Hallo, ik heb voor het clanforum van een clan op KoC het bekende minispel op KoC: Tuberacer gedownload.
Ik heb via een mod een extra pagina kunnen aanmaken en het spel daarop kunnen zetten.
Maar voor het highscore-systeem stuurt het de gegevens van de score naar de pagina hscore.php die niet in de download stond.
Het is de bedoeling dat je zelf die pagina maakt en de score kunt berekenen zodat je zelf kan kiezen hoe je de scores opslaat.
Nu heb ik in mijn database een extra tabem voor de topscores aangemaakt waardoor men de spelers kan herkennen door de user_id (te halen uit de tabel phpbb_users).
Maar hoe kan ik via een gewone php-pagina (een simpel php-bestandje dat niets met het forum te maken heeft) het ID van de huidige gebruiker te weten komen.
Als dit niet kan, hoe kan ik de huidige gebruiker dan "herkennen".
Alvast bedankt.
Tuberacer (bekend bij Kings of Chaos-spelers)
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Als je buiten phpBB om een gebruiker wilt herkennen zal je de cookie moeten ontleden, er nog maar vanuitgaande dat deze persoon auto inloggen gebruikt. Als je het goed wilt doen gebruik je gewoon phpBB's eigen session systeem, wat betekent dat je de bewuste pagina zult moeten integreren in je forum.
Dit doe je het beste met de Blank Page Template. Je hebt dan direct toegang tot de sessie, de templates, de configuratie array en nog veel meer. phpBB's layout hoef je niet te gebruiken als je dat niet wilt, je kunt die integratie ook onzichtbaar laten.
Dit doe je het beste met de Blank Page Template. Je hebt dan direct toegang tot de sessie, de templates, de configuratie array en nog veel meer. phpBB's layout hoef je niet te gebruiken als je dat niet wilt, je kunt die integratie ook onzichtbaar laten.
Als de bezoeker is ingelogd in phpBB:
samen met alle andere veldnamen uit de betreffende phpbb_users tabel rij.
Code: Selecteer alles
$userdata['user_id']