennis van HTML voor nodig.

Daarna moet je de volgende bestanden gaan bewerken:
Overall_header.tpl en overall footer.tpl.

Door middel van tabellen is het menu zo links te plaatsen :)
@14krpm

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 06 sep 2004, 23:14

Mooi uitgelegd eXo. ;)

sukkelaap, je haalt de principes van includen door elkaar; PHP is serverside en bedoeld om HTML op te bouwen, en heeft zelf geen invloed van wat de gebruiker op zijn scherm ziet, en of iets dus verticaal of horizontaal wordt opgebouwd.

De volgorde van het includen van PHP bestanden heeft dan ook alleen te maken met de plek waar bepaalde variabelen worden aangemaakt. Het uiteindelijke bouwen van een pagina gebeurt in HTML en dat regel je, zoals eXo al zei, in de header en footer TPL's.

sukkelaap

Bericht door sukkelaap » 07 sep 2004, 14:54

jah ok zoiets dacht ik dus na de eerste post al.
En voor die gene die voor je poste ik hoef het niet op mijn forum maar aangezien ik wel eens een site met een menu links wilde maken was dat erg lastig. Ik deed het uiteindelijk met ene iframe maar beter was php :wink:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 07 sep 2004, 15:42

sukkelaap schreef:Ik deed het uiteindelijk met ene iframe maar beter was php :wink:
Nogmaals, PHP heeft niets te maken met je layout. HTML wel, en door middel van layers en/of tabellen kan je alles zowel horizontaal als verticaal opbouwen. Daar heb je geen iframes voor nodig.

sukkelaap

Bericht door sukkelaap » 07 sep 2004, 17:45

nee dat snapte ik maar omdat ik toen niet wist hoe ik dat met een inculde moest proberen heb ik het maar meteen met een iframe gedaan. Ik heb ook niet geprobeerd of het kon en eigenlijk geen eens in verdiept :wink:

Plaats reactie