Misschien een hele rare vraag, maar ik was een backup aan het maken van mijn database (phpbb2) en zag dat deze file wel ontzettttttend groot is.
Waar is deze tabel precies voor?
Kan een forum ook zonder deze file (of stel ik nu een hele domme vraag?)
Ben heel benieuwt
search_wordmatch
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Nee, dat is phpbb_search_results. Dié kan je zonder problemen verwijderen, al schiet je daar mee op aangezien het een zeer kleine tabel is. phpbb_search_wordmatch zorgt er samen met phpbb_search_wordlist voor dat alle woorden in elke post geindexeerd worden, zodat men erop kan zoeken in de search. Als je deze leegt zal je zoekfunctie niet meer werken, als je deze verwijdert krijg je ook nog eens errors.Stefkuh schreef:Als ik het goed heb slaat hij alle topics waarnaar gezocht is op.
Wat betreft het backuppen heb ik wel een tip voor je: negeer deze twee tabellen en backup alleen de andere (sla wel de structuur op); als je je forum later moet gaan herstellen op een andere host kan je ze met deze mod ter plekke opnieuw opbouwen.
Dank je wel voor deze tip! Zal het script eens downloaden. Al loopt het zo te zien niet helemaal vlekkeloos (als ik de link volg), maar ik zal me er eens in verdiepen.mosymuis schreef:Nee, dat is phpbb_search_results. Dié kan je zonder problemen verwijderen, al schiet je daar mee op aangezien het een zeer kleine tabel is. phpbb_search_wordmatch zorgt er samen met phpbb_search_wordlist voor dat alle woorden in elke post geindexeerd worden, zodat men erop kan zoeken in de search. Als je deze leegt zal je zoekfunctie niet meer werken, als je deze verwijdert krijg je ook nog eens errors.Stefkuh schreef:Als ik het goed heb slaat hij alle topics waarnaar gezocht is op.
Wat betreft het backuppen heb ik wel een tip voor je: negeer deze twee tabellen en backup alleen de andere (sla wel de structuur op); als je je forum later moet gaan herstellen op een andere host kan je ze met deze mod ter plekke opnieuw opbouwen.
Heel erg bedankt hoor :thumb: