database fout bij installatie

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Khashoggi
Contacteer:

database fout bij installatie

Bericht door Khashoggi » 25 dec 2004, 15:20

Hallo,

Ik ben nieuw hier,sorry als het een herhaaldelijke vraag is,maar kon het niet vinden. Ik ben met een vriend samen bezig om een forum op te zetten.Ik heb alles geupload.Er is via de site admin een mysql database aangemaakt en via phpmyadmin krijg ik te zien dat er geen database is.Verder is mijn config.php leeg.Als ik naar de site toe ga krijg ik wel gewoon de install pagina te zien,maar zodra ik de gegevens heb ingevuld krijg ik dus te zien dat hij niet kan connecten naar de database.De config.php en de phpmyadmin zijn de enige dingen waar ik nu mee vast loop

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 dec 2004, 15:24

Bij de installatie moet je de correcte gegevens invullen, ander kunnen er geen tabellen aangemaakt worden, en een nieuwe config.php evenmin. Controleer dus of je echt de juiste DB naam en wachtwoord hebt ingevuld!

Khashoggi
Contacteer:

Bericht door Khashoggi » 25 dec 2004, 15:42

De standaard dingen zoals wachtwoord enzo had ik al gelijk na gekeken,anders had ik hier ook geen bericht geplaatst.

Maar moet ik nu via phpmyadmin ook een database aanmaken??Zodat ik 2 databases heb en hoe moet ik dan een database aanmaken vanuit phpmyadmin

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 dec 2004, 15:50

Eén database zou voldoende moeten zijn hoor. Kan je de DB wel op met phpMyAdmin? Als je phpMyAdmin opend zie je trouwens meteen een invoerveld voor het aanmaken van een nieuwe DB.

Khashoggi
Contacteer:

Bericht door Khashoggi » 25 dec 2004, 15:55

Ik kan dat dus niet,gelijk met de db phpmyadmin op.En via phpmyadmin kan ik alleen de documentation zien,niets aan maken aan db`s

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 26 dec 2004, 01:02

Dan kan je gewoon geen DB's aanmaken, dit gaat via je host. Veel hosts geven sowieso maar één DB.
Laatst gewijzigd door ElbertF op 26 dec 2004, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 26 dec 2004, 07:32

Spambot schreef:Dan kan je gewoon geen DB's aanmaken, dit gaat via je host. Veel hosts geven sowieso maar één host.
Ja, elke host IS één host... Je bedoelt zeker database...

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 26 dec 2004, 11:05

:oops: :lol:

Khashoggi
Contacteer:

Bericht door Khashoggi » 07 jan 2005, 22:00

Heb in de admin van de host(zoals cpanel,maar wat ik hier heb is geen cpanel) een database aangemaakt,maar volgens phpmyadmin bestaat er geen database en ik kan er daar ook geen aan maken, zowel als ik er nog geen heb als ik er wel een heb aangemaakt in de admin van de host. In de config.php is alles aangekruisd(dus 777 gedaan via het ftp programma).

Dit zijn even wat gegevens:

databasenaam: domein_nl_db
database user: zelfde als bij inloggen op de admin
pasword: zie database user
prefix for tables: phpbb_

dsn/server staat op localhost
database type: mysql 3x (kan kiezen uit: mysql 3x en 4x, postgresql 7x, ms sql server 7/2000, ms acces [odbc], ms sql server [odbc]).

Wat doe ik hier fout?

Bee

Bericht door Bee » 08 jan 2005, 09:52

Welke host zit je? Je gebruikt nu Tripod gegevens :roll:
... Maar ik modereer (nog) niet.

Hans Kamp

Bericht door Hans Kamp » 08 jan 2005, 10:56

Die phpmyadmin, heb je die zelf geupload, of zat hij er al op?

Als ik even naar mijn situatie kijk: Ik moest zelf zorgen dat ik een forum uploadde, maar de phpmyadmin was al beschikbaar. Ik had niet standaard een database, die moest ik er apart bijhuren voor ongeveer 10 euro (excl. BTW) per jaar. Met PLESK moest ik zelf een database en een gebruiker/wachtwoord creëren (PLESK is een uitgebreid administratieprogramma waar ik goede overzichten krijg van mijn webruimte: bezoek, directorystructuur, dataverkeer, etc.). De gegevens die ik daarbij nodig had stonden in de inloggegevens die mij kort na aanvraag gemaild werden.

Databases worden of niet, of één keer aangemaakt. Voor meerdere databases moet men vaak extra betalen.

Khashoggi
Contacteer:

Bericht door Khashoggi » 08 jan 2005, 11:48

Ik hoefde phpmyadmin niet extra te doen, dat zat er al bij maar werkt niet. Ik kan zelf maar 1 database aan maken en ik kreeg die gegevens mee. Verder heb ik geen gratis host. Een vriend van me heeft het domein en hosting geregeld.

Gesloten