Gzip onstabiel & bandbreedte beperken?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Little_Sun

Gzip onstabiel & bandbreedte beperken?

Bericht door Little_Sun » 11 aug 2004, 18:36

Hallo,

Mijn hosting wil gzip niet installeren omdat gzip volgens hun erg onstabiel is. Klopt dit, aangezien toch veel grotere forums deze optie aan hebben staan volgens mij? En wat kun je verder doen om je bandbreedte te beperken (is nu 65 Gb per maand :( ).
Alvast bedankt!

abcde

Bericht door abcde » 11 aug 2004, 19:10

Je hebt een mod: Save Bandweight mod, die kan een heel klein beetje bandbreedte reduceren, je vindt hem op http://www.phpbb.com.
Bijna 1500 posts!

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 11 aug 2004, 19:11

Dat het instabiel zou zijn lijkt me zeer sterk, vraag eens of ze je links kunnen geven die het verhaal onderbouwen? En hoe kom je in godsnaam aan 65gb per maand? Wat voor forum(s) of site(s) host je?

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 12 aug 2004, 09:38

mosymuis schreef:Dat het instabiel zou zijn lijkt me zeer sterk.
Mij ook. Lijkt me eerder dat de hoster het extra verbruikte dataverkeer op deze manier mooi in rekening kan brengen.

Indien men niet met goede argumenten komt, zou ik je aanraden eens bij een andere hoster te gaan kijken. Vraag dan vooraf eens of men wel of niet gebruik maakt van GZIp, of check de phpinfo pagina.

Kroesss
Contacteer:

Bericht door Kroesss » 16 dec 2004, 08:38

Waar op de phpinfo()-pagina kun je dat zien?

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 16 dec 2004, 09:35

Dat moet je even navragen bij de hoster zelf, ik heb het op deze pagina staan: http://phpbbhost.nl/phpinformatie.php .
Even zoeken naar "ZLib Support" en indien dat op enabled staat, biedt de webhoster Gzip ondersteuning.

Kroesss
Contacteer:

Bericht door Kroesss » 16 dec 2004, 10:26

dat is gewoon een phpinfo()-pagina toch? als ik die bij mij opvraagd staat er inderdaad enabled.

scheelt het erg veel traffic als je die optie aanzet dan? Ik zit namelijk wel erg dicht tegen mijn limiet aan...

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 16 dec 2004, 10:30

Kroesss schreef:scheelt het erg veel traffic als je die optie aanzet dan?
Ja dat scheelt veel traffic, terwijl een bezoeker dat niet merkt; voor hem is er geen verschil. Aanzetten dus!

The Sting

Bericht door The Sting » 16 dec 2004, 10:47

mosymuis schreef:Dat het instabiel zou zijn lijkt me zeer sterk, vraag eens of ze je links kunnen geven die het verhaal onderbouwen? En hoe kom je in godsnaam aan 65gb per maand? Wat voor forum(s) of site(s) host je?

Staat er over gzip ergens iets, want ik weet echt niet welke getallen ik me hierbij moet voorstellen en hebben veel fora dit aanstaan?.
Met groet, The Sting

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 16 dec 2004, 10:53

The Sting schreef:Staat er over gzip ergens iets, want ik weet echt niet welke getallen ik me hierbij moet voorstellen en hebben veel fora dit aanstaan?.
Check eens de zoekfunctie :wink:

Neem van mij aan het aan te raden is om aan te zetten, ik host een stuk of tig fora en daar staat het allemaal aan. In den beginne vaak niet, maar na een vraag van de forumbeheerder over het dataverkeer, is aanzetten van Gzip mijn eerste advies. Daarna is de vraag over dataverkeer opgelost.

The Sting

Bericht door The Sting » 16 dec 2004, 11:57

headout schreef:
The Sting schreef:Staat er over gzip ergens iets, want ik weet echt niet welke getallen ik me hierbij moet voorstellen en hebben veel fora dit aanstaan?.
Check eens de zoekfunctie :wink:

Neem van mij aan het aan te raden is om aan te zetten, ik host een stuk of tig fora en daar staat het allemaal aan. In den beginne vaak niet, maar na een vraag van de forumbeheerder over het dataverkeer, is aanzetten van Gzip mijn eerste advies. Daarna is de vraag over dataverkeer opgelost.
Bedankt, gelijk aan gezet, tot nu toe gebruikten wij ongeveer 2.5% van datalimiet per dag, ben benieuwd waar ie zondag op staat.
:thumb:
Met groet, The Sting

Gesloten