- Wat is het probleem?
Als eerste bedank ik degene die de moeite neemt om dit allemaal te lezen heel erg!
Ik snap er helemaal niks meer van!Ik heb overal gezocht, phpbb.nl, phpbb.com, mensen gevraagd, en ik kom er maar niet uit.
Ik help iemand met het installeren van zijn forum, omdat er telkens een foutmelding kwam.
Elke keer wanneer diegene op submit klikte bij de installatie, kreeg hij vervolgens een 404 error pagina. En ik dus ook. Ik heb van allerlei gegevens geprobeerd, was het niet.
Als ik het opnieuw deed, kreeg ik de foutmelding: 'phpbb_auth_access already exists'.. Ikke kijken in de database: heeft wel iets van 6 tabellen geinstalleerd, en dat was het. Daarna heb ik het nog zo'n 10 keer overnieuw geprobeerd, maar nee hoor. Net zo als in de kennisbank stond, database leegmaken. Heb ik gedaan, zelfs alles verwijderd, alles opnieuw geupload, en geprobeerd enzo. Telkens maar geen succes.
Of ik moest de config.php veranderen. Bleek dat er helemaal niets in stond (0kb), heb ik de config_gen.php uitgevoerd (van zo'n mod, had ik gelezen hier op phpbb.nl), hielp ook niet.
Heb ik er een tweede forum bij gemaakt, nieuwe database enzo, precies hetzelde probleem. Kijk ik later naar m'n eerste database, blijkt dat hij nu wél klopt! (Tenminste, dat denk ik: 69 kb ofzo, 30 tabellen). Raar.
Heb ik met de config_gen.php (want de config.php van het tweede forum was ook leeg) opnieuw de instellingen ingevoerd, maar dan de 1e database opgegeven, en stond er eindelijk wat in de config.php (0,45kb ofzo, maar de gegevens klopten). Deed het forum het nog niet, en kreeg ik deze foutmelding:
En dan kijk ik in de database (de 1e dus), maar daar staat wel de phpbb_config in. (De 2e is nog steeds leeg).phpBB : Critical Error
Could not query config information
DEBUG MODE
SQL Error : 1146 Table '***_forums.phpbb_config' doesn't exist
SELECT * FROM phpbb_config
Line : 213
File : common.php
Ik snap er niks meer van hoor. Hoe vaak ik ook alles verwijder en opnieuw upload en installeer, hij doet het maar niet. Zo raar. Wat kan het nou zijn?
Iemand vertelde me wel dat er met de databases geknoeid was, dat klopt, die heb ik veranderd van de 2e naar de 1e, (in de config.php) zou dat het zijn dan? Maar bij het installeren wil hij niks installeren, want dan krijg ik die 404 error pagina weer.
Wanneer ontstond het probleem? Tijdens de installatie dus.
Adres van je forum: http://www.week32.frih.net/forums
Geïnstalleerde mods: Geen
Huidige template: subSilver
phpBB versie: 2.0.19 (gedownload van phpbb.com)
Host: Frihost
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? Nee
Heb je gezocht naar een antwoord? Jazeker, zelfs naar gevraagd.
En zou iemand vrijdag willen proberen te reageren, want ik ga zaterdag weg

diegene maar wachten. Ik kan niet meer dan m'n best doen, toch?