Backups samenvoegen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Backups samenvoegen
Ik heb een probleempje. Ik ben iets te grondig aan het schoonmaken geweest in mijn forum. Daardoor zou ik een backup terug willen zetten. Mijn laatste volledige backup is van woensdag jongstleden.
Toen ik deze terug wilde zetten met Bigdump werd ik erop gewezen dat ik eerst drop tables moest doen. Voordat ik dat heb gedaan heb ik een nieuwe backup gemaakt van de opgeschoonde versie van het forum met daarin de meest recente berichten. Ik was in de veronderstelling dat ik de backup van woensdag er gewoon 'overheen' kon zetten, zodat ik alle berichten weer compleet had. Maar dat ging dus niet, ik moest eerst drop tables doen.
Nu mijn vraag: kan ik op de één of andere manier de berichten die in de meest recente backup zitten (dus van vandaag) alsnog toevoegen aan de database, zodat alles weer compleet is?
Ik maak mijn backups met phpmyadmin trouwens.
Graag jullie hulp...
Toen ik deze terug wilde zetten met Bigdump werd ik erop gewezen dat ik eerst drop tables moest doen. Voordat ik dat heb gedaan heb ik een nieuwe backup gemaakt van de opgeschoonde versie van het forum met daarin de meest recente berichten. Ik was in de veronderstelling dat ik de backup van woensdag er gewoon 'overheen' kon zetten, zodat ik alle berichten weer compleet had. Maar dat ging dus niet, ik moest eerst drop tables doen.
Nu mijn vraag: kan ik op de één of andere manier de berichten die in de meest recente backup zitten (dus van vandaag) alsnog toevoegen aan de database, zodat alles weer compleet is?
Ik maak mijn backups met phpmyadmin trouwens.
Graag jullie hulp...
Het lukt niet helemaal zoals ik gehoopt had. Ik heb alle "CREATE"-regels verwijderd en de "INSERT"-regels laten staan.
Als ik nu naar phpmyadmin ga, de database aanklik in de linkerbalk, vervolgens het tabblad "SQL" aanklik en de query draai, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Hij wil kennelijk geen waarde overschrijven, maar ook niet dubbel toevoegen. Hoe los ik dit op? Kan ik phpmyadmin de opdracht geven om dubbele waarden te overschrijven?
Als ik nu naar phpmyadmin ga, de database aanklik in de linkerbalk, vervolgens het tabblad "SQL" aanklik en de query draai, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Code: Selecteer alles
Fout
SQL-query :
INSERT INTO `phpbb_categories`
VALUES ( 2, '12+ avonden', 20 )
MySQL retourneerde:
#1062 - Duplicate entry '2' for key 1
Als je de zoektabellen niet meeneemt (wat op zich een slimme keus zou zijn; die krengen zijn altijd gigantisch) kan je de zoekindex opnieuw opbouwen.MacMarco schreef:En heeft dat geen gevolgen voor de zoekresultaten of wordt de zoekindex dan automatisch bijgewerkt?