Serieus probleem met DB bij step van PHPbb naar Vitraxpremod

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
abdelk

Serieus probleem met DB bij step van PHPbb naar Vitraxpremod

Bericht door abdelk » 21 jul 2004, 13:49

kan misschiejn iemand mee helpen?
IK wil overstappen van Phpbb 2.06 (met enkele zelfgeinstalleerde mods osa Z-portal) naar een premodded vitrax php. Ik dacht om het makkelijker en veiliger te maken om de nieuwe premoddedPHP gewoon in een directory onder de root van de oude PHP . Dus mijn huidige forum : http://www.wasnederland.nl/forum en de premod komt onder http://www.wasnederland.nl/forum/php te liggen.
Ik heb dat gedaan en heb de nieuwe premod geupload in die directory PHP en geinstalleerd. De databse voor de nbieuwe forum heb ik aangenmaakt met dezelfde gegevens als de oude DB zoals uvername enz.. (om het makkelijker te maken) ! De nieuwe forum werkt nu , maar natuurlijk leeg!
Maar ik heb echt nu een probleem. Ik heb een DB van 11.5 MB op mijn oude forum en het lijkt of nu mijn oude forum zijn eigen DB kwijt is en draait gewoon mee op de nieuwe (lege) DB. gelukkig heb de oude DB gebuckuped (11.5 MB). Maar ik krijg de DB niet gerestored (tot oude DB)noch in de oude noch in de nieuwe forum!
kan iemand een blik werpen en daarbij helpen misschien? Ik heb veel belangrijke info die heel graag terg wil!

Podium4

Bericht door Podium4 » 21 jul 2004, 15:55

Je moet in ieder geval de restore van de backup in delen doen. 11,5 MB is veel te groot om in een keer te restoren. Denk er ook om dat je het via je phpmyadmin doet, en dus niet via de ingebouwde db functie van phpBB.
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

abdelk

Bericht door abdelk » 21 jul 2004, 16:47

podium4 schreef:Je moet in ieder geval de restore van de backup in delen doen. 11,5 MB is veel te groot om in een keer te restoren. Denk er ook om dat je het via je phpmyadmin doet, en dus niet via de ingebouwde db functie van phpBB.
Ik heb nog 2 vragen ajb:
Id het noodzakelijk om MYSQL te installerenom phpMyadmin te kunne gebruiken, zo ja . is er geen NL handleiding van de installatie, want ik kom er niet uit in die meegedounloade PDF.
2- Die Vitrax Premod heeft geloof ik een phpmyadmin ingebouwde mod die in de controlpanel te raadplegen is, maar ik kom er niet zo makkelijk uit om die gebruiken. Zou iemand een blik werpen en vertellen of die wel geschikt is en hoe ik die dan kan gebruiken om mijn Db terug te zetten.
Alvast bedankt mensen!

Gesloten