problemen bij overzetten van forum database

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
-RMR-

problemen bij overzetten van forum database

Bericht door -RMR- » 22 jul 2004, 10:59

Ok de situatie is als volgt.

* Ik heb een backup van mijn database op de oude host.
* Deze heb geimporteerd in een nieuwe database op de nieuwe host.
* Ik heb alle bestanden van het forum via ftp overgezet naar mijn nieuwe host.
* De config.php aangepast en werkt ook (forum kan connecten met niewe database)
* met phpmyadmin phpbb_config cookie_path en script_path aangepast naar /forum/voorbeeld

Verder is het een forum met een aantal mods/hacks geinstalleerd namelijk deze:

- points mod
- shop mod
- bank mod
- lottery mod
- rpg mod (moogie)

Ok en nu heb ik het volgende probleem:

Als ik een topic wil bekijken dan zegt hij "fatal error"
en ook als ik een nieuwe post wil maken zegt hij "fatal error"
het zelfde probleem heb ik als ik mijn profiel wil bekijken "fatal errer"
voor de rest werkt het (naar mijn weten) wel.

Nu heb ik eens geprobeerd om viewtopic.php te vervangen door een standaard viewtopic.php (als phpbb dus net is geinstalleerd) omdat ik door de mods viewtopic.php heb aangepast.
Nu werkte dit en kon ik de topic weer bekijken.
Nu d8 ik doe ik even het zelfde bij posting.php (voor het post probleem) maar dit werkt echter niet en ik blijf de "fatel error" houden.
ook profile.php geeft problemen.

Nu kijk ik in mijn database op de nieuwe host en daar staan de tabellen (van de mods) er wel gewoon in.

Ik hoop dat iemand van jullie hier een oplossing heeft :oops:

//edit//

Ik krijg de error btw wel in een informatie venster en dus niet bovenaan in beeld ofzo zoals je bij veel errors hebt.

de error verwijst dus ook niet naar een .php bestand enzo

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 22 jul 2004, 11:16

Je stappenplan lijkt perfect in orde, die error vind ik heel vreemd. Kan je een URL of screenschot geven hoe die eruit ziet?

-RMR-

Bericht door -RMR- » 22 jul 2004, 11:25

mosymuis schreef:Je stappenplan lijkt perfect in orde, die error vind ik heel vreemd. Kan je een URL of screenschot geven hoe die eruit ziet?
http://www.zerogames.nl/error.JPG yup dit is de error

Ikzelf denk dus omdat het komt door de veranderingen die ik heb gemaakt in verband met de mod.
Ik kan me herrineren dat ik bijvoorbeeld viewtopic heb aangepast (om punten enz.. te weergeven)
en als ik die dus vervang door een versie die niet is aangepast dan werkt het wel.

echter het vervangen van posting.php werkt dus niet.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 22 jul 2004, 11:30

Dat is echt heel vreemd, die errors worden door phpBB in elkaar gezet, en er moét dus ergens een tekst in steken die het "Fatal Error!" laat zien. Standaard bestaat die niet in phpBB, dus je zal moeten zoeken waar deze wel in voorkomt, en welke mod daarvoor verantwoordelijk is.

-RMR-

Bericht door -RMR- » 22 jul 2004, 11:37

Ik denk dat ik hem heb gevonden.
Ik heb even gekeken naar de "include" folder en daar zag ik functions_post staan.
Nu heb ik dit stukje er ff uitgehaald omdat dit dus veranderingen zijn van de rpg mod.

Alleen nu is mijn php ook niet alles en heb ik ff wat hulp nodig denk ik :P
mss dat jullie er wat mee kun

Code: Selecteer alles

//ADD POINTS & EXPERIENCE, check experience & gain level if necessary

//create levelup message to be displayed after posting

//get stats config

$c2sql = "select config_value from phpbb_config where config_name='statsconfig'";

if ( !($c2result = $db->sql_query($c2sql)) ) { message_die(GENERAL_MESSAGE, 'Fatal Error!'); }

$c2row = $db->sql_fetchrow($c2result);

$stats_config = explode(',',$c2row['config_value']);

wat ik zo'n beetje zie is dat die 'Fatal Error!' onstaat bij het verkrijgen van een waarde uit phpbb_config (in de database)

//edit//

Ik heb intussen functions_posts vervangen door de standaard functions_posts (dus die niet is aangepast)
en het forum werkt weer :D
Laatst gewijzigd door -RMR- op 22 jul 2004, 11:53, 2 keer totaal gewijzigd.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 22 jul 2004, 11:43

select config_value from phpbb_config where config_name='statsconfig'

select statgains from phpbb_classes where class='$userdata[user_class]'
Dit zijn de twee query's die hij niet kan uitvoeren (1 van de 2, misschien wel allebei). Een config rij aanmaken is niet moeilijk, maar dan weet je de inhoud nog niet en phpbb_classes aanmaken zonder tabel structuur is helemaal lastig.

Er ontbreken hoe dan ook een aantal zaken in die database backup van je (zeker aangemaakt in phpBB ipv in phpMyAdmin?), het beste is om de database updates van de geïnstalleerde mods opnieuw te draaien.

-RMR-

Bericht door -RMR- » 22 jul 2004, 11:57

mosymuis schreef:

select config_value from phpbb_config where config_name='statsconfig'

select statgains from phpbb_classes where class='$userdata[user_class]'
Dit zijn de twee query's die hij niet kan uitvoeren (1 van de 2, misschien wel allebei). Een config rij aanmaken is niet moeilijk, maar dan weet je de inhoud nog niet en phpbb_classes aanmaken zonder tabel structuur is helemaal lastig.

Er ontbreken hoe dan ook een aantal zaken in die database backup van je (zeker aangemaakt in phpBB ipv in phpMyAdmin?), het beste is om de database updates van de geïnstalleerde mods opnieuw te draaien.
Bedankt voor je snelle reacties :bier:

Ik heb de backups idd met phpbb gemaakt dit echter omdat ik problemen heb met de oude host waar geen phpmyadmin opstaan en ftp ook niet meer toegankelijk is. Ook reageren ze helemaal niet meer op mijn mails enz... Maar dat is allemaal een ander verhaal :P

Ik zal de updates voor die database eens draaien, dat moet wel lukken aangezien dat bestaande scripts zijn die bij de mod zaten.

Gesloten