Lees deze post goed door voor dat jullie eraan denken of willen de copyright weg te halen!!!
Het project Fully Modded deed complete premodded forums voor download openbaar stellen maar vergat een paar dingen!!!
Het is dus altijd belangrijk om de copyright te bewaren en daar te laten waar het hoort te staan!!!
Dit betekent niet dat je hele forum of site bezaaid moet zijn met copyrights maar laat de copyrights wel in hun waarde en ook in originele staat!!!
Verder dacht Fully Modded door hun project voor sale te zetten onder de copyrights uit te kunnen komen en dachten erdoor om een bedrag van $10 te rekenen dat hun onder de copyrights uit te kunnen komen!!!
Ze vergaten dat het hoofd project (phpbb) waar het op gebouwd is een volledige free source basis is en dat er geen profits (winsten of geld mee verdienen) mee mogen worden gemaakt!!!
Wat ze eigenlijk deden!!!
1: Ze gingen alle websites af deden alle mods downloaden, deden ze op hun project toevoegen en vergaten de credits erbij te zetten (doen ze nu nog niet!!!) !!!
2: Ze gebruik(t)en de images van Daz (Forum Images en doen ze in de download erbij zonder enige vorm van duidelijke herkenning erbij zetten!!!)
3: Nu willen ze er geld voor rekenen wat dus de hele phpBB comunity niet accepteerd!!!
Ok zover een korte samenvatting, voor meer referentie materiaal bezoek de links die ik hierboven heb gegeven!!!
Wat is dus belangrijk!!!
Dat is dus wat ik op mijn site ook doe!!!
1: Verwijder nooit copyrights of als je via een MOD een copyright toevoegen moet doe dit dan ook!!!
2: Geef altijd herkenning en erkenning aan de auteur van de MOD of creator!!!
3: Vraag altijd aan een auteur of aan een creator toestemming of je iets te download mag zetten ja of nee!!! (Dat doe ik op mijn site ook!!! Er komt nog een pagina waar ik alle mails en communicatie met andere autheurs neerzet!!!)
4: Freesource betekent niet altijd dat je iets zomaar mag hijacken (stelen, pub steeling hotlinking enzzzzz...) en op je eigen site mag zetten!!!
5: Een email of een PM naar de origeinele auteur doet dit wonder verrichten en is en kleine moeite, ik ken er maar weinig die dit niet toestaan!!!
6: Een MOD op jou site installeren mag wel maar je mag hem niet zo verder distrubiteren!!!
7: Last but not least!!!!
Als je toestemming krijgt om iets te publiceren moet je zelf ook in staan voor de support van de MODS!!!
Ik hoop dat ik wat dingen heb kunnen duidelijk maken nu!!!
Grtz Carlo Claessen
(die voor elke MOD op zijn site netjes toestemming vraagt en heeft gekregen!!!)