foutmelding tabblad converteren en back-up terugzetten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
rhdevos

foutmelding tabblad converteren en back-up terugzetten

Bericht door rhdevos » 23 okt 2011, 11:03

• Adres van je forum: http://www.clientenraad-leek.nl/forum/
    Event. modificaties op je forum:geen tenzij een andere style een mod is
    Wanneer ontstond het probleem?na terugzetten back up
    phpBB versie:3

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nieuwe provider dus opnieuw installeren
    Wat is het probleem?
Het forum heeft prima gewerkt bij de vorige provider.
De installatie bij de nieuwe provider verloopt goed.
Na installatie krijg ik op het tabblad converteren een foutmelding:
General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]

Table 'crleek_forum.phpbb_config' doesn't exist [1146]

SQL

SELECT * FROM phpbb_config

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 175
CALL: dbal->sql_error()

FILE: install/install_convert.php
LINE: 135
CALL: dbal_mysql->sql_query()

FILE: install/index.php
LINE: 326
CALL: install_convert->main()

FILE: install/index.php
LINE: 203
CALL: module->load()
Ik probeer een back-up terug te zetten van 15-12-2009 maar ook dat lukt niet. Ik denk dat die back-up van een andere forumversie is. Ik weet niet welke. Ik heb dus de database op de webserver verwijderd, de forum software verwijderd op de server en maar weer opnieuw geupload en geïnstalleerd (misschien kan dit ook langs een andere weg sneller?)
Ik had alle mappen van het forum vlak voor de verhuizing naar de nieuwe provider gekopieerd naar mijn eigen PC maar realiseer me nu dat dat geen installatie back-up is. Mogelijk dat er voor jullie toch nog bruikbaar bestandjes in staan, waar je mij mee op het goede spoor kan zetten.

Ik ben een complete leek op dit gebied, ben al een paar dagen aan het stoeien met de installatie en de handleiding volgen, maar kom er niet verder mee.
Graag jullie hulp welke stappen ik nog kan ondernemen om het forum werkend te krijgen en als het even kan ook een back up te kunnen terugzetten.

Kevin
Contacteer:

Re: foutmelding tabblad converteren en back-up terugzetten

Bericht door Kevin » 23 okt 2011, 18:39

Heb je nu wel of niet een backup van je sql database? Dat is wel essentieel om je forum weer compleet terug te krijgen.

Als je die database hebt geïmporteerd bij je nieuwe host dan moet je de juiste gegevens ervoor invullen in het bestand config.php (ftp)
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

rhdevos

Bericht door rhdevos » 23 okt 2011, 19:49

Bedankt voor je reactie.
Ik heb het forum al een paar keer geïnstalleerd weer verwijderd, database weer verwijderd etc, omdat het terugzetten van een back-up maar niet lukt.
Ik heb een back-up met de extensie sql.gz. Dat is een back-up van 15-12-2009. Dit is mogelijk een versie die niet op phpBB3 past?
Het forum heb ik nu weer geïnstalleerd met genoemde foutmelding. Ik kom dus niet aan het terugzetten van een back-up toe. Eerder heb ik dat overigens wel geprobeerd (toen ik genoemde foutmelding niet had), maar lukte het me niet'; de backup had ik teruggezet in de store map, maar ook toen kreeg ik foutmeldingen.

Ik kan proberen alles weer te verwijderen en weer van begin af aan te beginnen om te kijken of ik weer een foutmelding krijg op het tabblad converteren.
(dat heb ik nu nog niet gedaan omdat ik hier een vraag had gesteld en dan ondertussen niet de situatie wil wijzigen).
Als je die database hebt geïmporteerd bij je nieuwe host dan moet je de juiste gegevens ervoor invullen in het bestand config.php (ftp)
ik kreeg van de webhoster een lijstje van gegevens (database naam, host, username en wachtwoord)na het aanmaken van een database. Die heb ik overgenomen bij de installatie van het forum.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 24 okt 2011, 20:24

Een backup van 2009 :roll: was dat van een phpBB2 of phpBB3 versie? omdat je later over converteren praat :roll:

Zo te horen uit je verhaal probeer je een backup te importeren via het beheerderspaneel, tja die gemaakte backups zijn vaker niet betrouwbaar gebleken en ook het importeren wil niet altijd lukken.

De beste methode is rechtstreeks maken en importeren en dat je via phpmyadmin bijvoorbeeld, dit programma vind je in het hostingpaneel van je website pakket en heb je gekregen van je host.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

rhdevos

Bericht door rhdevos » 25 okt 2011, 12:22

Oke. Dank voor je reactie wederom. Ik denk dat ik de backup van 2009 moet vergeten, weet niet welke versie dit is, maar het lijkt me inderdaad geen phpBB3. Ik ga nog maar eens aan het stoeien en vergeet de back-up. Gelukkig heb ik via een bevriende relatie een link gekregen (van het forum bij de "oude" webhoster) waar ik de forum onderwerpen nog heb kunnen bekijken en noteren.
Als ik toch weer tegen problemen aan loop, meld ik me wel weer.

rhdevos

Bericht door rhdevos » 26 okt 2011, 00:32

Voor de goede orde hier ook maar even het resultaat melden. Ik heb het forum compleet opnieuw opgezet en alles werkt naar behoren. Probleem niet met een back-up verholpen, maar het werkt wel weer gelukkig.

Gesloten