Kleur naam moderator te donker

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Hans Kamp

Kleur naam moderator te donker

Bericht door Hans Kamp » 04 mar 2004, 09:50

Als jullie een kijkje nemen op mijn forum

http://217.120.174.26/phpbb/index.php

met een gewijzigde FI Black 3D stijl, dan valt mij op dat het woord "Moderator" een donkergroene kleur heeft (op dit moment heeft mijn forum geen moderator, en zal ik voorlopig zelf modereren). Die kleur vind ik met de donkergrijze, bijna zwarte achtergrond te donker.

Hoe verander ik de kleur in lichtergroen (00A000) of blauw (0080C0)?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 04 mar 2004, 10:05

Dit is al vaker gevraagd. Als ik je vraag goed begrijp helpt de volgende tuturial je verder:

http://www.phpbb-nl.com/pafiledb/upload ... leuren.txt

Hans Kamp

Bericht door Hans Kamp » 04 mar 2004, 10:17

Ik heb eens naar je mod gekeken, maar het valt me op dat een verwijzing als:

$style_color = 'style="color:#' . $theme['fontcolor3'] . '"';

moet worden vervangen door een kleurconstante als:

$style_color = 'style="color:#FFA34F"';

Is het dan niet beter om de kleur in de verwijzing ($theme[...]) te veranderen? Dit moet overigens alleen gebeuren bij FI Black 3D, niet bij subSilver, aangezien dáár de kleur van de moderatornaam wel duidelijk is (met de witte achtergrond).

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 04 mar 2004, 14:21

Hans Kamp schreef:Is het dan niet beter om de kleur in de verwijzing ($theme[...]) te veranderen?
Dat heb je goed gezien, deze kleur kan je aanpassen in je stijlenbeheer in je adminpanel. Dit wordt voor elke template apart opgeslagen.

Echter, de reden waarom dat hier niet gebeurd is omdat je dan enkel de moderator/admin kleuren aanpast; als je het in de database corrigeert veranderen alle teksten op het hele forum (die naar $theme['fontcolor3'] verwijzen) mee. Je kunt het dus proberen, misschien pakt het best leuk uit.

Gesloten