Guests & ip

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Faktory

Guests & ip

Bericht door Faktory » 18 mei 2004, 16:57

als ik in men admin paneel kijk, zie ik vaak staan dat er 1 of meerdere gasten online zijn. De gasten hebben een ander ip dan de members online dan, maar bij die gasten staat dan soms dat ze aan het posten zijn, en ff later zie ik dan dat ze niet gepost hebben (ja gasten kunnen posten op mijn forum). Zijn dat dan geen unieke bzoekers of hoe zit dat juist ?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 mei 2004, 17:11

Als dat zo is proberen ze te posten. Stel je er maar niet zo veel bij voor. Ik zie wel eens dat een gast bij de prive berichten zit. :wink:

Faktory

Bericht door Faktory » 18 mei 2004, 17:14

kan toch niet ? ofwel :?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 mei 2004, 17:16

Als je op een forum browsed wordt om de minuut de gegevens waar je bent ververst.

Probeer maar eens op een forum 2 minuten niks (lees: geen pagina openen) te doen en er na op het privé berichten knopje te drukken en daarna naar de viewonline pagina. Waarschijnlijk sta je nu op 'bekijkt privé berichten'.

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 19 mei 2004, 01:22

Het kunnen ook bots van o.a. zoekmachines zijn die een link naar bijvoorbeeld posting.php tegen komen op een pagina die geindexeerd wordt. Die link (pagina) wordt dan ook bekeken door de bot. Dit hoeft niet te betekenen dat de bot ook daadwerkelijk iets met die pagina doet.
Zo kan het dus voorkomen dat je een gast hebt die z'n prive berichten bekijkt. Dit zou een bot kunnen zijn die probeert om de link naar privmsg.php te volgen (wat dus niet kan, want een bot is niet ingelogd). Je hoeft je dus in principe geen zorgen te maken, phpbb is vrij veilig :)
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

Gesloten