forumline veranderd niet van kleur

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Queen_Butterfly

forumline veranderd niet van kleur

Bericht door Queen_Butterfly » 01 dec 2005, 12:05

Ik heb de forumline aangepast zoals in de stuk mod beschreven staat. De kleur code

Code: Selecteer alles

De forum line (de border om elke table) bijvoorbeeld. Hiervoor moet je subSilver.css openen. 

Zoek:Code: 
.forumline { background-color: #FFFFFF; border: 2px #006699 solid; } 
Verander in:.forumline { background-color: #FFFFFF; border: 2px #024800 solid; }
Wat is er nu verandert? De kleuren code is verandert! Nu heb je een donkergroene forumline. Natuurlijk kun je de kleuren code ook aanpassen in een andere kleur. Maar, er zijn nog heel veel blauwe links... Die kan je ook veranderen in subSilver.css 

Echter als ik het verander, blijft mijn forumline blauw. Waar kan dit aanliggen?

Queen_Butterfly

Bericht door Queen_Butterfly » 01 dec 2005, 15:49

edit het is opgelost ccs file overschreef admin panel niet waardoor hij bleef staan op blauw

seepaert
Contacteer:

Bericht door seepaert » 03 dec 2005, 21:18

Maar hoe zorg je ervoor dat het css het adminpanel overschrijft? Ik heb een soortgelijk probleem maar dan met de border van row2 Die krijg ik maar niet zoals ik wil (met bordercolorlight en bordercolordark en een dun bordertje een soort tegeleffect creeren)

DaMnNaTiOn
Contacteer:

Bericht door DaMnNaTiOn » 03 dec 2005, 21:24

lastmodified.net

seepaert
Contacteer:

Bericht door seepaert » 05 dec 2005, 11:28

Ik heb het inmiddels voor elkaar, maar niet helemaal volgens bovenstaand artikel.

Ik heb een stijl gebasseerd op subSilver, maar bewaard als een kopie onder een nieuwe naam. Ik was er al achtergekomen, dat je die nieuwe naam in een groot aantal tpl-files door moet voeren.

Het CSS in subSilver staat standaard uit en dat vond ik best wel verrassend. Het kan aangezet worden door in de overall_header het uitroepteken en de streepjes voor het woord link te verwijderen.

Alle definities staaan er nu eigenlijk dubbel in, namelijk in "harde" gegevens (kleuren, lettertypen e.d..) in het CSS en ook nog een keer in de overall_header zelf maar nu met bij al die gegevens een verwijzing naar een variabele, die je dan in het stijl management kunt aanpassen.

Ik heb de indruk, dat het CSS dan toch de doorslag geeft, maar dat wil ik graag eens van een expert bevestigd horen.

Omdat in de tekst in de overall_header wordt gesuggereerd dat het handig is alle definities te verwijderen, als het CSS aktief gemaakt is, kwam ik op het lumineuze idee om die inklusief de verwijzingen naar de variabele in het CSS te kopieren.

Dat werkt van geen kanten! Mijn forum, dat gelukkig nog niet publiek is, vertoonde plotseling zwarte tekst op een diepblauwe achtergrond en meer van dat fraais.

Uiteindelijk heb ik met een uitdraai van theme_info ernaast alle aanpassingen in harde gegevens in het CSS doorgevoerd. Volgens mij heb ik daardoor het stijl management buiten spel gezet (behalve daar, waar geen overall_header boven staat, zoals in het admin panel).

Lacuna

Bericht door Lacuna » 05 dec 2005, 11:34

Ik zit dus ook met een stukje van die cellpic, het laatste aan de rechterkant blijft wit terwijl dat een soort paars worden
Het is wel al in het css bestand veranderd en daar staat het goed :s dus ja misschien weten jullie wat ik precies nog moet veranderen?

seepaert
Contacteer:

Bericht door seepaert » 05 dec 2005, 13:22

Kan het zijn dat de breedte van de cellpic niet voldoende is? Door de lengte van de Nederlandse taal worden twee kolommen breder dan de ingestelde breedte.

Verander je taal even naar English en kijk of het probleem over is.

Ik moet het zelff trouwens ook nog aanpassen.

Lacuna

Bericht door Lacuna » 05 dec 2005, 13:34

Je hebt nog gelijkt ook, maar kan ik dat ook oplossen met de nederlandse?
Want ik wil graag alles in het nederlands hebben, want ik ben namelijk erg slecht met de engelse taal

seepaert
Contacteer:

Bericht door seepaert » 05 dec 2005, 16:32

Ik heb het plaatje geopend in Photoshop en daar de afbeeldingsgrootte verbreed tot 350 pixels. Op mijn forum is dat voldoende.

Ik had het verloopje overigens zelf gemaakt en dus ook in .PSD bewaard. Je kunt een JPG niet eindeloos openen en bewaren, de kwaliteit wordt dan steeds minder.

In subSilver valt het niet op omdat de cellpic daar wegloopt naar de achtergrondkleur..

Lacuna

Bericht door Lacuna » 05 dec 2005, 16:54

Hij doet het bij mij nog niet
Welke moet ik veranderen?
Ik heb nu cellpic1 gedaan, maar het kan ook 3 zijn natuurlijk

seepaert
Contacteer:

Bericht door seepaert » 05 dec 2005, 17:16

In subSilver en daarop gebaseerde templates is het cellpic2.jpg

de cellpic gifjes zijn voor de balken en herhalen zich over de volle breedte.

Lacuna

Bericht door Lacuna » 05 dec 2005, 17:36

hij doet het bij mij nog niet
ik heb het ondertussen al op 850 pixels staan maar helpt niks
nou ja ik zie wel hoe dit opgelost kan worden
wel bedankt he

Lacuna

Bericht door Lacuna » 06 dec 2005, 20:39

Ik zou het toch fijn vinden als iemand hier een oplossing voor heeft, ik heb van alles geprobeert maar niks helpt

JaHoe

Bericht door JaHoe » 18 dec 2005, 14:05

ik heb ook een klein stukje achtergrond kleur nog terwijl celpic2 daar zou moeten zitten. Heb nog niet het aantal pixels van celpic2 gewijzigd in photoshop, heb inderdaad taal op nederlands staan, niet aan gedacht dat dat invloed zou hebben hierom.

Gesloten