Profielopties weghalen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Headstrong
Profielopties weghalen
Ik wil wat opties in het profiel weghalen zoals tijdszone en forum taal.
Wat moet ik precies weghalen (en waar)?
Wat moet ik precies weghalen (en waar)?
-
Headstrong
Bijv. dit:
Moet dit worden:
Of moet er nog iets bij van td class, span class...
Code: Selecteer alles
<input type="text" class="post"style="width: 150px" name="aim" size="20" maxlength="255" value="{AIM}"/>Code: Selecteer alles
<input type="hidden" name="{L_AIM}" value="{AIM}"/>Nee;
dit moet
dit worden. 
<tr>
<td class="row1"><span class="gen">{L_AIM}:</span></td>
<td class="row2">
<input type="text" class="post"style="width: 150px" name="aim" size="20" maxlength="255" value="{AIM}" />
</td>
</tr>Code: Selecteer alles
<input type="hidden" name="aim" value="{AIM}"/>-
Headstrong
Je kunt die optie wegsnijden uit de profielen ja, en bijvoorbeeld vervangen voor
als je wilt dat alle leden altijd zichtbaar zijn. Een SQL query maakt het dan af:
<input type="hidden" name="hideonline" value="0"/>Code: Selecteer alles
UPDATE phpbb_users
SET user_allow_viewonline = 1;Ok , dan ga ik dat ff wijzigen , die optie komt er dan ook niet meer te staan als mensen registreren?? ( denk van nietmosymuis schreef:Je kunt die optie wegsnijden uit de profielen ja, en bijvoorbeeld vervangen voor
als je wilt dat alle leden altijd zichtbaar zijn. Een SQL query maakt het dan af:Code: Selecteer alles
<input type="hidden" name="hideonline" value="0"/>
UPDATE phpbb_users SET user_allow_viewonline = 1;
De laatste vraag 8)
dit stukje :
Daar staat het in. Maar vanaf welk stuk moet ik dat veranderen? 
dit stukje :
</tr>
<tr>
<td class="row1"><span class="gen">{L_PUBLIC_VIEW_EMAIL}:</span></td>
<td class="row2">
<input type="radio" name="viewemail" value="1" {VIEW_EMAIL_YES} />
<span class="gen">{L_YES}</span>
<input type="radio" name="viewemail" value="0" {VIEW_EMAIL_NO} />
<span class="gen">{L_NO}</span></td>
</tr>
<tr>
<td class="row1"><span class="gen">{L_HIDE_USER}:</span></td>
<td class="row2">
<input type="radio" name="hideonline" value="1" {HIDE_USER_YES} />
<input type="radio" name="hideonline" value="0" {HIDE_USER_NO} />
Dit is de "Onzichtbaar in 'Online gebruikers' lijst" optie:
<tr>
<td class="row1"><span class="gen">{L_HIDE_USER}:</span></td>
<td class="row2">
<input type="radio" name="hideonline" value="1" {HIDE_USER_YES} />
<input type="radio" name="hideonline" value="0" {HIDE_USER_NO} />
</tr>ik heb dat eerst stuk code gewoon helemaal weggehaald. dat kan ook of niet?mosymuis schreef:Nee;
dit moetCode: Selecteer alles
<tr> <td class="row1"><span class="gen">{L_AIM}:</span></td> <td class="row2"> <input type="text" class="post"style="width: 150px" name="aim" size="20" maxlength="255" value="{AIM}" /> </td> </tr>
dit worden.Code: Selecteer alles
<input type="hidden" name="aim" value="{AIM}"/>
Dat kan, maar het is netter om er een hidden input voor terug te plaatsen. Nu krijgt PHP geen waarde aangereikt en plaatst hij dus user_aim= '' in de database query. Het zou beter zijn wanneer dat user_aim= '0' zou zijn, omdat je deze waarde dan later ook terug zou kunnen veranderen.
Als je hem waarde 1 mee wilt geven is het zelfs verplicht, omdat deze anders zou veranderen naar 0, elke keer dat iemand zijn profiel zou updaten.
Als je hem waarde 1 mee wilt geven is het zelfs verplicht, omdat deze anders zou veranderen naar 0, elke keer dat iemand zijn profiel zou updaten.
Volgens mij houdt ie de waarde die standaard in de database zit moos, dus eigenlijk kan je in dit geval alles gewoon verwijderen.mosymuis schreef:Dat kan, maar het is netter om er een hidden input voor terug te plaatsen. Nu krijgt PHP geen waarde aangereikt en plaatst hij dus user_aim= '' in de database query. Het zou beter zijn wanneer dat user_aim= '0' zou zijn, omdat je deze waarde dan later ook terug zou kunnen veranderen.
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.
Ja, maar wat doet hij voor die update? Juist hij haalt alle waardes uit de database, dus tenzij je iets in een veld veranderd, veranderd er niks.mosymuis schreef:Nee, bij elke UPDATE voert hij alle waardes opnieuw in. Bij bijvoorbeeld pagina's in het adminpanel is dat inderdaad niet zo.-=|Rik|=- schreef:Volgens mij houdt ie de waarde die standaard in de database zit moos, dus eigenlijk kan je in dit geval alles gewoon verwijderen.
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Eigenwijs, huh? 
De UPDATE query uit includes/usercp_register.php:
(tekentjes verwijderd)
includes/functions_validate.php; lengte gecheckt en teruggegeven.
Wordt gestript (lege tekens aan de einden weggehaald) en de HTML tekens worden weggefiltert.
Hier wordt hij als $HTTP_POST_VARS[] opgehaald en in $aim gestopt, maw, het verzonden formulier wordt aangenomen. Als er geen AIM veld bestaat is $aim dus ook leeg, want daarvoor bestaat hij nog niet. Er wordt er in de query dus ook het volgende ingevoerd:
...niets dus, en niet de waarde uit de database.
De UPDATE query uit includes/usercp_register.php:
Dus het gaat om de var $aim. Deze wordt door deze stappen heen geleid... (van onder naar boven)$sql = "UPDATE " . USERS_TABLE . "
SET " . $username_sql . $passwd_sql . "user_email = '" . str_replace("\'", "''", $email) ."', user_icq = '" . str_replace("\'", "''", $icq) . "', user_website = '" . str_replace("\'", "''", $website) . "', user_occ = '" . str_replace("\'", "''", $occupation) . "', user_from = '" . str_replace("\'", "''", $location) . "', user_interests = '" . str_replace("\'", "''", $interests) . "', user_sig = '" . str_replace("\'", "''", $signature) . "', user_sig_bbcode_uid = '$signature_bbcode_uid', user_viewemail = $viewemail, user_aim = '" . str_replace("\'", "''", str_replace(' ', '+', $aim)) . "', user_yim = '" . str_replace("\'", "''", $yim) . "', user_msnm = '" . str_replace("\'", "''", $msn) . "', user_attachsig = $attachsig, user_allowsmile = $allowsmilies, user_allowhtml = $allowhtml, user_allowbbcode = $allowbbcode, user_allow_viewonline = $allowviewonline, user_notify = $notifyreply, user_notify_pm = $notifypm, user_popup_pm = $popup_pm, user_timezone = $user_timezone, user_dateformat = '" . str_replace("\'", "''", $user_dateformat) . "', user_lang = '" . str_replace("\'", "''", $user_lang) . "', user_style = $user_style, user_active = $user_active, user_actkey = '" . str_replace("\'", "''", $user_actkey) . "'" . $avatar_sql . "
WHERE user_id = $user_id";
$aim = stripslashes($aim);Code: Selecteer alles
validate_optional_fields($icq, $aim, $msn, $yim, $website, $location, $occupation, $interests, $signature);Code: Selecteer alles
$strip_var_list = array('username' => 'username', 'email' => 'email', 'icq' => 'icq', 'aim' => 'aim', 'msn' => 'msn', 'yim' => 'yim', 'website' => 'website', 'location' => 'location', 'occupation' => 'occupation', 'interests' => 'interests');Code: Selecteer alles
while( list($var, $param) = @each($strip_var_list) )
{
if ( !empty($HTTP_POST_VARS[$param]) )
{
$$var = trim(htmlspecialchars($HTTP_POST_VARS[$param]));
}
}Code: Selecteer alles
user_aim = '" . str_replace("\'", "''", str_replace(' ', '+', '')) . "'