- Adres van je forum: http://marvelade.be/mnmforum
Event. modificaties op je forum: geen
Wanneer ontstond het probleem? rond 22 à 23 juni. Er is niets gebeurd toen waar ik weet van heb
phpBB versie: één van de laatste versies van PhpBB2 (2.0.22 of 2.0.23). Ik kan niet meer inloggen dus kan het ook niet meteen controleren
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
Wat is het probleem?
Hi Allemaal,
Ik zie dat ik hier alleen mar support meer kan krijgen voor PHPBB3, maar door de crappy MySQL service van One.com kan de upgrade neit gebeuren. De MySQL verbinding houdt niet lang genoeg stand om een groot forum om te zetten van 2 naar 3 (hun MySQL service crasht en herstart ongeveer om de halve minuut).
Het is ook meer een PHP-probleem, lijkt me.
Dus, het probleem en hoever ik al was geraakt:
Enkele dagen geleden stopte mijn forum plotseling met werken. Als je naar de URL gaat zie je er alleen nog een blanco pagina.
In index.php wordt er een spatie ge-echoo'd helemaal in het begin; die staat er nog steeds, dus ik ben begonnen met vanaf het begin van index.php echo's te zetten en op het frontend te kijken tot waar ik die echo's nog zag.
Op een zeker moment wordt er een include gedaan van common.php en daarin gaat het fout.
De code in common.php wordt uitgevoerd tot vlak voor het includen van /includes/db.php.
Code: Selecteer alles
.....
include($phpbb_root_path . 'includes/constants.'.$phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes/template.'.$phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes/sessions.'.$phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes/auth.'.$phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes/functions.'.$phpEx);
echo("<br>file /common.php | line 192"); // deze echo zie ik wel nog
include($phpbb_root_path . 'includes/db.'.$phpEx);
echo("<br>file /common.php | line 194"); // deze echo zie ik niet meer
.....
Als ik in deze file de volgende echo zet, helemaal aan het begin, dan zie ik die ook niet meer:
Code: Selecteer alles
<?php
echo("<br>file /includes/common.php | line 194"); // deze echo zie ik OOK niet meer
/***************************************************************************
* db.php
* -------------------
* begin : Saturday, Feb 13, 2001
....
Heeft er iemand enig idee wat er hier aan de hand is? Tips?
Met hartelijke dank voor alle ideeën en met vriendelijke groet,
Marvelade