wat vragen over modorators en beheerders
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

wat vragen over modorators en beheerders
vraag 1:
hoe komt het dat wanneer iemand moderator is geweest maar nu niet meer, hij nog steeds groen gekleurd blijft als moderator
vraag 2: hoe kan ik er voor zorgen dat mijn moderators en beheerders NIET in backup database kunnen komen
gr iris
hoe komt het dat wanneer iemand moderator is geweest maar nu niet meer, hij nog steeds groen gekleurd blijft als moderator
vraag 2: hoe kan ik er voor zorgen dat mijn moderators en beheerders NIET in backup database kunnen komen
gr iris
Re: wat vragen over modorators en beheerders
Weet je zeker, dat je de moderator, moderator af hebt gemaakt.irisb schreef:vraag 1:
LOopt de permissie's dus nog eens langs

Hoe bedoel je?irisb schreef: vraag 2: hoe kan ik er voor zorgen dat mijn moderators en beheerders NIET in backup database kunnen komen
- WebSiteNet
- Contacteer:
1. Als je een moderator aan een groep toevoegt die moderator is wordt zijn 'gebruikers level' op modedrator gezet. Dit doet helemaal niks, behalve dat hij er kleur van krijgt (letterlijk). Dat is makkelijk tegen te gaan met een mod.
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=1948
2. Je moet je mede beheerders kunnen vertrouwen. Er valt toch weinig in de database te zoeken. Je kan het er gewoon helemaal uit slopen (admin/admin_db_utilities.php verwijderen) en alles via phpmyadmin doen. Dat is een stuk makkelijker omdat phpmyadmin beter met grote back-upos om kan gaan. Je kan de back-up functie van phpbb beter niet gebruiken.
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=1948
2. Je moet je mede beheerders kunnen vertrouwen. Er valt toch weinig in de database te zoeken. Je kan het er gewoon helemaal uit slopen (admin/admin_db_utilities.php verwijderen) en alles via phpmyadmin doen. Dat is een stuk makkelijker omdat phpmyadmin beter met grote back-upos om kan gaan. Je kan de back-up functie van phpbb beter niet gebruiken.
Als je dat niet wilt moet je, zodra je backups maakt via phpMyAdmin, de tabellen "phpbb_privmsgs" en "phpbb_privmsgs_text" niet meenemen bij het exporteren.irisb schreef:de PM van de mede forum gebruikers zijn uit de backup te halen en dat was niet de bedoeling.
phpMyAdmin is geen phpBB mod maar een apart stuk software, en is op bijna elke host voor geinstalleerd. Bij jou waarschijnlijk ook. Als dat niet zo mocht zijn kan je het ook zelf installeren.irisb schreef:Ik zal mijn vriend vragen om voor mij eens te kijken naar zo mod myadmin ofzo want zelf snap ik er heel weinig van
Re: wat vragen over modorators en beheerders
Ik heb dit ook voorgehad. Wat je moet doen is eerst je groene ex-moderator beheerder maken , en dan weer user.irisb schreef:vraag 1:
gr iris
Dan is de kleur ook weer goed.
(schijnt dat het aan phpBB 2.0.10 zelf ligt)
- WebSiteNet
- Contacteer: