Hoe tradetracker banner roulatie op PHPBB3 forum plaatsen?

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Pieter2500

Hoe tradetracker banner roulatie op PHPBB3 forum plaatsen?

Bericht door Pieter2500 » 15 jun 2010, 11:43

Op de TradeTracker website heb je als affiliate de mogelijkheid om een stuk javascript te laten samenstellen zonder technische kennis. Wanneer je dit stukje javascript op een website plaatst, worden er banners vertoond. De banners die jij hebt geselecteerd worden randomly weergegeven (banner roulatie). Tot zover levert dit voor mij geen problemen op.

Maar mijn vraag is nu hoe ik deze code in mijn PHPBB3 forum kan implementeren, zonder veel moeite, zodat de banners net boven de categoriën en forums zullen worden vertoond. Dus boven het forum overzicht.

Ben echt een n00b als het gaat om PHP en dergelijke. Weet wel hoe ik een HTML editor moet gebruiken en de code erin kan voegen.

Help please! :)

Jeroen

Re: Hoe tradetracker banner roulatie op PHPBB3 forum plaatse

Bericht door Jeroen » 15 jun 2010, 12:00

Als je wilt dat die banner alleen op de index zichtbaar is, moet je even in het bestand /styles/<jouwstijl>/template/index_body.html kijken, dat is het bestand van de index.

Als je de banner op iedere pagina bovenaan wilt weergeven, moet je in het bestand /styles/<jouwstijl>/template/overall_header.html kijken.
Verplaatst van 3.0 Support
- Pietje
Jeroen

Pieter2500

Bericht door Pieter2500 » 15 jun 2010, 12:15

Ok. Bedankt voor je snelle reactie. Als ik vanmiddag thuis ben (moet nu weg) ga ik ermee aan de slag en als het gelukt is meld ik het even. Dat is ook handig voor de lezers die dezelfde vraag hebben. Tot zover bedankt, ik ga het proberen.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 15 jun 2010, 12:17

Als je dan nog specifieke vragen hebt kan je die hier natuurlijk stellen, ik geef nu een heel globaal antwoord met waar je moet zoeken, daar leer je het meest van :)
Jeroen

Pieter2500

Bericht door Pieter2500 » 15 jun 2010, 12:33

Ik heb het nog even snel geprobeerd.
Achter deze code zit de rotator: <script type="text/javascript" src="http://rotator.tradetracker.net/?r=22490&t=js" charset="UTF-8"></script>

Heb hem in het overall_header bestand geplaatst, maar helaas geen banner te zien.
Op welke locatie moet ik hem plaatsen? Heb het geprobeerd tussen de beide <header> en biede <body> tags te plaatsen. Beide werkte niet. Heb je een advies?

Aanvulling:

Ben inmiddels weer thuis. :D

Goed. De bedoeling is dus om een banner roulatie systeem aan de bovenkant van het forum te implementeren, zodat ik mijn nieuwe forum op enige wijze kan monetiseren. Heb vanuit TradeTracker.nl de code verkregen en getracht om in het overall_header.html bestand de code op verschillende plekken te plaatsen, helaas zonder resultaat. Ben er inmiddels via Google achtergekomen dat de code achter de <head> tag en voor de </head> tag moet komen te staan. Ook dat heeft geen succes opgeleverd.

Help please

Jeroen

Bericht door Jeroen » 15 jun 2010, 16:31

Nadat je wijzigingen in template bestanden aanbrengt moet je altijd de buffer van je forum legen, anders hebben de wijzigingen geen effect.
Jeroen

Pieter2500

Bericht door Pieter2500 » 15 jun 2010, 17:02

Inderdaad. Daar ben ik zojuist achter gekomen. Dat wist ik namelijk nog niet.
Misschien is het goed om te weten voor de andere lezers die straks geld willen verdienen met hun banners en dit topic lezen om de buffer te legen bij elke wijziging.

Anyway, het is me gelukt om de banners te positioneren op de juiste wijze!

Nadat je de code in de bestanden plaats oftewel een wijziging aanbrengt in de HTML code moet je bij elke wijziging (onthoud ELKE wijziging) de buffer van je forum verschonen - dus even op het knopje klikken, grijze knopje in je ACP admin control panel. Doe je dat niet, dan gebeurt er ook niets.

Het plaatsen van het javascript ging niet zo makkelijk als het leek. Hieronder plaats ik even een stuk code van mijn forum, zodat anderen kunnen zien waar de code precies geplaatst moeten worden in overall_header. Wil je ook in de footer een banner, zie onderstaande code.
<span class="corners-bottom"><span></span></span></div>
</div>

</div><p>
<center><script type="text/javascript" src="http://rotator.tradetracker.net/?r=22490&t=js" charset="UTF-8"></script></center>
<a name="start_here"></a>
<div id="page-body">
<!-- IF S_BOARD_DISABLED and S_USER_LOGGED_IN and (U_MCP or U_ACP) -->
Bovenstaand geldt voor de header. Je kan de code gewoon overnemen, maar verander wel de Tradetracker URL anders maak je mij rijk i.p.v. jezelf :mrgreen:
</div>
<center><script type="text/javascript" src="http://rotator.tradetracker.net/?r=22490&t=js" charset="UTF-8"></script></center>
<p>
<div id="page-footer">

<div class="navbar">
<div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>

<ul class="linklist">

<li class="icon-home"><a href="{U_INDEX}" accesskey="h">{L_INDEX}</a></li>
<!-- IF not S_IS_BOT -->
En deze is voor de footer.

TradeTracker banners plaatsen in PHPBB3 forum made easy. Je hoeft alleen de bovenstaande code te copy-pasten.

Bedankt voor je goede hulp Pietje.
Het is idd zo dat je snel meer leert door dingen zelf uit te zoeken. Gewoon lekker puzzelen.

Wanneer iemand ergens op internet vraagt hoe hij/zij banners kan implementeren in PHPBB3 kan ik mijn kennis nu weer delen met die persoon of linken naar dit topic. Zo helpen we mekaar verder.

Plaats reactie