Bent u een mens vraag of iets in die trend

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Luukss
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:25

Bent u een mens vraag of iets in die trend

Bericht door Luukss » 06 mei 2007, 11:43

zoals je hier ziet http://www.schietsportforum.nl/phpbb2/p ... greed=true
zie je dat er de vraag is: bent u een mens, dit om spammers te voorkomen. Nu is mijn vraag: helpt dit ook echt en hoe kan ik het maken?

hansmiv
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:20
Locatie: Leidschendam

Bericht door hansmiv » 06 mei 2007, 11:49

Zelf gebruik ik alleen de methode dat een gebruiker zich moet aanmelden via een bevestigingemail. Er zijn maar weinig spammers die de moeite willen nemen om die procedure te volgen. De meeste willen sowieso hun echte emaildres niet vrijgeven.

De "mens"-vraag zal ongetwijfeld helpen tegen robots, maar er zijn ook genoeg "echte" (menselijke) spammers, die die vraag gemakkelijk zouden kunnen omzeilen.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Bericht door Johan » 06 mei 2007, 11:51

hansmiv schreef:Zelf gebruik ik alleen de methode dat een gebruiker zich moet aanmelden via een bevestigingemail. Er zijn maar weinig spammers die de moeite willen nemen om die procedure te volgen. De meeste willen sowieso hun echte emaildres niet vrijgeven.

De "mens"-vraag zal ongetwijfeld helpen tegen robots, maar er zijn ook genoeg "echte" (menselijke) spammers, die die vraag gemakkelijk zouden kunnen omzeilen.
Dat is ook niet 100% save, daar hou je misschien wel de meeste bots tegen maar mensen maken soms ook speciale Spam-emails aan om daarop te registreren..

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 06 mei 2007, 12:00

Lees dit uitgebreide artikel over spambots eens door in onze wiki! :)

Luukss
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:25

Bericht door Luukss » 06 mei 2007, 12:35

hansmiv schreef:Zelf gebruik ik alleen de methode dat een gebruiker zich moet aanmelden via een bevestigingemail. Er zijn maar weinig spammers die de moeite willen nemen om die procedure te volgen. De meeste willen sowieso hun echte emaildres niet vrijgeven.

De "mens"-vraag zal ongetwijfeld helpen tegen robots, maar er zijn ook genoeg "echte" (menselijke) spammers, die die vraag gemakkelijk zouden kunnen omzeilen.
Bij ons moet er eerst een admin zijn account accepteren.

Luukss
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:25

Bericht door Luukss » 06 mei 2007, 19:02

zou zo'n vraag dus helpen, en hoe moet ik het doen?

(ik heb de wiki gelezen)

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 06 mei 2007, 20:26

Luukss schreef:zou zo'n vraag dus helpen, en hoe moet ik het doen?

(ik heb de wiki gelezen)
Zo'n vraag helpt soms en soms niet. In de Wiki staan nog veel meer tips om spambots te voorkomen, probeer je niet blind te staren op die ene MOD! :)

Gesloten