forum deels op andere server

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
aspoous

forum deels op andere server

Bericht door aspoous » 25 aug 2004, 08:11

Is het mogelijk om een deel van het forum op een andere server te zetten , maar dan zodanig dat de gebruikers daar niets van merken ?

aspoous

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 25 aug 2004, 08:12

Een deel van het forum?? Leg dan eens uit wat je wilt.

Je kan wel het heleforum overzetten met het artikel dat in de kennis bank hier staat

aspoous

Bericht door aspoous » 25 aug 2004, 08:23

Eerlijk gezegd is er iemand anders die beweert dat het mogelijk is om een deel van het forum op een andere server te zetten. Ik weet niet echt hoe die persoon dat zou kunnen doen , daarom dat ik de vraag hier even zette.

Het is de bedoeling om de bandbreedte die het forum inneemt enigszinds te beperken door stukken op een andere server te zetten, bvb op de homedrive van home.nl .... (zou ook ergens anders kunnen zijn hoor) maar naar mijn mening is dat niet te doen omdat alles in een lokale database zit opgeslaan (foto's en avatars zijn niet lokaal toegelaten , dus daar kan niet op gewonnen worden) ....

misschien dat het op 1 of andere manier toch wel mogelijk was om het te doen , omdat die persoon daar blijkbaar zo van overtuigd leek dat het mogelijk was ....

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 25 aug 2004, 08:26

Je kan wel de database ergens anders onderbrengen en het is met een mod mogelijk om een avatar gallery op eden andere site te hebben.

Maar @home heeft volgens mij geen php en geen mysql.

aspoous

Bericht door aspoous » 25 aug 2004, 08:37

WebSiteNet schreef:Je kan wel de database ergens anders onderbrengen en het is met een mod mogelijk om een avatar gallery op eden andere site te hebben.
Maar breng je dan de volledige database ergens anders onder ? Of is bvb mogelijk om van een topic title een link te maken die dan naar een andere database linkt en enkel de entries van dat topic bevat ? (Of iets in die aard)
Maar merkt de gebruiker dat dan niet ? Want het zou voor de gebruiker transparant moeten zijn....
Maar @home heeft volgens mij geen php en geen mysql.
Daarom zei ik ook dat het ergens anders zou kunnen zijn ... ik weet niet waar die persoon bedoelde.

Als die persoon erin geslaagd is (als) .... laat ik wel weten wat en hoe die het nu eigenlijk gedaan heeft ....

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 25 aug 2004, 10:12

Enige manier die ik nog zou kunnen bedenken is alle images mappen naar een andere server als @home zetten.
Maar dan krijgt ie vrij veel werk om overal die url's aan te passen.
[+] Isento at DeviantArt

Gesloten