phpBB in professionele sfeer

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Coen

phpBB in professionele sfeer

Bericht door Coen » 06 dec 2006, 14:14

Geachte heren en dames,

Voor mij persoonlijk ben ik met een klein onderzoekje bezig, wat nu nog puur uit interesse is, maar mogelijk later uit te bouwen tot iets werkelijk bestaands. In mijn voorbeeld kun je phpBB makkelijk vervangen door een ander Open-source systeem, bijvoorbeeld Joomla!, het gaat om het idee niet om het systeem...

Stel je eens voor, je komt op een site van een bedrijf dat zich profileerd als zijnde een webhosting/webdesign bedrijf. De site ziet er prima uit en je krijgt een goede indruk van het bedrijf. Maar dan kijk je in de footer, daar staat een zinnetje wat je niet direct kunt plaatsen: "Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group". Je gaat wat klikken en zoeken en komt er achter dat het bedrijf een Open-source systeem heeft gebruikt en dus eigenlijk de site niet helemaal zelf heeft gemaakt.

Zou dit voor jou een afknapper zijn voor dat bedrijf? Of zou je er juist wel voor kiezen, omdat ze eerlijk zijn en omdat je niet eens meer (direct) kunt zien dat het ooit een phpBB-systeem was?

Alvast bedankt voor de mensen die er tijd voor nemen om serieus antwoord te geven, ik waardeer het enorm! :)

Met vriendelijke groet.

Probeer dit topic een beetje netjes te houden, liever geen flames over welk Open-source systeem beter is enzovoorts, daar gaat het namelijk niet over! ;)

Denskie War
Contacteer:

Bericht door Denskie War » 06 dec 2006, 14:16

Ik zou het net goed vinden.
Dat is beter dan een phpbb forum downloaden, compleet veranderen en die regel weghalen.
Zo zijn ze temminste wel eerlijk.
Verder heb ik dan ook geen problemen mee, ze zijn er voor de webhosting, dat betekend niet dat ze dan alle kennis moeten hebben om zelf een forum te maken
Afbeelding

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 06 dec 2006, 14:25

Hey die Coen :D

Nou wat ik er van vindt, ik zou het persoonlijk beter vinden als er stond mogelijk gemaakt door (iets in de nderlandse trendt)

Waarom?

Omdat het wat beter oogt voor een bedrijf in mijn ogen, ik zou er persoonlijk niet echt aan storen, een copyright is iets belangrijks wat moet blijven bestaan.

Als je opensource gebruikt weet de eindgebruiker ook een beetje dat de kosten onderdrukt kunnen worden "gratis" software.
En zo krijgt de persoon in kwestie ook een idee wat de software is, maar een bedrijf als "marktplaats" heeft het zelf helemaal verwijderd,
Omdat hun willen laten weten dat hun het zelf hebben gemaakt.
En dat zijn in mijn ogen "dieven"

De consument zal in mijn ogen geen rare bedenkingen hebben , of zwijfelen om bij iets aan te sluiten als het opensource is.
Gebruikers hebben liefst dat ze weten wat de software is, en zich er in kunnnen verdiepen.

Tenminste dat is wat ik tegenkom.

Dus eind conlusie.

ik zou me er persoonlijk niet een andere gedachten van hebben, ik zou het eerder op prijs stellen.

Dat was mijn mening, mocht er wat niet duidelijk zijn of vragen over deze mening hoor ik het graag :thumb:

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 06 dec 2006, 15:19

Iemand die webhosting wil zal of die software al kennen of zich er niet aan storen lijkt me. Trouwens ik denk dat weinig mensen dat lezen.

Ik denk niet dat het een negatieve factor is. Want de gebruikte scripts en de hosting zijn 2 totaal andere aspecten. Je hoeft niet per definitie een goede scripter te zijn om een goede hoster te zijn.
mocht er echter staan :
Powered by phpBB 2.0.19 © 2001, 2002 phpBB
dat is een andere zaak.

Coen

Bericht door Coen » 06 dec 2006, 15:57

Let er wel even op dat het een bedrijf is wat niet alleen webhosting aanbied, maar ook webdesign en scripting!

phpBB (of andere Opensource-systemen) worden alleen gebruikt voor de eigen site, sites voor klanten zijn wel gewoon eigen gemaakte sites, of het moet een expliciete wens zijn van de klant om bijvoorbeeld phpBB te gebruiken... :roll:

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 06 dec 2006, 16:01

Ik denk dat je bijvoorbeeld het voorbeeld (dubbel zinnig :shock: ) van "martkplaats" erbij kan pakken.
Waarom zouden hun hun copyright van phpBB verwijderen eigenlijk?
Ik denk dat ik het weet, maar ik wil ook o.a meningen van andere er over horen :)

Ene kant snap ik het maar aandere andere kant (lees mijn vorige bericht :P )

Lets dicuseer time :D

Coen

Bericht door Coen » 06 dec 2006, 16:04

Marktplaats doet het om de reden dat ze het zo willen laten lijken dat ze het zelf gemaakt hebben denk ik... :roll:

Ik vind dat ook niet kunnen, maarja wat doe je er tegen? :?

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 06 dec 2006, 19:10

Prophecy schreef:Let er wel even op dat het een bedrijf is wat niet alleen webhosting aanbied, maar ook webdesign en scripting!

phpBB (of andere Opensource-systemen) worden alleen gebruikt voor de eigen site, sites voor klanten zijn wel gewoon eigen gemaakte sites, of het moet een expliciete wens zijn van de klant om bijvoorbeeld phpBB te gebruiken... :roll:
Ja wel zelfde toepassing niet omdat iemand de macht en of kennis heeft dat hij ze moet gebruiken om aan te tonen dat hij een ander vakgebied kan goed zijn.

Coen

Bericht door Coen » 06 dec 2006, 22:12

Zou je die zin even nogmaals willen uitleggen? Kan hem niet helemaal volgen... :roll:

// EDIT: Even wat reacties op dit topic die ik via MSN ontving:
als die regel er staat wil niet zeggen dat die diensten die het bedrijf jou biedt gelijk slecht zijn
nee ja ik denk dat de meeste mensen die dus een site willen laten maken, dat allemaal niks zegt, mij dus ook niet.. dus ik zou op dat moment geen reden zien om niet met het bedrijf in zee te gaan. ja en zoud ik het wel weten dan weet ik niet wat ik zou doen. ik zou eerder in de portfolio kijke. dat zegt mij meero p dat moment.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 06 dec 2006, 22:45

wat of wie je bent en doet als dienst voor een persoon; maakt niet uit of je een goed iemand bent erin omdat je gebruik maakt van een opensource script. Beide zijn volledig van elkaar verschillend.

Coen

Bericht door Coen » 06 dec 2006, 22:46

Dus jij wilt in principe zeggen dat het je niet uit zou maken als een bedrijf dat webhosting/design/scripting verzorgd, gebruik maakt van Opensource-software?

desmarties
Contacteer:

Bericht door desmarties » 06 dec 2006, 23:01

Zou mij als "toekomstige" klant van zo'n bedrijf niks uitmaken als ze phpbb zouden gebruiken!
Ik kijk eerst naar de overzichtelijkheid. kom ik vlot aan heldere duidelijke informatie...wat bieden ze aan..in welke manier.....prijzen...mogelijkheden...ondersteuning...dat soort zaken vind ik belangrijk.

Ik denk trouwens dat veel mensen er niet op letten en waarschijnlijk ook niet weten waar die phpbb-link voor staat. Ik vind het wel beter/netjes als die copyright-link erbij staat!

Ook de snelhied van die site vind ik een punt..een hostingbedrijf met een moeilijk ladende site wekt weinig vertrouwen.

Salomon

Bericht door Salomon » 07 dec 2006, 08:10

En aangezien de meeste mensen hier phpBB beter vinden dan IPB (daar moet je toch voor betalen?) denk ik dat het 't bedrijf alleen maar zou promoten, als er tenminste het copyright staat.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 07 dec 2006, 13:06

Prophecy schreef:Dus jij wilt in principe zeggen dat het je niet uit zou maken als een bedrijf dat webhosting/design/scripting verzorgd, gebruik maakt van Opensource-software?
Jep, natuurlijk als je op IPB forums dezelfde vraag zou stellen krijg je natuurlijk een ander antwoord ...

Plaats reactie