Profile Control Panel geeft GROOT Probleem Met Mijn Forum!

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
djdadevil
Contacteer:

Profile Control Panel geeft GROOT Probleem Met Mijn Forum!

Bericht door djdadevil » 29 aug 2005, 00:36

Wat is het probleem? Omschrijving volgt hieronder!
Wanneer ontstond het probleem? Nadat ik de Profile Control Panel Mod heb geinstalleerd
Adres van je forum: Wil ik nog niet melden! (onderstaand plaatje zegt voor dit probleem genoeg)
Geïnstalleerde mods:
- Admins Not Disabled v101a Mod
- Ip only by admin Mod
- topic calendar v101 Mod
- attachments v2314 Mod
- prevent reply notifications to unauthorized users v105 Mod
- printer topic v108 Mod
- register ip by registering v101 Mod
- remove cookies v101 Mod
- topic permissions v111 Mod
- users set posts topics v101 Mod
(De exacte volgorde van installatie weet ik niet meer, weet dat ik de volgende echter het laatst heb gedaan!)
- profilcp v200-1 Mod (en hier gaat het fout!)
Huidige template: subRed (eigen stijl gebaseerd op SubSilver maar dan in de kleuren rood, verder alles hetzelfde!)
phpBB versie: 2.0.17
Host: eigen host (digitalus.nl)
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? ja die PCP mod wat me het probleem geeft
Heb je gezocht naar een antwoord? Ook, probleem is voorzover ik heb gezien bij niemand bekend, heb op forum van de maker van deze mod zelfde vraag staan, maar tot nog toe geen goede respons!

het probleem:

Nadat ik de Profile Control Panel Mod (afg. PCP) heb geinstalleerd heb ik een vreemd probleem... het zit zo, als ik een forum open, daar een topic, en daar dan de posts van wil zien krijg ik bij al mijn berichten het volgende te zien:
Afbeelding

Ik ben geen 'PHP/MySQL-programmeur' (meer een 'Flash-programmeur' als ik het al zo mag noemen!) en kan dus niet veel van het specifieke van het probleem vertellen... ik kan alleen melden dat ik wel weet dat de berichten in de database worden opgenomen, en bij een nieuw reply op een topic daaronder wel goed worden weergeven... daaruit concludeer ik dus dat ergens iets in mijn 'viewonline.php' en/of 'viewtopic.php' en/of 'eventueel meerdere files die ik niet weet wat er mee te maken hebben' fout zit....

om het verhaal dan compleet te maken (je kunt dit overigens misschien ook even nalezen op het forum van de makers in dit topic van deze mod!) Ik heb vanuit een back-up met alle andere mods (m.u.v. de PCP-mod dan uiteraard!) de PCP mod opnieuw geinstalleerd... door zeg maar steeds een file aan te passen, te uploaden, en te testen... op een gegeven moment loopt het zoals het plaatje aangeeft als ik '/includes/constants.php' aanpas en upload, van daar uit komen alle berichten er zo uit te zien, eerste redenering was, daar zit iets fout, maar mijn 2de gedachte is, ik weet het niet zeker, kan dat zijn, kan 1 van de view-files zijn, kan ieder andere file zijn! M.a.w. ik weet het niet!

Kan iemand me misschien hier van nuttige informatie voorzien???? Ik probeer alles om dit te fixen en om te voorkomen dat ik helemaal opnieuw moet beginnen (en dat, 1) ik heb daar nu niet echt de tijd meer goed voor met school/werk/hobby's/privé-leven, en 2) ik moet alle mods 2x doen, 1 voor mijn eigen stijl, en 2 omdat ik een 2 talig forum gebruik!). Dat doe ik dus niet 123! Vragen, requests, php-codes, stel ze hier... ik probeer daar dan zsm op te antwoorden in de hoop dat ik hier een oplossing voor krijg! Ergens zit er iets niet goed denk ik!!! (Denk namelijk niet dat het zozeer met incompatabiliteit van mods te maken heeft!)

Alvast bedankt en

M.v.g.

Mark
aka DJ Da Devil
Don't Stop That Body Rock, Don't Stop That Party!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 29 aug 2005, 08:28

Geef ten eerste ook is een forum adres, dan kunnen wij zelf het zien. Loop de bestanden viewtopic en viewforum zelf ook nog eens na, of je daar geen fouten hebt gemaakt, en kijk een of je in de database of de oude berichten daar nog instaan. Als je op quote drukt, zie je dan nog wel het vorige bericht dat je quote?

djdadevil
Contacteer:

Bericht door djdadevil » 29 aug 2005, 11:33

paulus schreef:Geef ten eerste ook is een forum adres, dan kunnen wij zelf het zien. Loop de bestanden viewtopic en viewforum zelf ook nog eens na, of je daar geen fouten hebt gemaakt, en kijk een of je in de database of de oude berichten daar nog instaan. Als je op quote drukt, zie je dan nog wel het vorige bericht dat je quote?
Ik kan die bestanden wel gaan na-lopen, maar dan zou ik de helft toch niet snappen! En dat, ik weet wel iets van PHP, maar ik ken LANG niet alle functies en combinaties! Dus of er ergens een komma wel of niet thuis hoort zou ik dus niet weten, en om dat uit te gaan zoeken is wel erg veel werk als je begrijpt wat ik bedoel. En ja de berichten staan in de database... als ik echter in het bericht wat in bovenstaand plaatje staat op quote klik (en dat is bij alle berichten zo, want ze zien er nu zo allemaal uit) dan krijg ik de volgende melding: 'Er is geen PostID opgegeven'... klik ik echter op 'Nieuw antwoord', dan staat beneden 'het veld van reageren' zeg maar, wel gewoon de normale lay-out van desbetreffend topic...

Dan het forum adres, dat geef ik nog ff niet, het komt op http://forum.djdadevil.nl & http://forum.djdadevil.com (en op de .nl host ik eigenlijk, de .com is puur referrer) maar staat nu in test-fase in een andere map, en om nog ff te voorkomen dat gebruikers e.d. zich aan gaan melden en dat ik die dus al moet gaan beheren geef ik dat exacte adres nog ff niet (maar then again, als je ff logisch nadenkt dan snap je ook wel waar hij misschien zou kunnen zitten ;))

Hoop dat hier meer reply's komen, ik zit al bijna 1 week met dit probleem, en het begint irritant te worden!

M.v.g.

Mark
aka DJ Da Devil

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 29 aug 2005, 11:39

Tja, ik moet het toch echt zelf zien. Ik kan niet zo zien wat het is, zonder het forum te zien. Dus heb toch echt een link nodig, je kan hem eventueel via PM sturen ;)

djdadevil
Contacteer:

Bericht door djdadevil » 29 aug 2005, 11:45

Alrighty, in je PM-box dan, meld maar aan e.d. kun je zien wat ik bedoel!
btw, forum topics die er staan zijn eigenlijk bedoeld voor als de release plaatsvind.... ;) btw niks hacken heh! mag dan wel geen php/mysql-programmer zijn, maar ben wel ICT beheerder en Netwerkbeheerder, (EDIT: & CISCO Certified Network Associate, was die als officiele erkenning van mijn 'beroep' vergeten hehe) als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Laatst gewijzigd door djdadevil op 29 aug 2005, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 29 aug 2005, 11:51

Dis wel vreemd. Je hebt de sql install ook helemaal uitgevoerd? En kan je viewtopic.php eens in een tekstbestand geven?

djdadevil
Contacteer:

Bericht door djdadevil » 29 aug 2005, 11:55

Jah, heb alle SQL opdrachten ook uitgevoerd in PHPmyAdmin. Anders zou de rest van de PCP-mod niet werken (en dat doet hij wel!), en viewtopic in txt formaat; hier
Géén probleem, kijk maar eens!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 29 aug 2005, 12:19

Ik kan zo gauw het probleem niet vinden. Ik zal er vanavond, wanneer ik thuis ben, ernaar kijken :)

djdadevil
Contacteer:

Bericht door djdadevil » 29 aug 2005, 12:45

paulus schreef:Ik kan zo gauw het probleem niet vinden. Ik zal er vanavond, wanneer ik thuis ben, ernaar kijken :)
Dat zou ik erg waarderen, en als er inderdaad zoals je denkt een fout in zit, en je kunt me vertellen hoe te fixen, en dat dat dan DÉ oplossing is, heel erg bedankt dan, ik kijk hier zeker nog een aantal keren deze dag!
Hoop het dan zsm opgelost te hebben... kan ik nog 1 mod installeren (kleintje!), en dan het forum eindelijk publiekelijk releasen!

Thnx alvast!

Bee

Bericht door Bee » 29 aug 2005, 16:24

Ik denk dat er een def ontbreekt in een map. Het probleem zit, vermoed ik, in profilcp/def/def_usermaps.php

Verwijder die, en upload er een uit een nieuw pakket van de mod.

Hierop kwam ik door dit topic te lezen van jezelf: http://rpgnet.clanmckeen.com/demo/viewt ... highlight=
... Maar ik modereer (nog) niet.

djdadevil
Contacteer:

Bericht door djdadevil » 29 aug 2005, 18:19

bee schreef:Ik denk dat er een def ontbreekt in een map. Het probleem zit, vermoed ik, in profilcp/def/def_usermaps.php

Verwijder die, en upload er een uit een nieuw pakket van de mod.

Hierop kwam ik door dit topic te lezen van jezelf: http://rpgnet.clanmckeen.com/demo/viewt ... highlight=
Nopez, helpt niks, en andere packs??? ik heb de laatste versie van de mod, en heb de changelogs van oudere versies van die mod eens bekeken, nergens wordt; 'profilecp/def/def_usermaps.php' aangeduid als nieuw, of aangepast, daar ligt het denk ik dus niet aan.... ik denk nog steeds eerder in mijn 'viewtopic.php', maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten! Ik wacht even de resultaten af van Paulus, (hij is php programmeur als ik dat zo kan opmaken uit zijn website!)... maar ik persoonlijk denk niet dat hem daar in die 'profilecp/def/def_usermaps.php' een fout zit... en ik heb de file opnieuw ge-upload, (door de mod nog eens te downloaden op het forum van de maker, en vanuit die zip die file nog eens te uploaden!), helpt niet...

Ik wacht dus met smart op het 'onderzoek' van paulus, aangezien ik denk dat hem daar hoogstwaarschijnlijk de fout in zit... maar toch bedankt voor de tip! Hoop het alsnog snel opgelost te krijgen!

Bee

Bericht door Bee » 29 aug 2005, 18:56

Met nieuwste versie bedoel je toch niet per ongeluk de eeuwige betaversie 2.1.0 toch?
... Maar ik modereer (nog) niet.

djdadevil
Contacteer:

Bericht door djdadevil » 29 aug 2005, 19:01

bee schreef:Met nieuwste versie bedoel je toch niet per ongeluk de eeuwige betaversie 2.1.0 toch?
Nee haha, aan béta's doe ik niet ;), de nieuwste versie in de vorm van versie 2.0.0.-release 1 ;) das de nieuwste versie, en niet de béta ;) dus dat wist ik wel ;) wacht nog op antwoordt van Paulus ;) hoop dat hij mij met de verlossing kan antwoorden :)

Thnx anyway again!

djdadevil
Contacteer:

Bericht door djdadevil » 29 aug 2005, 23:36

Al succes gehad Paulus??? Ik zou het zeer graag willen weten, aangezien alle andere oplossingen tot nog toe nog tot niks goeds hebben geleid.

Ik hoor het graag zsm hier! Ook als je niks gevonden zou hebben! Maar take your time, want ik weet maar al te goed, 1 komma ergens fout, en je bestand is f*ck*d *p! Maar goed... ik heb morgen school, en zodra ik thuis ben, al ik hier weer kijken!

Thnx alvast mocht je de oplossing hebben Paulus!!!

M.v.g.

Mark
aka DJ Da Devil

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 30 aug 2005, 09:39

Ik vermoed dat ik het weet:
verander(In viewtopic.php):

Code: Selecteer alles

for($i = 0; $i < $total_posts; $i++)
//-- mod : profile cp ------------------------------------------------------------------------------
//-- add
	$author_panel = '';
	$postrow[$i]['user_friend']		= $buddys[ $postrow[$i]['user_id'] ]['buddy_friend'];
	$postrow[$i]['user_visible']	= $buddys[ $postrow[$i]['user_id'] ]['buddy_visible'];
	$postrow[$i]['user_my_friend']	= $buddys[ $postrow[$i]['user_id'] ]['buddy_my_friend'];
	$postrow[$i]['user_my_ignore']	= $buddys[ $postrow[$i]['user_id'] ]['buddy_my_ignore'];
	$postrow[$i]['user_online']		= ( $postrow[$i]['user_session_time'] >= (time()-300) );
	$postrow[$i]['user_pm'] = 1;

// sig
	if (!$userdata['user_viewsig'] || !$postrow[$i]['user_allow_sig'])
	{
		$postrow[$i]['user_sig'] = '';
	}

// get the panels
	$author_panel	= pcp_output_panel('PHPBB.viewtopic.left', $postrow[$i]);
	$buttons_panel	= pcp_output_panel('PHPBB.viewtopic.buttons', $postrow[$i]);
	$ignore_panel	= pcp_output_panel('PHPBB.viewtopic.left.ignore', $postrow[$i]);
	$ignore_buttons	= pcp_output_panel('PHPBB.viewtopic.buttons.ignore', $postrow[$i]);
//-- fin mod : profile cp --------------------------------------------------------------------------
{
In

Code: Selecteer alles

for($i = 0; $i < $total_posts; $i++)
{
//-- mod : profile cp ------------------------------------------------------------------------------
//-- add
	$author_panel = '';
	$postrow[$i]['user_friend']		= $buddys[ $postrow[$i]['user_id'] ]['buddy_friend'];
	$postrow[$i]['user_visible']	= $buddys[ $postrow[$i]['user_id'] ]['buddy_visible'];
	$postrow[$i]['user_my_friend']	= $buddys[ $postrow[$i]['user_id'] ]['buddy_my_friend'];
	$postrow[$i]['user_my_ignore']	= $buddys[ $postrow[$i]['user_id'] ]['buddy_my_ignore'];
	$postrow[$i]['user_online']		= ( $postrow[$i]['user_session_time'] >= (time()-300) );
	$postrow[$i]['user_pm'] = 1;

// sig
	if (!$userdata['user_viewsig'] || !$postrow[$i]['user_allow_sig'])
	{
		$postrow[$i]['user_sig'] = '';
	}

// get the panels
	$author_panel	= pcp_output_panel('PHPBB.viewtopic.left', $postrow[$i]);
	$buttons_panel	= pcp_output_panel('PHPBB.viewtopic.buttons', $postrow[$i]);
	$ignore_panel	= pcp_output_panel('PHPBB.viewtopic.left.ignore', $postrow[$i]);
	$ignore_buttons	= pcp_output_panel('PHPBB.viewtopic.buttons.ignore', $postrow[$i]);
//-- fin mod : profile cp --------------------------------------------------------------------------

djdadevil
Contacteer:

Bericht door djdadevil » 30 aug 2005, 15:52

Hey Paulus, ik weet niet hoe je het geflikt hebt, maar jezus man, ENORM bedankt! het werkt inderaad!!!! :D:D:D HARDTELIJK DANK!!! Als ik weer eens een probleem heb... Dan post ik het gewoon hier, tenminste iemand die me kan helpen!

THANK YOU VERY VERY MUCH!!!!

m.v.g.

Mark
aka DJ Da Devil

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 30 aug 2005, 16:10

je had een klein dingetje op de verkeerde plaats geplakt, zo gevonden :P

djdadevil
Contacteer:

Bericht door djdadevil » 30 aug 2005, 17:10

paulus schreef:je had een klein dingetje op de verkeerde plaats geplakt, zo gevonden :P
Ja ik zag het verschil. de opening (in de vorm van { ) stond boven inplaats van onder het toegevoegde, heb je inderdaad snel gezien ;) Hoop dat je er dus ook niet al te veel tijd aan kwijt bent geraakt! Ik ben in ieder geval heel blij ermee! Kan ik weer verder :)

Thanks again, en wie weet, als ik weer eens hulp nodig heb, dan post ik hier wel weer denk ik ;) (en als ik andere kan helpen en dat zie, doe ik dat natuurlijk ook graag!) Maar goed, thanks again!

Met zeer vriendelijke groet,

Mark
aka DJ Da Devil

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 30 aug 2005, 17:11

Het was 5 minuten, tussen 2 slokken koffie door :D

djdadevil
Contacteer:

Bericht door djdadevil » 30 aug 2005, 17:24

paulus schreef:Het was 5 minuten, tussen 2 slokken koffie door :D
LoL, jah als je zo'n getraind oog met php hebt, dan kan je dat niet ontgaan, zo'n oog ga ik vast en zeker ook nog wel krijgen naarmate ik me in de toekomst wat meer bezig ga houden met PHP/MySQL (als ik daar naast mijn studie Informatie Dienstverlening Management en werk en neven-werk de tijd voor kan vinden hehe...)

Gesloten