Iclude anders dan alleen horizontaal
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Iclude anders dan alleen horizontaal
Ik weet dat je in php met een inculde een pagina kan oproepen maar hoeveer dat ik het weet is dat je dat alleen horizontaal oevr de blz kan doen dus net als de header, body en de footer dat je dus boven, midden en onder hebt.
Is het ook mogelijk om links, midden en rechts te hebben?
Of iets dat je een pagina hebt en daarin maak je een vierkant van 10 bij 10 cm waar een inculde in moet laden?
Is het ook mogelijk om links, midden en rechts te hebben?
Of iets dat je een pagina hebt en daarin maak je een vierkant van 10 bij 10 cm waar een inculde in moet laden?
Het heeft volgens mij niks heeft het te maken met boven, midden, en onder.
Het zijn gewoon delen die het makkelijker en efficienter maken.
(overall header en footer zijn namelijk altijd hetzelfde en hoef je dus maar ik keer toe te voegen)
Het bovenste deel overallheader zou net zo goed het linker deel kunnen zijn en index-body net zo goed midden en daarna overall_footer rechts.
Hangt allemaal af van de html die in dat deel geparsed word.
Toch mensendie er echt verstand van hebben?
Het zijn gewoon delen die het makkelijker en efficienter maken.
(overall header en footer zijn namelijk altijd hetzelfde en hoef je dus maar ik keer toe te voegen)
Het bovenste deel overallheader zou net zo goed het linker deel kunnen zijn en index-body net zo goed midden en daarna overall_footer rechts.
Hangt allemaal af van de html die in dat deel geparsed word.
Toch mensendie er echt verstand van hebben?

@14krpm
Mooi uitgelegd eXo.
sukkelaap, je haalt de principes van includen door elkaar; PHP is serverside en bedoeld om HTML op te bouwen, en heeft zelf geen invloed van wat de gebruiker op zijn scherm ziet, en of iets dus verticaal of horizontaal wordt opgebouwd.
De volgorde van het includen van PHP bestanden heeft dan ook alleen te maken met de plek waar bepaalde variabelen worden aangemaakt. Het uiteindelijke bouwen van een pagina gebeurt in HTML en dat regel je, zoals eXo al zei, in de header en footer TPL's.

sukkelaap, je haalt de principes van includen door elkaar; PHP is serverside en bedoeld om HTML op te bouwen, en heeft zelf geen invloed van wat de gebruiker op zijn scherm ziet, en of iets dus verticaal of horizontaal wordt opgebouwd.
De volgorde van het includen van PHP bestanden heeft dan ook alleen te maken met de plek waar bepaalde variabelen worden aangemaakt. Het uiteindelijke bouwen van een pagina gebeurt in HTML en dat regel je, zoals eXo al zei, in de header en footer TPL's.