Ik denk dat ik topics alleen ga sluiten als het al in een ander topic aan de orde komt. Ik zal het dan nog even in gesloten toestand laten staan (een week ofzo) en dan verwijder. En natuurlijk bij topics die tegen de regels in gaan.
Een paar regels die ik hier niet heb zien staan, die ik wel prettig vind (beschouw het als tip):
swordfactsbenelux.nl schreef:Niet toegestaan zijn....
De volgende dingen worden niet toegestaan op dit forum. Indien je dit wel doet zullen maatregelen worden getroffen.Respecteer medegebruikers
- Discriminerende / racistische / beledigende of denigrerende taal
- Informatieverzoek over productie explosieven, drugs of giftige stoffen
- Illegale uitingen of verzoeken hierom
- Crossposting
Ofwel hetzelfde bericht in meerdere categorieën plaatsen om aandacht op te eisen.- Bumpen
Een eerdere post opnieuw onder de aandacht brengen zonder verdere toevoeging.- E-mail adressen in posts of onderschrift.
Antwoorden op posts moeten in de post zelf gebeuren en niet persoonlijk naar degene die de vraag stelt. Zo wordt alle informatie hier op het forum opgeslagen en heeft iedereen wat aan de discussie. Het voorkomt ook dat bots die op zoek zijn naar adressen voor spam jouw adres zien.- Spam
In zowel posts als signatures is het niet toegestaan commerciële, ideële of charitatieve meldingen te doen. Het noemen van een site als bronvermelding is natuurlijk geen probleem, het moet echter niet op promotie gaan lijken. Ook is het niet toegestaan via persoonlijke berichten of e-mail spam te versturen. Zie ook de art. 11 van de Telecommunicatiewet. Een verzoek tot vermelding op het forum of eventuele samenwerking kan worden gericht aan het beheer.
Je kans op een reactie wordt het grootst wanneer je zelf wat tijd stopt in het stellen van je vraag. Als jij hiervoor je best doet, zullen andere bezoekers ook hun best voor jou willen doen. Respecteer hen en de tijd die ze in het antwoord stoppen door voor een goede vraagstelling te zorgen (en je aan de regels te houden). Het is overigens ook niet netjes om een antwoord per mail te vragen, je dient zelf de moeite te nemen om te komen kijken naar een antwoord (als je je inschrijft krijg je overigens een mailtje wanneer iemand heeft gereageerd). Ook een opmerking als "snel een reactie aub" is uit den boze. Iemand reageert wel als hij een antwoord heeft. Iedereen heeft evenveel recht op aandacht!
Zie ook de doelstellingen van dit forum.