Geen waarschuwing voor PM
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- Carlo Claessen
Code: Selecteer alles
<!-- BEGIN switch_enable_pm_popup -->
<script language="Javascript" type="text/javascript">
<!--
if ( {PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG} )
{
window.open('{U_PRIVATEMSGS_POPUP}', '_phpbbprivmsg', 'HEIGHT=225,resizable=yes,WIDTH=400');;
}
//-->
</script>
<!-- END switch_enable_pm_popup -->
<!-- BEGIN switch_enable_pm_popup -->
<script type="text/javascript">
<!--
if ( {PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG} )
{
window.open('{U_PRIVATEMSGS_POPUP}', '_phpbbprivmsg', 'HEIGHT=225,resizable=yes,WIDTH=400');;
}
//-->
</script>
<!-- END switch_enable_pm_popup -->
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien
Ik heb grote vermoedens dat de fout niet in de templates zit, maar dat het ergens in de php-brei verkeerd gaat. Het werkt niet meer sinds er een aantal mod's zijn geïnstalleerd. In dit topic is nog wat meer info te vinden.
Er wordt dus geen 0 afgegeven door phpBB. De fout lijkt dus ergens in page_header.php zo vermoed ik.Querrie schreef:Gevonden (hoop dat dat het is trouwens)
er zit namelijk een verschil in de Javascript code in vergelijking met de van mijn Querrie forum
Dit is het waterscouting forum code
<script language="Javascript" type="text/javascript"> <!-- if ( ) { window.open('privmsg.php?mode=newpm', '_phpbbprivmsg', 'HEIGHT=225,resizable=yes,WIDTH=400');; } //--> </script>
Dit is het Querrie forum code
er mist bij Waterscouting.com een 0 tussen de ( en de ) na ifCode: Selecteer alles
<script language="Javascript" type="text/javascript"> <!-- if ( 0 ) { window.open('privmsg.php?mode=newpm', '_phpbbprivmsg', 'HEIGHT=225,resizable=yes,WIDTH=400');; } //--> </script>
- Carlo Claessen
Ik wordt een beetje moedeloos....
Welke php/java expert wil mij nógmaals helpen, vanaf het begin.
Zeg me welke scripts ik online moet zetten in een txt.bestand, zodat je kunt zien hoe het nu staat.
Ik ben door de bomen het bos kwijt geraakt en het begint een groot probleem te worden, aangezien er heel veel gebruik van het PB-systeem wordt gemaakt.
HEEEEEEEEEEEELPP!!!!!

Welke php/java expert wil mij nógmaals helpen, vanaf het begin.
Zeg me welke scripts ik online moet zetten in een txt.bestand, zodat je kunt zien hoe het nu staat.
Ik ben door de bomen het bos kwijt geraakt en het begint een groot probleem te worden, aangezien er heel veel gebruik van het PB-systeem wordt gemaakt.
HEEEEEEEEEEEELPP!!!!!

OK, laat ik me er ook even mee gaan bemoeien :P
Geplaatst: Mon 17 May, 2004 22:38 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
hebbes:
Na dit stukkje komt het if-else gebeuren of het nou een 0 of een 1 moet worden.Code: Selecteer alles
// // Obtain number of new private messages // if user is logged in //
Dit stukje code komt uit: 'forum-folder'/includes/page_header.php
hopelijk heb je er wat an.

Daarin zit de fout! Het stukje code met de JavaScript (niet te verwarren met JAVA!) laat duidelijk zien dat er '{PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG}' in de if() haakjes staat.
Klopt, maar deze worden vervangen met dat wat er in (nogmaals) 'forum-folder'/includes/page_header.php gecalculeerd wordt. Je moet '{PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG}' dan ook zien als een $variabel die ook leeg kan zijn.
Als deze leeg is (of gewoon false), dan krijg je in je uiteindelijke (JS) broncode het volgende:
if( ){...}
Dus nogmaals: good luckmisschien was ik niet duidelijk in het begin, maar dit is wat ik probeer te schetsen:
Hier mist dus duidelijk deCode: Selecteer alles
if(voorwaarde){echo"1";}
Die missende else{} moet dus opgespoord worden, waar dan ook in dat rijtje wat ik al had genoemd in het topic.Code: Selecteer alles
else{echo"0";}
Er wordt namelijk alleen iets ge-echo'd als er geen bericht is, maar wanneer die er wel is, is daar geen else statement voor, of is deze verkeerd gescript.
Good luck.
ei

_meneer_ei___________
BTW: neem 'echo' niet letterlijk, het kan ook op andere manieren 'geprint' worden, het gaat er gewoon om dat er in de code een missende else constructie zit, die met de complexiteit van geluid en pop-up naast elkaar moeilijk te vinden zal zijn...
Anders raad ik je gewoon aan om een kopie (als je dit nog niet hebt gedaan) te draaien van waterscouting.com op een localhost, 'installeer' je de geluids- en pop-up MODS nog een keer, een verbeter je datgene wat fout was, en als het op je localhost werkt, gooi je het online...
Ideetje?
Anders raad ik je gewoon aan om een kopie (als je dit nog niet hebt gedaan) te draaien van waterscouting.com op een localhost, 'installeer' je de geluids- en pop-up MODS nog een keer, een verbeter je datgene wat fout was, en als het op je localhost werkt, gooi je het online...
Ideetje?
_meneer_ei___________