Logo wijzigen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
miles

Logo wijzigen

Bericht door miles » 21 okt 2003, 10:43

Hallo,

Ik heb sindskort ook phpBB2 geinstalleerd en het werkt mooi!
Ik heb alleen een vraag.
Kan ik het logo van phpBB links boven in beeld ook wijzigen?
Ik kan namelijk de code ervan niet vinden in de bron of ik zoek niet goed genoeg.

Groeten Miles

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 21 okt 2003, 10:47

overall_header.tpl

daar staat de code bescchreven
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Podium4

Bericht door Podium4 » 21 okt 2003, 10:50

De functie zoeken zit niet voor niks op het forum!!!

Deze vraag is al zo vaak gesteld....
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

miles

Bericht door miles » 21 okt 2003, 10:55

OK srry hoor,

Maar goed ik kan het stuk dat erover gaat niet vinden in dat bestand.
Ik open het met Dreamweaver.

Podium4

Bericht door Podium4 » 21 okt 2003, 10:57

miles schreef:OK srry hoor,

Open het alsjeblieft met kladblok voor je het bestand naar z'n mallemoer helpt... dan vind je het wel...

logo_phpBB.gif

miles

Bericht door miles » 21 okt 2003, 11:01

Tja, eigenlijk dom van me,
Heb niet gezocht op die naam.

Heb het wel gevonden bedankt!!

DaMnNaTiOn
Contacteer:

Bericht door DaMnNaTiOn » 21 okt 2003, 13:55

Ikzelf gebruik EditPlus2, zeer goed.
lastmodified.net

Aeolus

Bericht door Aeolus » 21 okt 2003, 18:16

podium4 schreef:
miles schreef:OK srry hoor,

Open het alsjeblieft met kladblok voor je het bestand naar z'n mallemoer helpt... dan vind je het wel...

logo_phpBB.gif
ik open alles al tijden in dreamweaver, niks mis mee, werkt stukken beter dan kladblok zelfs ;)
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

Podium4

Bericht door Podium4 » 21 okt 2003, 21:11

Oke op zich is er niks mis met dreamweaver deze heeft namelijk wel veel voordelen boven kladblok omdat ie de code beter laat zien.... alleen is het niet aan te raden voor beginners omdat ze dan zelf dingen gaan veranderen die helemaal niet kloppen, is namelijk erg verleidelijk in dreamweaver vanwege al die mooie functies.... op die manier kun je een bestand goed naar de mallemoer brengen....

miles

Bericht door miles » 22 okt 2003, 08:05

Dat ben ik met je eens, maar zo snel verander ik niet iets. Vaak zorg ik er zelfs voor om een kopie te hebben van het bestand, zodat ik die weer terug kan zetten als het fout gaat.

Chris de Boden

T

Bericht door Chris de Boden » 01 nov 2003, 07:42

IK persoonlijk vindt het een zwak punt van het phpbb systeem dat het niet standaard te wijzigen is.
Bij een hoop forum systemen is het standaard te wijzigen, jammer dat je bij phpbb de code diep in moet duiken.

BTW acht ik de kans klein dat je met dreamweaver de code verprutst, dreamweaver maakt schone html code en ik ben er achter gekomen dat de overall_header template niks anders is dan html, maar het blijft wel ff opletten geblazen natuurlijk. Ik heb mijn imagemap met een grafische editor gemaakt, met wat handwerk heb ik het tot een mooie mod gemaakt :)

Podium4

Re: T

Bericht door Podium4 » 01 nov 2003, 15:47

Chris de Boden schreef:IK persoonlijk vindt het een zwak punt van het phpbb systeem dat het niet standaard te wijzigen is.
Bij een hoop forum systemen is het standaard te wijzigen, jammer dat je bij phpbb de code diep in moet duiken.
Niet standaard te wijzigen? het is open-source je mag alles wijzigen wat je maar wilt....
Trouwens zo diep hoef je niet in de code te duiken, het is een template bestand met inderdaad puur html erin dus makkelijk te wijzigen

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 01 nov 2003, 16:16

mmmmmmmm

al aan de optie gedacht om gewoon het logo bij de images op te zoeken
je eigen logo de zelfde naam geven en dan gewoon het bestaande te overschrijven, geen edit werk nodig dan, tenzij je wilt dat het op een andere positie komt of een andere bestand extensie gebruikt
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Chris de Boden

Bericht door Chris de Boden » 03 nov 2003, 00:16

podium4 schreef:
Chris de Boden schreef:IK persoonlijk vindt het een zwak punt van het phpbb systeem dat het niet standaard te wijzigen is.
Niet standaard te wijzigen? het is open-source je mag alles wijzigen wat je maar wilt....Trouwens zo diep hoef je niet in de code te duiken, het is een template bestand met inderdaad puur html erin dus makkelijk te wijzigen
Ik bedoelde het anders:
Ik bedoelde dat het handiger zou zijn om het logo in het admin paneel te kunnen wijzigen zonder de tpl file aan te hoeven passen, dit zou een handige optie zijn voor diegene die niet zo'n held zijn in het editten van de code en genoegen nemen met wat een phpbb forum standaard aanbied.

Met "diep in de code duiken" doel ik op de doelgroep die niet zou kunnen, mogen en of willen editten of er helemaal de ballen van snappen.

rinzwind

Bericht door rinzwind » 27 jan 2004, 09:53

Chris de Boden schreef:
podium4 schreef:
Niet standaard te wijzigen? het is open-source je mag alles wijzigen wat je maar wilt....Trouwens zo diep hoef je niet in de code te duiken, het is een template bestand met inderdaad puur html erin dus makkelijk te wijzigen
Ik bedoelde het anders:
Ik bedoelde dat het handiger zou zijn om het logo in het admin paneel te kunnen wijzigen zonder de tpl file aan te hoeven passen, dit zou een handige optie zijn voor diegene die niet zo'n held zijn in het editten van de code en genoegen nemen met wat een phpbb forum standaard aanbied.

Met "diep in de code duiken" doel ik op de doelgroep die niet zou kunnen, mogen en of willen editten of er helemaal de ballen van snappen.
Die personen hoeven helemaal niet in de broncode te komen. Nog sterker: ik zou voor pixs sowieso niet de tpl's aanpassen maar in ../images kijken en daar de org pixs renamen en eenzelfde maken met dezelfde afmetingen.

koivectra

logo

Bericht door koivectra » 14 mar 2004, 22:25

hallo allemaal ik wil die logo veranderen van phpbb die links boven in het beeld staat hoe moet ik dat doen en met wat voor program

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 14 mar 2004, 23:26

Ehhr, het antwoord staat op de vorige pagina. :shock:

Kom je er nog niet uit? Kijk dan eens rond bij Afbeelding Zoeken. Deze vraag is namelijk al 100 keer eerder gesteld. :bier:

Gesloten