Forum icoontjes (nieuwe berichten etc.) niet zichtbaar

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Cliff

Forum icoontjes (nieuwe berichten etc.) niet zichtbaar

Bericht door Cliff » 09 sep 2012, 13:49

• Adres van je forum: http://www.housebeats.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:Mixxmag template, rokBB3
    Wanneer ontstond het probleem?Vanaf het begin
    phpBB versie:3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? RokBB module aangemaakt en overal_header aangepast
    Wat is het probleem?
Met het mixxmag template zijn de forum icoontjes (imageset) niet zichtbaar. Hiermee bedoel ik de icoontjes die zichtbaar zouden moeten zijn in het forumoverzicht (nieuwe ongelezen berichten etc)
Alleen met Google Chrome, zijn de icoontjes zichtbaar, maar verdwijnen dan weer na een seconde.

Wat kan het probleem zijn?

Mvg,
Cliff

David
Contacteer:

Re: Forum icoontjes (nieuwe berichten etc.) niet zichtbaar

Bericht door David » 09 sep 2012, 17:50

Ik heb eens eventjes gekeken voor je, de forumicoontjes zijn in principe wel aanwezig. Alleen de forumicoontjes woorden door een fout in je template verkeerd opgeroepen. Als ik met de rechtermuisknop op de plaats waar het icoontje hoor te staan klik en dan kies voor achtergrondafbeelding bekijken dan krijg je dit:

http://www.housebeats.nl/forum//styles/mixxmag_style9/imageset/forum_unread.gif

Dat zou in principe moeten zijn:

http://www.housebeats.nl/forum/styles/mixxmag/imageset/forum_unread.gif

Ergens gaat er dus iets verkeerd als ik in de broncode van je website kijk zie ik onderstaand script staan:

Code: Selecteer alles

<script type="text/javascript">
window.addEvent('domready', function() {
  var newImagePath = './/styles/mixxmag_style9/imageset/'; // remember to add the ending forward slash
  var classToSearch = '.icon';

var els = $$(classToSearch);
  if (els.length) {
    els.each(function(el) {
      var bg = el.getStyle('background-image'), newBg, imgSource;
      bg = bg.replace('")', '').replace(")", '');
      var tmp = bg.split('/');
      imgSource = tmp[tmp.length - 1];
      el.setStyle('background-image', 'url('+newImagePath+imgSource+')');     
    });
  }
});
</script>
Het script zegt mij eerlijk gezegd niks, weet ook niet helemaal zeker of het er standaard wel in hoort! Heb jij het er toevallig zelf ingezet?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Cliff

Bericht door Cliff » 09 sep 2012, 19:28

Thanks voor je reactie David!
Heb het er niet zelf in gezet, maar zal ongetwijfeld ergens in het Mixxmag template verwerkt zijn.

Waar kan ik dit stukje vinden, in welk php/html bestand?

EDIT:

Heb het stukje gevonden in overall_header
Spoiler: bekijk

var newImagePath = '{ROOT_PATH}/styles/mixxmag_style{MIXX_STYLE_NUM}/imageset/'; // remember to add the ending forward slash

if (els.length) {
    els.each(function(el) {
      var tmp = bg.split('/');
    });
  }
});
</script>
Ik heb dus de eerste "/" weggehaald en zie nu dit in mijn paginabron staan:
Spoiler: bekijk

var newImagePath = './styles/mixxmag_style9/imageset/'; // remember to add the ending forward slash

if (els.length) {
    els.each(function(el) {
      var tmp = bg.split('/');
    });
  }
});
</script>
Maar helaas zonder resultaat. Heb nog steeds hetzelfde probleem. :(

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 09 sep 2012, 22:14

Het probleem met de Rockettheme stijlen is dat ze nogal sterk afwijken van de gebruikelijke phpBB stijlen. Bovendien zijn de Rockettheme stijlen niet vrij beschikbaar. Daarom is de eerste lijn van support voor deze stijlen de support van Rockettheme zelf.
Aangezien de stijlen sterk afwijken en ik (wij) niets kunnen testen of controleren, is het bijna onmogelijk om bij problemen met die stijlen te helpen.

Ik denk dat ik wel aanwijzingen kan geven, waarmee het nu voor jou gaat werken, maar ik denk dat bij een jusite installatie, configuratie, instellingen van de stijl het zonder wijzigingen in de code ook zou moeten kunnen werken. Voor dat laatste zul je of heel zorgvuldig de installatie instructies moeten lezen of ondersteuning zoeken bij iemand die de stijl zelf heeft en/of kennis heeft van de stijl.

Als je toch de snelle en misschien niet de fraaiste oplossing wilt hebben, dan kun je één van de volgende twee dingen doen:
  • In het stukje script de volgende aanpassing doen

var newImagePath = '{ROOT_PATH}/styles/mixxmag_style{MIXX_STYLE_NUM}/imageset/'; // remember to add the ending forward slash

vervangen door

var newImagePath = '{ROOT_PATH}styles/mixxmag/imageset/'; // remember to add the ending forward slash

of
  • De foldernaam van de stijl wijzigen van mixxmag in mixxmag_style9 en deze wijziging eveneens doorvoeren in /styles/mixxmag/style.cfg, /styles/mixxmag/template/template.cfg, /styles/mixxmag/theme/theme.cfg en /styles/mixxmag/imageset/imageset.cfg:

name = Mixxmag

vervangen door

name = Mixxmag_style9

Ik vermoed dat je niet de originele stijl bij Rockettheme gedownload hebt, maar een kopie ergens vandaan gekregen hebt. Ik zag dat er instellingen ontbreken in bestanden, die mogelijk de oorzaak zijn voor je probleem. Ik kan echter niets met zekerheid zeggen en ook niet wat er precies mist, omdat ik de stijl niet tot mijn beschikking heb en niet ken.

Tot slot nogmaals, de stijl is voor phpBB 3.0.4, terwijl je forum 3.0.11 is. De versies voor stijl en forum moeten met elkaar overenkomen. Als dat niet zo is, zitten er zonder twijfel meer problemen.
HGN op phpbb.com

Gesloten