Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Speedyboy
-
Contacteer:
Bericht
door Speedyboy » 12 mei 2004, 21:31
2 beginnerproblemen
1.
Ik vind nergens de optie om bepaalde gebruikers te verwijderen. Er zijn sommige gebruikers die zich twee keer hebben geregistreerd en ik kan ze niet meer verwijderen. Moet ik via ban werken? Nee toch?
2.
Hoe kan ik gebruikers in groepen steken zodat een bepaalde groep alleen een onderwerp kan lezen en de anderen niet?
Help me a.u.b.
Bedankt op voorhand.
-
Webmaster2
-
Contacteer:
Bericht
door Webmaster2 » 12 mei 2004, 21:40
1.
ga naar admin paneel ==> Gebruiker beheer ==> management ==> *gebruiker die je weg wil* ==> naar onder gaan ==> "deze gebruiker verwijderen,, als je dat al weet kun je misschien zijn I.P. bannen...
2.
ga naar admin paneel ==> groep beheer ==> "maak nieuwe groep aan" ==> *uw groep* ==> dan "rechten" ==> *jouw groep* ==> dan de gebruikers kiezen die er in mogen

-
Speedyboy
-
Contacteer:
Bericht
door Speedyboy » 12 mei 2004, 21:52
1 werkt, bedankt daarvoor!!!
Maar bij twee, als ik een nieuwe groep maak, vraagt hij groepmoderator.
Wat moet ik daar invullen, moet het gesloten, verborgen of een open groep zijn?
Ik weet dat ik zaag !!

-
Roadster
Bericht
door Roadster » 13 mei 2004, 00:16
Ik heb net een nieuw forum opgezet en heb ( als test) twee mensen uit mijn omgeving zich laten registreren op dat forum met als usernaam hun eigen voornaam. Nadat deze personen zich al meerdere uren hadden geregistreerd, heb ik als admin de oorspronkelijke standaardnaam van de cookies gewijzigd in een gemakkelijk herkenbare naam. Nadien konden die twee proefpersonen zich niet meer inloggen en kwam de melding dat ofwel de username of het password niet goed waren.
Dus heb ik beide gebruikers op de hierboven omschreven wijze verwijderd. Dat is correct gegaan en heb ik mij ervan overtuigd, dat ze beide niet meer in de gebruikerslijst voorkwamen. Ze waren er beide netjes uit.
Daarna verzocht ik beide zich opnieuw met hun eigen voornaam opnieuw aan te melden, dat allemaal prima verliep. Maar toch kunnen zij niet meer inloggen en geeft de melding zoals hierboven weergegeven: dat de username e'/of password niet goed waren. Wat gaat hier mis?
Moet ik beide proefpersonen vragen om de cookies in hun browser eerst allemaal te verwijderen ? Is dat de oplossing?
Heel erg bedankt voor jullie gewaardeerde hulp !
-
WebSiteNet
-
Contacteer:
Bericht
door WebSiteNet » 13 mei 2004, 05:51
@Roadster: Je zegt het zelf al.
@speedyboy: De groeps moderator moet je gewoon zelf zijn. Die functie is bedoelt dat je een gewoon lid een groep kan laten beheren. En als de status op verborgen staat is hij niet te zien als moderator van een forum en als hij op open staat kunnen gebruikers er ook in komen door op een knop de drukken (ze moeten wel gevalideerd worden door die groep mod).
-
Hans Kamp
Bericht
door Hans Kamp » 13 mei 2004, 06:17
Webmaster2 schreef:1.
ga naar admin paneel ==> Gebruiker beheer ==> management ==> *gebruiker die je weg wil* ==> naar onder gaan ==> "deze gebruiker verwijderen,, als je dat al weet kun je misschien zijn I.P. bannen..
Ik zou persoonlijk alleen gaan bannen (zeker op zijn IP) als de persoon zich misdraagt en alle forumregels aan zijn laars lapt. Als een gebruiker zich twee keer registreert, verwijder ik gewoon de laatste naam, en laat ik dat aan de betrokken gebruiker weten.
Wat vinden jullie?
-
Roadster
Bericht
door Roadster » 13 mei 2004, 10:38
Hartelijk dank voor jullie snelle en goede advies. Wordt heel erg op prijs gesteld !