Privé maken voor de rest

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Miss angel

Privé maken voor de rest

Bericht door Miss angel » 17 mar 2004, 22:52

Ik zou graag hebben dat alleen m'n leden de mappen zien, dat de niet leden dus niet zomaar kunnen posten en zomaar onze info kunnen lezen.. is dat mogelijk? Bedankt :wink:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 17 mar 2004, 23:09

Bedoel je met "mappen" "subforums"? Je moet dan bij de forum permissies in je adminpanel de "Bekijk" en "Lees" permissies op REG zetten. :wink:

Miss angel

Bericht door Miss angel » 17 mar 2004, 23:51

mosymuis schreef:Bedoel je met "mappen" "subforums"? Je moet dan bij de forum permissies in je adminpanel de "Bekijk" en "Lees" permissies op REG zetten. :wink:
bij beheer ? Maar ik zie nergens bekijk en lees? En wat is REG

Thx :lol:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 mar 2004, 06:55

Bij elk forum kan je bij permissies alles regelen. Ga maar eeens naar:
Admin panneel -> forum beheer -> permissies -> Kies je forum -> Stel alles in.

Hier kan je dus kiezen wie er mag posten, antwoorden, bekijken, lezen etc. en REG = registreerd dus leden.

Miss angel

Bericht door Miss angel » 18 mar 2004, 12:43

Dat staat al op REG, maar de niet leden kunnen nog steeds m'n submapjes lezen :s kan ik dat niet beschermen die inhoud?

Thx voor alles :bier: :thumb:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 18 mar 2004, 13:31

Als "Bekijk" en "Lees" op REG staan zijn ze echt niet meer zichtbaar voor gasten, als je "Bekijk" op ALL hebt staan en "Lees" op REG zien mensen het forum wel op de index, maar kunnen ze er niet in. Als dit bij jou nog niet het geval is moet je de de forumpermissies nog eens nakijken voor dat subforum.

(Admin panneel -> forum beheer -> permissies -> Kies je forum, zoals WSN al zei)

Miss angel

Bericht door Miss angel » 18 mar 2004, 23:44

mosymuis schreef:Als "Bekijk" en "Lees" op REG staan zijn ze echt niet meer zichtbaar voor gasten, als je "Bekijk" op ALL hebt staan en "Lees" op REG zien mensen het forum wel op de index, maar kunnen ze er niet in. Als dit bij jou nog niet het geval is moet je de de forumpermissies nog eens nakijken voor dat subforum.

(Admin panneel -> forum beheer -> permissies -> Kies je forum, zoals WSN al zei)
Ja ik heb da aangeduidt, maar die lees en bekijk ofzo? Ik kan enkel mappen zoeken en dan pas aanduiden? :shock: :shock:

Miss angel

Bericht door Miss angel » 18 mar 2004, 23:46

Miss angel schreef:
mosymuis schreef:Als "Bekijk" en "Lees" op REG staan zijn ze echt niet meer zichtbaar voor gasten, als je "Bekijk" op ALL hebt staan en "Lees" op REG zien mensen het forum wel op de index, maar kunnen ze er niet in. Als dit bij jou nog niet het geval is moet je de de forumpermissies nog eens nakijken voor dat subforum.

Ja ik deed wat je zei, bij mappen zoeken geregistreerd en ik moet daar op "Advanced Mode" klikken en dan pas kan ik 't doen! :thumb:

Bld-

Bericht door Bld- » 22 mar 2004, 16:55

ey,
Ik heb dit ook gedaan, maar nu krijg je nog steeds de "header" van de tabel te zien, als je niet bent ingelogd...
dus bv:
--------------------------------------------------------------
Forum Onderwerpen Berichten Laatste Bericht
--------------------------------------------------------------

kan dit niet weg?
Ik d8 dat ik ergens had gezien, dat je ook een andere begin scherm krijgt, dus bv:

"Je moet je eerst registreren om te kunnen lezen etc.."

:?:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 22 mar 2004, 17:46

Zet daarvoor z.g.n. switches om de items die je wilt verbergen voor niet ingelogde gasten:

Code: Selecteer alles

<!-- BEGIN switch_user_logged_in -->
...
<!-- END switch_user_logged_in -->
Let er wel op dat je hierin geen typfouten mag maken, dat bij elke BEGIN switch een END switch hoort en dat ze op aparte regels moeten staan. :bier:

Bld-

Bericht door Bld- » 22 mar 2004, 19:55

mosymuis schreef:Zet daarvoor z.g.n. switches om de items die je wilt verbergen voor niet ingelogde gasten:

Code: Selecteer alles

<!-- BEGIN switch_user_logged_in -->
...
<!-- END switch_user_logged_in -->
Let er wel op dat je hierin geen typfouten mag maken, dat bij elke BEGIN switch een END switch hoort en dat ze op aparte regels moeten staan. :bier:
euh waar? :P
gewoon in php files, of in de tpl? :roll:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 22 mar 2004, 20:02

In de TPL.

Gesloten