Een paar Gzip vraagjes

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Chris de Boden

Een paar Gzip vraagjes

Bericht door Chris de Boden » 21 aug 2004, 02:39

Momenteel staat gzip uit op mijn forum.
Maar als ik aan mijn host vraagd om het aan te zetten op de server en ik schakel gzip dan in op mijn forum, blijft het forum dan nog gewoon werken???

En wat weten jullie over de snelheid van gzip???
En is het eigenlijk zinvol om gzip aan te zetten, temminste loont het de moeite om het te gebruiken???

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 21 aug 2004, 06:42

Het loont heel erg als je een wat groter forum krijgt.

GZip zorgt er voor dat pagina's eerst gecomprimeerd worden (ingepakt) en daarna naar de browser verstuurd wordt. Dit kan behoorlijk in dataverkeer schelen.

Je merkt er niks van dat het aan staan (behalve in de stats van je host). Je pagina wordt niet langzamer of minder mooi. Het scheelt mischien een paar miliseconden maar dat is onmerbaar.

Als je bewij wilt: Hier staat ook GZip aan. :D

Chris de Boden

Bericht door Chris de Boden » 22 aug 2004, 01:58

Maar, nu staan er al een berg posts, kan het kwaad als ik gzip alsnog aanzet??? Ik neem aan dat dan alles op de server gecomprimeerd moet worden???

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 22 aug 2004, 06:06

Nee, op de server gebeurd niks. Alle pagina's die door phpbb naar de gebruiker verstuurd worden (de uiteindelijke html code dus) wordt gecomprimeerd. Als je het niks vind kan je het in een klik weer uit doen.

Gesloten